Hvilke trosretninger ?
Fra : Allan Møller

Dato : 20-11-04 18:08

Jeg ville meget gerne vide lidt om de forskellige trosretninger der er i
Danmark.
Et lille smule info om "de ting" man går rundt og tror man ved noget om som
ikke troende.

Nogen er imod blodtransfusioner, sex uden for ægteskab, alkohol osv.

Det som jeg "kender" er jo Kristendom, jøder, muslimer, Jehovas Vidner og
Scientology(?)
Når jeg skriver "kender" er det kun fordi jeg kender til det af omtale -
ellers ikke.

Jeg ved ikke om nogen vil beskrive det for mig her eller om der findes en
"oversigt" på nettet - gerne dansk.

Hvis jeg har valgt den forkerte gruppe - beklager jeg men den lyder oplagt.

Mvh. Allan

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 21-11-04 03:58

"Allan Møller" <a.l.l.a.n@a0l0l0a0n0m.dkfjerndetteognuller> mælte sligt:

>Jeg ved ikke om nogen vil beskrive det for mig her eller om der findes en
>"oversigt" på nettet - gerne dansk.

Det ville føre for vidt at skrive om alle religionerne her, men
religionshistorikeren Tim Jensen har lavet en oversigt her:
<http://www.sdu.dk/Hum/TimJensen/Rel/>.

Hvis du har specifikke spørgsmål om kristendommen, er du velkommen til
at spørge her igen. Spørgsmål om andre religioner kan du med fordel
stille i dk.livssyn eller dk.videnskab.religion :)

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Tell the mob who sing your song
that they are fools and they are wrong.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 21-11-04 09:34

"Allan Møller" <a.l.l.a.n@a0l0l0a0n0m.dkfjerndetteognuller> skrev i en
meddelelse news:419f79e1$0$33742$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> "oversigt" på nettet - gerne dansk.
>
> Hvis jeg har valgt den forkerte gruppe - beklager jeg men den lyder

I indlægget "Metodister m.fl." af d. 6.11. spurgte en anden om
stort set det samme, - tråden har (selvfølgelig) udartet, men du
kan hente en del information der.
Information om Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige kan med
fordel søges på disse links:
www.mormon.dk
www.mormon.org
Disse to første er officielle hjemmesider, mens en privatperson fra kirken
har lavet denne, som også er meget fyldestgørende:
www.kristus.dk

Mvh.Bodil.