Telefin og Linksys trådløs
Fra : Peter

Dato : 20-11-04 17:59

Kære gruppe
Har lige købt IP telefoni hos Telefin med en Grandstream 486 adapter.
Når jeg sætter denne adapter på direkte mellem mit Zyxel dsl modem fra
Cybercity og min PC, virker det hele som det skal (både telefon og
internet).

Nu er det imidlertid sådan, at Zyxel'en kun har en udgang, og jeg har
trådløst netværk i huset (Linksys WRT54G trådløs router) - Zyxel'en er
normalt ført videre til den. (der er dog kobber imellem Linksys'en og min
PC - ikke trådløst)

Problemet:
1. Hvis jeg sætter IP adapteren efter Linksys'en virker telefonen ikke men
internettet virker stadig som det skal.
2. Hvis jeg sætter adapteren imellem Zyxel'en og Linksys'en virker
telefonen, men internettet virker så pludselig ikke længere.

Altså - enten Linksys'en og/eller Adapteren kan åbenbart ikke sammen.

Er der andre her i gruppen som har haft samme problem? - og måske fundet en
løsning?

Jeg har sat Telefin på problemet, men deres kundeservice arbejder åbenbart
ikke i weekenden, og jeg kan selvfølgelig ikke vente med at prøve det af til
på mandag.
Hjælp!

Venlig hilsen
Peter D

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-04 21:24

Hej Peter

Det kan være fordi du skal enable STUN i din grandstream.
Jeg har ikke selv en sådan, men prøv at led efter det inde i opsætningen.
Adressen på telefins STUN server er stun01.telefin.dk.

Du kan evt også kigge lidt på dette link, der forklarer en del mere om
dette. https://musimi.dk/index.php/wiki/p/Vejledninger/HvordanForwarding

Mvh

Frederik