Optisk udgang falder ud (OS 10.3.6)
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-11-04 15:39

Hvordan kan det være at den indbyggede højttaler og den optiske
udgang (digital ud) på en eller anden måde er forbundet med
hinanden?

Inde i Systemindstillinger > Lyd, har jeg skruet helt ned for
den indbyggede højttaler, da jeg ikke gider at høre på den,
men det resulterer også i, at jeg efter hver eneste genstart
skal ind og klikke på den optiske udgang, for at få den til at
sende lyd ud den vej. Det undrer mig at man skal det.

Det kan løses ved at skrue den indbyggede højttaler så langt
ned, at den lige akkurat ikke går over på lydløs, men jeg vil
ikke have lyd ud af den indbyggede højttaler overhovedet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 28-12-04 07:49

> [...]
> skal ind og klikke på den optiske udgang, for at få den til at
> sende lyd ud den vej. Det undrer mig at man skal det.

.....samme sted er der en afkrydsningskasse, der hedder Lydløs - har du
hakket den af?
(Véd dog ikke, om det hjælper, men kunne det ikke tænkes?). Godt
nytår

M.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-12-04 17:39

Morten Lind skrev:

> ....samme sted er der en afkrydsningskasse, der hedder Lydløs
> - har du hakket den af?

Afkrydningskassen bliver automatisk "hakket af" når man skruer
helt ned for lyden på den indbyggede højttaler.

Man har så derefter mulighed for at klikke på den optiske udgang
og fjerne hakket, men hvis man så klikker en gang mere på den
indbyggede højttaler-udgang og går tilbage til den optiske, så
er fluebenet sat igen, så de to udgange er tilsyneladende ikke
totalt uafhængige af hinanden, hvilket jeg havde regnet med, at
de var.

Jeg har proppet et minijack-stik ind i høretelefon-udgangen på
fronten. Så har jeg da i det mindste mulighed for at have skruet
op for lyden, så den optiske udgang altid virker, og samtidig
slippe for de dødirriterende lyde fra den indbyggede højttaler.

Desværre er der bare ikke nok power i den optiske udgang, så på
et eller andet tidspunkt, vil jeg koble den på en forstærker.
Pt. er den koblet på den optiske indgang på min PC, som har et
Live! Drive II(*) installeret i fronten.

> Godt nytår

Tak og same2u. :)

(*) <http://www.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=16&product=9278>.

--