Hvor blev den gode kartoffelsalat af????
Fra : Karsten Murning

Dato : 17-05-01 18:33

Hej Gutter ...

Jeg ved ikke om jeg har fået fat i den forkerte NG. Men jeg spurgte om
en KANON kartoffel-salat opskrift med pasta og persille igår, men folk
snakker kun og stivelse og proteiner ...

JEG PRØVER IGEN ... ER DER NOGEN SOM KENDER EN KARTOFFEL-SALAT
OPSKRIFT MED PASTA OG PERSILLE??

karsten@murning.com

PS: Ellers tak for de andre råd ...

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-05-01 19:37

Karsten Murning skrev:

> jeg spurgte om en KANON kartoffel-salat opskrift med pasta og
> persille igår, men folk snakker kun og stivelse og proteiner.

Velkommen til Usenet.

// Klaus

Fra : Erna Andersen

Dato : 17-05-01 21:27

Nej

--
Hilsen Erna

Vedhegnet23@mail.tele.dk

Http://Ernaelisabeth.pingside.dk

Fra : Jens

Dato : 18-05-01 07:27

> JEG PRØVER IGEN ... ER DER NOGEN SOM KENDER EN KARTOFFEL-SALAT
> OPSKRIFT MED PASTA OG PERSILLE??

Så, så, ikke råbe.

Jeg har en KANON opskrift på kartoffelsalat derhjemme. Jeg skal nok
grave den frem. Jeg mener den er med persille, men uden pasta. Der sker
sikkert ikke noget ved at udskifte nogle af kartoflerne med pasta. Det
er jo alligevel dressingen der giver smagen. (Men ikke for mange, det er
jo en KARTOFFEL salat og ikke en pasta salat :)

/Jens

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 18-05-01 07:30

"Karsten Murning" <karsten@murning.dk> skrev i meddelandet...
> [...]
> snakker kun og stivelse og proteiner ...
>
> JEG PRØVER IGEN ... ER DER NOGEN SOM KENDER EN
> KARTOFFEL-SALAT OPSKRIFT MED PASTA OG PERSILLE??

Jeg tror ikke der er nogen, der rigtig forstår spørgsmålet.

Kartoffelsalat med pasta??, -har jeg fx aldrig hørt om.

Enten er det vel kartoffelsalat m. persille, - eller også er det pasta
m. persille.

PS: Hvis du stadig insistere, at du VIL HAVE kartoffelsalat m. pasta, -
kan du da bare blande begge dele sammen, -så er den sk.. da
slået. -vupti!

NB: Måske en vores italiens-eksperter kender opskriften på pastasalat
med kartofler, -hvem ved.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Kan Vi ikke bare gøre det LIDT bedre?
(Poul Nyrup Rasmussen)

Fra : Ms. Krabappel

Dato : 18-05-01 12:31

Karsten Murning <karsten@murning.dk> wrote in message

> JEG PRØVER IGEN ... ER DER NOGEN SOM KENDER EN KARTOFFEL-SALAT
> OPSKRIFT MED PASTA OG PERSILLE??

NEJ DET HAR VI IKKE!!! (og ja, hevm sagde det: welcome to Usenet!?)

Jeg kender dog to pasta (varme retter) med kartofler (trofie al
pesto+pizzoccheri), ingen persille...
Men til dit "problem": Jeg er den sidste her der skal henvise til Mortens
database af opskrifter, men det gør jeg alligevel:
http://www.sol.dk/dk/io/mortens_opskrifter/i206.html
Med forbehold om indholdet - er du skuffet for "hans" opskrifter, kan du
benytte dig af de mange søgemaskiner der findes på nettet. Eller køb en
bog - fx IDG's "Søgning på Internet" )

Sandra

Fra : Peter Westh

Dato : 18-05-01 18:32

"Karsten Murning" <karsten@murning.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gutter ...

Du må have overset det link, jeg sendte. Nuvel, nedenfor citerer jeg den
eneste opskrift på kartoffel-og-pastasalat, jeg har kunnet finde på nettet.

Den består af pasta, kogte kartofler, baconterninger, rød peber og forårsløg
i en mayonnaisedressing. Du kan sikkert skifte peberen ud med persille.

Kogemetoden vill jeg ikke bruge. Kog kartoflerne hele med skræl, og kog
pastaen for sig. Jeg ville bruge en ordentlig bacon i håndskårne terninger,
ikke det der tynde knas. Med hensyn til dressingen, så er "Ranch salad
dressing" så vidt jeg ved en dressing baseret på kærnemælk, mayonnaise og
sennep, smagt til med purløg og persille. Så jeg vil foreslå at du laver en
dressing af et eller andet surmælksprodukt, putter så meget mayonnaise i som
Jesper Fårekylling tillader dig, og smager til nogle af de nævnte ting.
Måske skal der lidt citron eller eddike i også.

Det lyder sgu da meget godt.

MVH

Peter

Fra http://www.cdkitchen.com/recipes/pa/salad/pa-sal037.shtml

* Exported from MasterCook *

Ranch Pasta and Potato Salad

Recipe By : Pillsbury
Serving Size : 8 Preparation Time :0:00
Categories : PA:Salads

Amount Measure Ingredient -- Preparation Method
-------- ------------ --------------------------------
***SALAD***
6 new potatoes -- unpeeled & dice
6 ounces uncooked rainbow rotini
8 slices bacon -- cooked & crumbled
1/2 cup chopped red bell pepper
1/4 cup chopped green onions
***DRESSING***
1/2 cup mayonnaise
1/2 cup ranch salad dressing

In a large saucepan, bring 10 cups of water to a boil. Reduce heat to
medium-high. Add potatoes; cook 3 minutes. Add pasta; cook potatoes and
pasta an additional 10 to 12 minutes or until tender. Drain. In a large
bowl, combine cooked potatoes, rotini, and all remaining salad
ingredients. In small bowl, combine dressing ingredients; blend well.
Add to salad; toss to coat. Cover; refrigerate at least 2 hours or until
serving time.

Fra : Peter Westh

Dato : 18-05-01 22:08

> rotini

= pastaskruer.

Fra : Jan Hald

Dato : 19-05-01 22:39

Enten laver man en god gammeldags dansk kartoffelsalat eller også laver man en 'bastard' der hedder
pastasalat.

--
Med venlig hilsen/kindly regards
Jan Hald

Fra : Karsten Murning

Dato : 21-05-01 21:20

Tak Allesammen ....

Jeg tror jeg prøver Peter's ....

karsten@murning.com

Fra : C'est moi

Dato : 01-06-01 20:53

Karpastasalat:

Små, nye, kogte kartofler skåret i små tern, ca ½ liter
Kogt pasta, fx, penne, ca ½ liter
1 god håndfuld radiser - skylles og skæres i tern
1 rød peber - skylles og skæres i tern
1 grøn peber - skylles og skæres i tern
1/4 liter små ærter - tøs op først
Evt. andre grønsager - fx broccoli, rå eller let kogt i små stykker
eller kinakål i smalle strimler eller blomkål - en "kålfaktor" klæder
salaten, som er grov og mættende
½ håndfuld purløg - skylles og skæres
1 håndfuld persille - skylles og hakkes

Dressing:

Olie-eddike-sukker-sennep,

fx. 2 spsk olivenolie, 1 spsk eddike (åh det er jo ikke til med eddike
- hvis det fx er en hvid balsamico du har, er smagen uendeligt mild og
du tager noget mere, hvis det er Heidelberg Lager, tager du noget
mindre, og det samme gør sig gældende for sennep - har du den der
hedder Stimula, tages kun et lille nip, er det en mild sennep tager du
en skovlfuld. Hvis du har en skefuld Miracle Whip, kan du da også
komme lidt af det i...smag dig frem

Jeg synes denne salat passer godt til røget kød.