Rosens Råb
Fra : Mr. D

Dato : 20-11-04 09:55

Rosens Råb er udkommet for et stykke tid siden. jeg har endnu ikke selv fået
fat i den, men her er et svar fra forfatten på Claus Emmeches anmeldelse.

PDF
http://www.ku.dk/satsning/Religion/indhold/publikationer/anden_litteratur/wolfs_svar_anmeldelse.PDF

Html
http://64.233.183.104/search?q=cache:hne3YWxRwwgJ:www.ku.dk/satsning/Religion/indhold/publikationer/anden_litteratur/wolfs_svar_anmeldelse.PDF++%22rosens+r%C3%A5b%22&hl=da

Ja, linkerne er håbløst lange, men jeg håber de virker

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Niels Ulrik

Dato : 21-11-04 00:32

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ja, linkerne er håbløst lange, men jeg håber de virker

"Og troens bøn skal rejse den syge"
Mogens "Moses" Hansen's hjerte er sygt. Kræver pacemaker.

amen.nu fremstår upersonlig og karismatisk grænsende til det paranoide. Et
sammensurium af sludder ala Benny Hinn's løgne.

Her lykkes bøn ikke rigtigt: http://www.amen.nu/site/pre.htm
(linket herfra: http://www.amen.nu/site/t_001.htm)

im·pec·ca·ble [im pék?b'l]
adj
1. perfect: so perfect or flawless as to be beyond criticism
a.. she had impeccable taste

2. religion free from sin: so perfect in character as to be incapable
of sinning

[Mid-16th century. From Latin impeccabilis , literally "not liable to sin,"
from peccare "to sin."]
Microsoft® Encarta® Reference Library 2003. © 1993-2002 Microsoft
Corporation. All rights reserved.

Fra : Ole

Dato : 21-11-04 04:59

"Niels Ulrik" <nielsulrik81@msn.com> skrev i en meddelelse

> "Og troens bøn skal rejse den syge"
> Mogens "Moses" Hansen's hjerte er sygt. Kræver pacemaker.

Troens bøn, ja, men det er nu engang noget mennesker ikke selv kan producere

> amen.nu fremstår upersonlig og karismatisk grænsende til det paranoide. Et
> sammensurium af sludder ala Benny Hinn's løgne.

> [...]

jeg syntes det er mere synd for dig at du ikke endnu har oplevet at Gud er
til, det kan virkelig ændre dit liv at få et møde med ham. Jeg syntes du
skulle give ham en chance, du har jo haft livet indtil nu til at sige det
modsatte kan jeg gætte mig til, så hvorfor ikke give Gud ligeså meget tid
til at give dig et andet syn på det at han er til?

> [...]
> a.. she had impeccable taste
>
> 2. religion free from sin: so perfect in character as to be

mennesker er ufuldkommen og har fejl, det må du vel selv kunne indrømme?
ingen kommer uden om at lave fejl eller synde, men istedet for at kritisere
det du ikke har oplevet, altså Gud og dem der tror på ham, så giv ham en
chance, om nogen vil gøre hans vilje (at tro på ham af hele deres hjerte)
skal han erfare om læren er fra Gud, jeg har erfaret det og ligeså mange
andre.

Jeg ved godt at du sikkert har taget den indstilling du ønsker her i livet,
men jeg er bange for at du snydder dig selv ved at påstå at du har fundet ud
af det der med Gud eller ikke Gud, vi har kun dette liv, så skylder du ikke
dig selv at være åben overfor at han måske er til? du får jo ikke en ekstra
chance når først du er gået bort, det kan vi jo ikke regne med, chancen for
at vi genoplives er måske idag større end nogen sinde osv, men hvem siger at
det vil ske?

Håber du ser fornuften i det med at være åben og søgende efter om han er
til, jeg vil iværtefalde ikke gå glip af Gud, især ikke efter det jeg har
oplevet i livet.

Med venlig hilsen

Ole

Fra : news.tele2.dk

Dato : 21-11-04 18:28

"Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> skrev i en meddelelse

> "Niels Ulrik" <nielsulrik81@msn.com> skrev i en meddelelse

> Troens bøn, ja, men det er nu engang noget mennesker ikke selv kan
> producere

du må se at komme i kirke og lytte efter i timen.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 21-11-04 22:11

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Rosens Råb er udkommet for et stykke tid siden. jeg har endnu ikke selv
> fået
> fat i den, men her er et svar fra forfatten på Claus Emmeches anmeldelse.

Lørdag aften var jeg til julefrokost og snakkede intelligent design og meget
mere med min bordherre.... Jeg synes, den bog lyder så spændende, at jeg
vist hellere må se at få fat i den og få den læst. Og prisen er
overkommelig, 179 kr i bl a Bethesda, så jeg.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Mr. D

Dato : 21-11-04 22:40

"Benedikte Brisson" <kuduliatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg vist hellere må se at få fat i den og få den læst. Og prisen er
> overkommelig, 179 kr i bl a Bethesda, så jeg.

Ja, jeg tror også hellere jeg må få den købt...

....eller ønske mig den i julegave? Det ville da være meget bedre at få den
af konen end et eller andet stykke værktøj med en fin hentydning om alle de
ting, der mangler at blive lavet i hus og have

Mr. D

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 21-11-04 23:09

> ...eller ønske mig den i julegave? Det ville da være meget bedre at få den
> af konen end et eller andet stykke værktøj med en fin hentydning om alle
> de ting, der mangler at blive lavet i hus og have

Og hvis nu hun giver dig bogen, ku titlen måske være et hint om, at hun godt
ville ha nogle blomster engang imellem

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 22-11-04 00:11

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> mælte sligt:

>Rosens Råb er udkommet for et stykke tid siden. jeg har endnu ikke selv fået
>fat i den, men her er et svar fra forfatten på Claus Emmeches anmeldelse.

Hvor kan man læse Claus Emmeches anmeldelse?

Politiken har et par relevante artikler:
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=335587

Og ligeledes Wired Magazine:
http://www.wired.com/wired/archive/12.10/evolution.html

Det virker ret tydeligt, at "Intelligent Design" er et teologisk forsøg
på at få proppet Gud ind i naturvidenskaben igen. Tankerne anvendes af
teologer i teologiske værker, ikke af naturvidenskabsmænd i
naturvidenskabelige publikationer.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Der blev grinet en del over Atlanten den aften..."

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-04 08:02

I news:vu72q09hdlvsjt3hkqmjlcm61692vlo7so@4ax.com skrev
Rasmus Underbjerg Pinnerup følgende:

> Tankerne
> anvendes af teologer i teologiske værker, ikke af
> naturvidenskabsmænd i naturvidenskabelige publikationer.

Igen er du ikke godt nok orienteret. Gør nogle flere undersøgelser
inden du drager din konklussion.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Lyrik

Dato : 22-11-04 20:34

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:
> Det virker ret tydeligt, at "Intelligent Design"
++++++++++++
Hvorfor sætter du intelligent design i gåseøjne? Synes du ikke at alle
mulige ting du ser er underfuldt skabt?
Er et øje ikke et intelligent design med 200 megapixels opløsning?
er et teologisk
> forsøg
> på at få proppet Gud ind i naturvidenskaben igen.
++++++++++++++++++++++
Han har aldrig forladt den, eftersom han har skabt det hele.
Tankerne anvendes af
> teologer i teologiske værker, ikke af naturvidenskabsmænd i
> naturvidenskabelige publikationer.
++++++++++++++++++++++
Selvfølgelig! Fordi videnskab må holde sig til hvad den kan "måle og veje".
da den ikke har målt og vejet Gud, så er han ikke en del af den!
Hvis "videnskaben" derimod ser på en forbrydelse, så har piben en helt
anden lyd!
Bare de finder et hår, så mener de straks at der er en gerningsmand!))-en
intelligent designet forbrydelse!))

Fra : Stefan Holm

Dato : 22-11-04 21:41

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> writes:

> Hvorfor sætter du intelligent design i gåseøjne?

Ganske givet fordi han mener kreationisme-omskrivningen "intelligent
design" frem for fænomenet intelligent design.

--
Stefan Holm
"We now interrupt this hot lesbian sex scene to