Væltet MC :-((
Fra : Kim

Dato : 19-11-04 16:53

Hej!

Her gik man og frygtede at stormen skulle vælte de nyopsatte indervægge på
vores igangværende tilbygning, og så kommer man hjem og ser at tilbygningen
står fint, men min GPZ500S ligger på siden i indkørslen

Højre blinklys og højre spejl er røget, og så er der løbet lidt olie ud på
indersiden af MCgaragen. Hvordan skal jeg gribe sagen an med hensyn til at
gå den efter inden jeg prøver at starte den op?
Den olie der er løbet ud, er den mon løbet op gennem ventilerne og og
luftfilteret og ud, eller er der andre steder den kan komme ud når cyklen
ligger på siden?

Mvh. Kim Hansen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 19-11-04 17:25

> [...]
tilbygningen
> står fint, men min GPZ500S ligger på siden i indkørslen

ØV!

> Højre blinklys og højre spejl er røget, og så er der løbet lidt olie ud på
> indersiden af MCgaragen. Hvordan skal jeg gribe sagen an med hensyn til at
> gå den efter inden jeg prøver at starte den op?

Jeg ville bruge noget tid på at kigge efter synlige mangler/skader (overblik
over skaderne), imens olien roligt kan falde tilbage til sin ordinære plads
i sumpen, hvorefter oliestanden også checkes.
Herefter kan man nok ikke foretages sig andet, end at trykke på start! -
Starter den ikke umiddelbart, så fortvivl ikke. Det kunne vel godt ske, at
tændrørene "blot" er druknet pga. benzin, der er løbet ud af karburatorne og
ind i indsugningen?

> Den olie der er løbet ud, er den mon løbet op gennem ventilerne og og
> luftfilteret og ud, eller er der andre steder den kan komme ud når cyklen
> ligger på siden?

Mon ikke, at olien blot har fundet sin vej via. udluftningsslangen fra
motorblokken til luftfilter-kassen?

Hilsen
Lars

Fra : anders majland

Dato : 20-11-04 09:20

> Mon ikke, at olien blot har fundet sin vej via. udluftningsslangen fra
> motorblokken til luftfilter-kassen?

Og derfor ville jeg også lige checke luftfilteret inden start. Jeg ved af
ergaring at min aprilia ikke kan starte når der ligger en liter benzin i
luftfilteret ...

/A

Fra : Armand

Dato : 20-11-04 11:46

Lars T. Thomsen <oz0ltt@ofir.deltakilo> skrev i en
nyhedsmeddelelse:419e1e97$0$33732$14726298@news.sunsite.dk...

> ØV!

Meget ØV!
Ikke desto mindre eftersom at der var en der her på gruppen advarede mod
brug af mc-garage/dækken i forbindelse med stormvarslet
[ news:419bb749$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk ]

> Mon ikke, at olien blot har fundet sin vej via. udluftningsslangen fra
> motorblokken til luftfilter-kassen?

Det kan endda hænde at være så banalt som lidt olie der, som kondenseret
fra
udluftningen, har ligget i bunden af luftfilterkassen og er løbet ud ved
tiltningen!

Og så er der en ting der endnu ikke er nævnt omkring genopstarts-sekvens:
Genfyld karbunaderne v.h.a. PRI på bensinhanen!

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-11-04 13:32

> Meget ØV!
> Ikke desto mindre eftersom at der var en der her på gruppen advarede mod
> brug af mc-garage/dækken i forbindelse med stormvarslet
> [ news:419bb749$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk ]

Jeps. Jeg håbede også min oplevelse med selvsamme kunne hjælpe andre til
ikke at begå samme dumhed - men der kommer jo naturligvis nye folk til
gruppen som selv skal lære det på den hårde måde.

--
Tony
TiltFazer 1000 o>'o

Fra : Kim

Dato : 21-11-04 17:54

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke at begå samme dumhed - men der kommer jo naturligvis nye folk til
> gruppen som selv skal lære det på den hårde måde.

Cyklen står normalt under tag lukket inde i en smal passage mellem vores hus
og vores udhus, men fordi vi har håndværkere gående der skal igennem den
vej, stod den for en gang skyld ude ved siden af bilen. Der stod den sådan
set også rigtig godt og i læ af bilen, i hvertfald indtil min kæreste
besluttede at sådan en stormfuld morgen, kunne man ligeså godt kører en tur
i Bilka og handle, frem for at sidde hjemme og passe sit arbejde, og det
havde jeg så ikke lige taget højde for, da jeg stillede den der.

Mvh. Kim

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-11-04 16:36

"Kim" <futtown@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> kører en tur i Bilka og handle, frem for at sidde hjemme og passe sit
> arbejde, og det havde jeg så ikke lige taget højde for, da jeg stillede

Argh! Men så kan ansvaret jo heldigvis placeres idet du ved hvor gælden skal
inddrives. Omend ikke i kroner og øre - så i "naturalier" - som plaster på
såret

Tænk på alle de stakler, der finder sin motorcykel liggende på siden fordi
en ignorant bilist har valgt at bakke ind i deres allerkæreste eje - og
efterfølgende forladt gerningsstedet uden at påtage sig ansvaret

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : tina jensen

Dato : 19-11-04 19:36

"Kim" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hej, tjæk hvor meget olie der mangler og hæld noget nyt på, så kan du
roligt starte den igen, der sker ikke noget, den ryger måske lidt til at
starte med.