Overskredet betalingsfrist
Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 19-11-04 14:35

Jeg har en kunde, der ikke har betalt til tiden. Det drejer sig om et beløb
på 50.000+ kr. Er der foreskrifter for, hvordan man håndterer sådan en
situation? Gode råd modtages.

Hvordan med rykkergebyr, etc. Er der nogle regler dér?

\Mandal

Fra : Petersen_Michael

Dato : 19-11-04 15:09

In news:419df69e$0$242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Brian Fisker [8900] <Mandal@+FjernMig+edb.dk> wrote:
> Jeg har en kunde, der ikke har betalt til tiden. Det drejer sig om et
> beløb på 50.000+ kr. Er der foreskrifter for, hvordan man håndterer
> sådan en situation? Gode råd modtages.

Hvad har du stående i dine handelsbetingelser?

Prøv at læse tråden news:slrncp3m3g.1hav.usenet@yutani.vmunix.dk

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Kim

Dato : 19-11-04 15:26

On Fri, 19 Nov 2004 14:35:16 +0100, "Brian Fisker [8900]"

http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20020074329

--
Kim

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-11-04 13:36

Brian Fisker [8900] wrote:

> Jeg har en kunde, der ikke har betalt til tiden. Det drejer sig om et beløb
> på 50.000+ kr. Er der foreskrifter for, hvordan man håndterer sådan en
> situation? Gode råd modtages.

Ved du, om kunden ikke _kan_ eller ikke _vil_ betale? - Eller om det
bare skyldes en forglemmelse eller smøleri?

Jeg ville starte med en forsigtig påmindelse, hvor jeg går ud fra, at
der må være sket en fejl (beløbet kan være indbetalt på en forkert konto
o.s.v.) eller en forglemmelse.
Hvis kunden svarer, må du tage udgangspunkt i svaret - ellers kan du
efter min mening lige så godt sende en inkassovarsel med det samme.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-11-04 14:09

Jonathan Stein wrote:

> [...]
> Hvis kunden svarer, må du tage udgangspunkt i svaret - ellers kan du
> efter min mening lige så godt sende en inkassovarsel med det samme.

Tja, skal vi ikke hellere sige: 3 ryk og en aflevering.

mvh

Carsten Riis

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-11-04 14:39

Carsten Riis wrote:

> Tja, skal vi ikke hellere sige: 3 ryk og en aflevering.

Hvorfor vente på, at pengene forsvinder? Hvis kunden ikke svarer
første gang, gør han det sikkert heller ikke 2. eller 3. gang.

Fra : Peter

Dato : 22-11-04 19:01

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvorfor vente på, at pengene forsvinder? Hvis kunden ikke svarer første
> gang, gør han det sikkert heller ikke 2. eller 3. gang.

Enig.

Det er et temperamentsspørgsmål.

/Peter

--