Fra : Jesus-loves-you

Dato : 19-11-04 13:33

"Jesus-loves-you" skrev ...

Date: 8. oktober 2004 CET 03:05 (DK-wintertime 2004)
Subject: At høre fra Gud
3050 news:6Cm9d.56128$Vf.2682702@news000.worldonline.dk

Udfordringen nr.47 18.nov 2004 bringer:

=== citat start ===

Gode ord af kendte prædikanter og forfattere

Gloila Copeland, TV-prædikant fra USA

Hører du fra Gud?

Ånden selv vidner sammen med vores ånd om, at vi er Guds børn
(Romerbrevet 8,16)

Har du nogen sinde svært ved at høre fra Gud? Føler du nogen sinde, at du
er fanget i en situation, hvor du mangler én til at vise vej, og hvor du -
selv efter at have bedt og læst i Bibelen - stadig ikke er sikker på, hvad
det er, Gud vil have dig til?

Det har jeg oplevet. jeg kendte Guds skrevne ord, og det ændrede mit liv,
at jeg handlede ud fra det. Men jeg var usikker, når jeg skulle træffe
beslutninger om ting, som ordet ikke specifikt tog højde for. Ting som for
eksempel det at flytte til en anden by.

Det, der holdt mig tilbage, var min egen evne til at vide, at jeg gjorde
det rigtige. Guds skrevne ord og det indre vidne er nemlig to forskellige
ting. De modsiger aldrig hinanden, men de er begge en vital del af vores
liv i Gud.

Gud forventede for eksempel, at Israel adlød hans skrevne ord. Men han
sagde også til dem: "Adlyd mig" (Jer. 7,23), for han ønskede, de skulle
kende hans vilje i særlige situationer. Det var det, der skete, da Israel
invaderede Jeriko. De hørte Guds stemme. Hvor tror du ellers, de kunne
have fået den underlige krigsplan fra? Den stod ikke skrevet i Mosesloven.
Og der var helt sikkert intet levende væsen, som kunne finde på at foreslå
en syv dage lang march rundt om en by som den mest effektive form for
invasion.

Men man kan godt spekulere på, hvordan Gud helt præcist taler til os.
Råber han blot ned til os fra himmelen?

Ikke sædvanligvis! l Romerbrevets kapitel 8 står der, at Helligånden
vidner sammen med vores ånd. Det betyder, at Guds anvisninger kommer inde
fra dig, ikke udefra.

Når du indimellem føler hans ledelse, kan du endda undrende spørge: Var
det mig, Herre, eller var det dig?' Det er, fordi Gud som regel ikke direkte
indgyder tanker ind i dit sind udefra. l stedet for taler han til din ånd,
og din ånd omsætter det til en tanke.

Stil ind på det indre vidne i dag, på den trygge viden, den indre
tilskyndelse og lyst til at lede, der opstår i dig.

Og bliv ikke overrasket, hvis du synes, det lyder som dig. Det er dig!
Det er din ånd under indflydelse af Guds ånd! Efter at du er født igen, er
din ånd en sikker ledesnor, for du er født af Guds ånd. Du har hans væsen.
Og Helligånden lever i din ånd for at undervise dig og vejlede dig.

Bibelstudium:
Josva 6, 1-20

=== citat slut ====

DADDY-Break:
(2004-11-19, CET 13:11:07, delay -00:00:07)
- "Dén skal med (i dk.l.k.)."

Ja, Herre - ordre hermed udført ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 300 US $), jump ...
3042 news:AUo6d.53392$Vf.2568978@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 25-11-04 08:34

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

DADDY-Break:
(2004-11-25, CET 08:28:2x-3, delay -00:00:07)
- "Det vil Jeg (bad om at Gud ville velsigne Israel)."

Tak Herre ...

With kind regards,
File-number: 3358

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 25-11-04 09:27

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

> DADDY-Break:
> (2004-11-25, CET 08:28:2x-3, delay -00:00:07)
> - "Det vil Jeg (bad om at Gud ville velsigne Israel)."
>
> Tak Herre ...

DADDY:
(2004-11-25, CET 09:23:4x-6)
- "My chosen people."

[...]