kinesisk mad
Fra : Johnny & Jytte

Dato : 19-11-04 13:03

Min datter har bestilt kinesisk mad til hendes fødselsdag i morgen. Jeg har
tænkt mig at steget noget kalkun- og svinekød i tynde strimler og servere
det med ris, karrysouse og sødsur-souse eller hvad det nu hedder det røde
noget. Der til små skåle med diverse tilbehør så som kokos, peanuts,
rosiner, og øhhh......
Hvad er det lige der skal til ?

Hvad kan evt. få som forret og dessert som passer lidt til?

hilsen Jytte Thrane
- som synes at hjernen er hel tom lige nu -

Fra : Q

Dato : 19-11-04 14:43

"Johnny & Jytte" <jjhornum@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rosiner, og øhhh......
> Hvad er det lige der skal til ?
>
> Hvad kan evt. få som forret og dessert som passer lidt til?

Nede på den lokale kinagrill laver de nogle dessert-forårsruller bestående
af følgende:

Dej: Sød, pandekagelignende.. Det skulle undre mig hvis ikke du kunne slippe
afsted med at bruge alm. pandekager..

Fyld: Jordbærsyltetøj..

Vip dem i frituren til de er lune og smid dem på bordet med f.eks sukker +
vanilleis..

De er sikkert pisse usunde med friture + sukker osv., men de smager fame
godt..

/peter

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-11-04 15:19

"Johnny & Jytte" <jjhornum@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad kan evt. få som forret og dessert som passer lidt til?
>
> hilsen Jytte Thrane
> - som synes at hjernen er hel tom lige nu -

Husk soya som "dressing" til også

--

Venligst, Regards, Grüsse,
Thomas Schreiber

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-11-04 20:18

"Johnny & Jytte" <jjhornum@mail.tele.dk> wrote in message

> Der til små skåle med diverse
> tilbehør så som kokos, peanuts, rosiner, og øhhh......

Med al respekt, så lyder det mere som rijstaffel, der er en
hollandsk-indonesisk specialitet, og som _intet_ har med kinesisk mad at
gøre.

Kina har mange vidt forskellige køkkerne, hvor styrken stiger, jo længere
sydpå, man bevæger sig. Der må være mindst en mio. opskrifter på nettet, så
prøv at søge lidt selv.

--
-Jens B.

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 22-11-04 16:55

> [...]
servere
> det med ris, karrysouse og sødsur-souse eller hvad det nu hedder det røde

Hej Jytte

Når jeg laver retter med kalkun el. svinekød i strimler plejer jeg at svitse
tynde løgbåde med i og peberfrugt i strimler er også skønt. Herud over kunne
du krydre kødet med friskrevet ingefær og hvidløg - det smager rigtig godt.
Gulerodsstave og bambusskud er også gode i sådanne retter, specielt hvis de
bliver stegt så de stadig er sprøde. Lige til sidst kort inden du tager
gryden med kød og grøntsager af ilden er det også godt at komme bønnespirer
i - de smager godt sammen med.

God fornøjelse.

Mvh Janni