Gin&tonic er sej videnskab for fattigrøve
Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-04 11:32

Gin&tonic er sej videnskab for fattigrøve

Snobber mener at har de Plymouth eller Bombay Saphire , samt Schweppes
Indian Tonic i huset kan de imponere enhver gæst med verdens
traditionsrigeste longdrink

Seriøse forskere tester om Fakta's Harbotonic har fordele i den ene eller
den anden fortynding. Det har den ikke.

Men der er så meget BID i Schweppes at den er bedst når lige eller dobbelt
dele danskvand iblandes, og mht gin gælder at hvis man bruger ren Schweppes
kan ingen djævel smage om det er billigste Netto eller Aldi gin der bruges.

Jeg masseproducerer mine longdrinks til tre måneder ad gangen - og blander
på en gang køleskabsafkølet tonic og danskvand og lidt spirituosa og når
andre drikker kaffe, rækker jeg ud efter en halvliter flaske med skruelåg
med min hjemmeproducerede lunkne longdrink, som ved hver batch bliver bedre
og bedre.

Det interessante ved kinin-holdig tonic er, at det matcher utrolig mange
slags brændevin (incl likører), og den mest oplagte alternativ til gin er
selvfølgelig vodka. Hvis man fx syns at enebær er parfumeagtig. Syns man
vodka er tamt - og det syns jeg - så er en god bitter fx Underberg,
Arnbitter eller Fernet Branca (evt Campari, Noillyprat, ramazotti eller Punt
et mes) simpenthen sagen, som et par procent af cocktailen,