Knive fra kødbyen
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-11-04 09:34

Hej

Hvad er det for nogle køkkenknive, der normalt bliver anbefalet. Dem som
alle kokke bruger og køber i en butik (hvilken?) i Kødbyen i København.

Er det dem der hedder Victorix?

Mark

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-11-04 09:48

www.hwl.dk

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-11-04 11:30

Mark Thomas Gazel wrote:

> Hvad er det for nogle køkkenknive, der normalt bliver anbefalet. Dem som
> alle kokke bruger og køber i en butik (hvilken?) i Kødbyen i København.
>
> Er det dem der hedder Victorix?

Victorinox? Nej, det tror jeg ikke. Jeg har set flere i
madlavningsbranchen anbefale knive fra F. Dick.

Men det kommer jo meget an på hvad der ligger godt i din hånd.

/David

Fra : Thomas Hansen

Dato : 19-11-04 18:58

On Fri, 19 Nov 2004 09:34:14 +0100, Mark Thomas Gazel
<markgazel@hotmail.com> wrote:

> Hej
>
> Hvad er det for nogle køkkenknive, der normalt bliver anbefalet. Dem som
> alle kokke bruger og køber i en butik (hvilken?) i Kødbyen i København.

Det kommer meget an på dig. Og dine krav til kniven
Hvordan du bruger din kniv?
hvad du stryer den med?
skal den tåle maskineopvask?
Kan du selv slibe den op når den er blevet sløv?
Hvor meget betyder design?
Hvor meget betyder prisen?
> Er det dem der hedder Victorix?
Det er nogle udemærkede knive de laver til prisen. Men der er klart bedre
knive på markedet imo. Men ikke til den pris.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-04 10:47

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
newsshp37nsiuxvtjp@sprinteren...
> skal den tåle maskineopvask?

Ahøm... det er der altså ingen knive der kan tåle! Det kan være at stålet og
skaftet kan klare det, men det er en af de hurtigste metoder til at få din
kniv så sløv at det er lige meget hvordan du vender den under brug....

Mvh Tommy