grafikkort APG/PCI
Fra : HOLCK Energi

Dato : 19-11-04 07:38

Hej
Jeg vil skifte min pc ud, men har ikke fået det gjort endnu, da der
heletiden kommer nyt, - men nu skal det ske. - så er spørgsmålet, skal jeg
så vælge et APG eller et PCI expres grafikkort, og hvilke kan anbefales.
anvender PC'en til flysimulator.
På forhånd tak for svar.

Mvh

Hans Jørgen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-11-04 10:36

HOLCK Energi wrote:

> skal jeg så vælge et APG eller et PCI expres grafikkort, og hvilke

I øjeblikket er der ingen ydelsesmæssig forskel mellem de to typer,
idet den nyeste/hurtigste AGP-version ikke er hurtigere end den
forrige. GPU'erne er dermed flaskehalsen og den kan bussen ikke
kompensere for.

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 19-11-04 11:43

> [...]
> så vælge et APG eller et PCI expres grafikkort, og hvilke kan anbefales.

Hvilket grafikkort du skal vælge afhænger naturligvis af det bundkort du har
tænkt dig at købe.
Men det lader til at du ikke løbende opgraderer din computer.
PCI express er mest fremtidsikkert. Men såfremt du ikke løbende har tænkt
dig at opgradere din computer. Men beholde den du køber nu de næste par år.
Så vil jeg forslå at du investerer i bundkort med den afprøvede
agp-teknologi og køber dig et Nvidia baseret 6600GT agp kort.
De vil være på markedet om kort tid, og vil give god ydelse/kr.

mvh
TK

Fra : Sune Salminen

Dato : 22-11-04 19:35

HOLCK Energi wrote:
> [...]
> skal jeg så vælge et APG eller et PCI expres grafikkort, og hvilke
> kan anbefales. anvender PC'en til flysimulator.

Pas på med de der APG-grafikkort. De sender data til Antipiratgruppen
hvis du spiller ulovlige kopier.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.