5 gears fs1
Fra : Ukendt

Dato : 18-11-04 21:37

hey

Kan man slet ikke købe stumper nogen steder til Yamaha fs1 til det 5. gear?
synes jeg har søgt en del efter dem.

Er lige ved at splitte japseren af i atomer og kunne da være sjovt når man
nu alligevel har den skrigende muldvarp ude i solen

--
Tom

Fra : Ulf

Dato : 21-11-04 14:39

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<419d080d$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Er lige ved at splitte japseren af i atomer og kunne da være sjovt når man
> nu alligevel har den skrigende muldvarp ude i solen

Er det ikke noget med at man så ikke har noget frigear..?
For der skal jo et tandhjul ekstra i gearkassen..

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 14:56

"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Er det ikke noget med at man så ikke har noget frigear..?
> For der skal jo et tandhjul ekstra i gearkassen..

Mener jeg ikke, jeg kan dog ikke helt huske det mere, da det er mange år
siden jeg har haft dem i fingrene (3 stk FS1-M)

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-11-04 15:53

Ulf skrev:

> Er det ikke noget med at man så ikke har noget frigear..?
> For der skal jo et tandhjul ekstra i gearkassen..

Dengang jeg kørte FS1 da var tricket netop som du siger at man så må
undvære frigearet.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ulf

Dato : 22-11-04 06:26

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message news:<pan.2004.11.21.14.52.37.690521@website.tuxx.dk>...

> Dengang jeg kørte FS1 da var tricket netop som du siger at man så må
> undvære frigearet.

Det må det, helt ærligt være surt, at skulle holde koblingen inde,
mens man står foran et lyskryds..
Istedet for bare at kunne stå i frigear... :p

Ulf

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-11-04 15:14

Ulf skrev:

> Det må det, helt ærligt være surt, at skulle holde koblingen inde, mens
> man står foran et lyskryds..
> Istedet for bare at kunne stå i frigear... :p

Ej at forglemme den dag kablet springer...

Fra : Ulf

Dato : 23-11-04 06:08

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message news:<pan.2004.11.22.14.14.12.814887@website.tuxx.dk>...

> Ej at forglemme den dag kablet springer...

Det ville ikke være nogen sjov oplevelse.. ;o(

Fra : fluss

Dato : 26-11-04 19:20

> Det ville ikke være nogen sjov oplevelse.. ;o(

Det er altså noget sludder at man måtte undvære frigear , 1. gear ned
,frigear og 4 gear op.
MvH Tricas

Fra : Allan Riise

Dato : 26-11-04 20:14

fluss wrote:

> Det er altså noget sludder at man måtte undvære frigear , 1. gear ned
> ,frigear og 4 gear op.

Hmm, på min var det omvendt, havde du vendt akslerne rigtigt?

Derudover, skulle du gerne kunne finde et frigear mellem 2'den og 3'die,
mener jeg det er, min er under "genfødsel, 4 trins, så det er lidt svært at
afprøve, men det kan prøv ad!

--
Allan Riise
"Power is not revealed by striking hard

Fra : fluss

Dato : 26-11-04 22:15

> [...]
>
> Derudover, skulle du gerne kunne finde et frigear mellem 2'den og 3'die,
> mener jeg det er, min er under "genfødsel, 4 trins, så det er lidt svært

Vendt akslerne rigtigt ?? hvad snakker du om ? hvilke aksler mener du der
er flere af og som kan vendes ???? det kan ikke samles forkert OG stadig
virke .
Og der er ingen tvivl , 1 gear ned ,4 op. Det er ikke noget jeg husker fra "
dengang" , jeg har en sådan motor , og nej , den er ikke til salg.
By the way , havde du selv monteret trykstift for geartromle ??
MvH Tricas

Fra : Allan Riise

Dato : 27-11-04 12:56

fluss wrote:

> [...]
> til salg.
> By the way , havde du selv monteret trykstift for geartromle ??

Nej, den sad på en motor jeg købte, der var smækket op til 75 ccm. og større
skullerum-kanaler, den kørte sgu' godt !

--
Allan Riise
"I know, you must be thinking for your selfe

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 14:56

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, den sad på en motor jeg købte, der var smækket op til 75 ccm. og
> større skullerum-kanaler, den kørte sgu' godt !

Da jeg gik til motorlære i folkeskolen for mange år siden da købte skolen 3
stk yamahmotorer som vi skulle have at rode med. Det viste sig at det var 3
stk med 6.5 HK tun, 5 trins gearkasse og drejeventiler. Jeg mener ikke det
tog mere end et par måneder så var alle 3 stjålet fra skolen og de fandt dem
aldrig igen

--
Tom

Fra : Allan Riise

Dato : 27-11-04 16:07

Tom wrote:
> [...]
> drejeventiler. Jeg mener ikke det tog mere end et par måneder så var
> alle 3 stjålet fra skolen og de fandt dem aldrig igen

Surt, for de er gode til motorlære, og selvf. sjov kørsel.

Drejeventil havde jeg overvejet at sætte i, istedet for membransugning, men
jeg mener at have set i et Hollandsk forum, at ydelsen var en anelse højere
med membran styring, i forhold til drejeventil.
Nogen der ved noget sikkert?