er ti4600 bedre end ti4200?
Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 18-11-04 20:10

hej jeg har et ti4200 og det kører egentlig overraskende godt men vil
jo altid have lidt mere fart men har lige købt en zalman-køler som
kun passer på kort hvor der er huller i så man kan skrue det fast, og
jeg har læst at ti4800 og ti4600 passer til køleren men skulle ti4600
ikke være den hurtigeste af disse kort ?

jeg har min pc til at stå i stuen så den skulle gerne være lydløs som
den er med min nye zalman køler

hvor meget vil det give mig at købe et ti4600 i forhold til mit ti4200
? er det spild af penge eller kan det mærkes ? og ved nogen hvad et
ti4600 koster for tiden hvis de altså stadig bliver solgt ?

på forhånd tak. ps hvis nogen kender til godt software der kan
overclocke mit ti4200 mere end de 10% det er lykkes mig hører jeg
meget gerne

Fra : FedeDorit

Dato : 18-11-04 21:47

"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> på forhånd tak. ps hvis nogen kender til godt software der kan
> overclocke mit ti4200 mere end de 10% det er lykkes mig hører jeg

Ved ikke om mit indlæg kan bruges,men jeg har haft både et TI4200 og et
TI4800 i min maskine og Ti4800 fik ca 200 point mere end TI4200 i
3Dmark2003,,,så ikke den store forskel mellem de 2...ved ikke om TI4600 er
hurtigere end de ovennævnte.

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 19-11-04 17:47

On Thu, 18 Nov 2004 21:46:56 +0100, "FedeDorit" <123@123.dk> wrote:

> [...]
>TI4800 i min maskine og Ti4800 fik ca 200 point mere end TI4200 i
>3Dmark2003,,,så ikke den store forskel mellem de 2...ved ikke om TI4600 er

ok tak for svaret så skal jeg ialfald ikke bruge penge på et 4800 kan
jeg se

Fra : -=Madsen=-

Dato : 20-11-04 12:54

<------------->
> [...]
> TI4800 i min maskine og Ti4800 fik ca 200 point mere end TI4200 i
> 3Dmark2003,,,så ikke den store forskel mellem de 2...ved ikke om TI4600 er
<-------------->

Et TI4600 er det hurtigste Geforce4, det var senere
de lavede et TI4800SE som kun er et TI4200 men med
AGP x8
De lavede også et TI4600 med AGP x8 det hed også TI4800

Fra : FedeDorit

Dato : 20-11-04 17:33

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> de lavede et TI4800SE som kun er et TI4200 men med
> AGP x8
> De lavede også et TI4600 med AGP x8 det hed også TI4800

OG et TI4200 med 8xAGP som jeg har (Creative 64 mb)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-11-04 18:02

FedeDorit wrote:

> OG et TI4200 med 8xAGP som jeg har (Creative 64 mb)

Hmmm... Sådan ét kender jeg (har selv ét)...

Jesper G. Poulsen

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 21-11-04 12:29

On Sat, 20 Nov 2004 12:54:13 +0100, "-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net>
wrote:

> [...]
>de lavede et TI4800SE som kun er et TI4200 men med
>AGP x8
>De lavede også et TI4600 med AGP x8 det hed også TI4800

hoho nu bliver det jo indviklet der findes altså 2 forskellige
ti4800 hvor den ene er et ti4600 og det andet er et ti4200 ? hvordan
kan ti4600 så være det hurtigeste hvis det også er et ti4800 ? hmm nå
men jeg kan regne ud at jeg ikke skal købe noget ti4800 kort det kan
ikke betale sig, men det ti4600kort som du siger at er det hurtigeste
hvor mget hurtigere er det så end mit ti4200 ? og hvad hedder det
ti4600kort helt præcist hvis du altså ved det

Fra : -=Madsen=-

Dato : 21-11-04 16:20

<-------->
> hoho nu bliver det jo indviklet der findes altså 2 forskellige
> ti4800 hvor den ene er et ti4600 og det andet er et ti4200 ?
<---------->
Ja

<------------->
>hvordan kan ti4600 så være det hurtigste hvis det også er et ti4800 ?
<-------------->
Forskellen på TI4600 & TI4800 er det ene er med AGPx4 og
det andet er AGPx8, hvilket burde være hurtigst, flere test
på div hardware sider har bevist at man intet får ud af AGPx8
mod AGPx4 så mon ikke de er lige hurtige de to kort ?

<--------------->
> [...]
> ikke betale sig, men det ti4600kort som du siger at er det hurtigeste
> hvor mget hurtigere er det så end mit ti4200 ?
læs nogen test for eks på www.tomshardware.com
her er der lavet test en test at mange kort hvordan de klare sig mod
hinanden

<-------------------->
og hvad hedder det ti4600kort helt præcist hvis du altså ved det
<-------------------->
Det betyder ikke noget hvad de hedder, de er bygget næsten ens
nogen bruger dog bedre ram end andre

Fra : Bent Eriksen

Dato : 21-11-04 17:03

> [...]
> de lavede et TI4800SE som kun er et TI4200 men med
> AGP x8
> De lavede også et TI4600 med AGP x8 det hed også TI4800

For lige at præcisere betegnelserne:
Et TI 4800 SE er = et TI 4400 med AGP x8!!!
Et TI 4800 er = TI 4600 med AGP x8.

/Bent

Fra : Carsten

Dato : 22-11-04 13:39

"Bent Eriksen" <bbe@dot.com> skrev i en meddelelse

> "-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse

> For lige at præcisere betegnelserne:
> Et TI 4800 SE er = et TI 4400 med AGP x8!!!
> Et TI 4800 er = TI 4600 med AGP x8.
>
> /Bent

OK det var godt, en i indlægget der har styr på
TI4800SE og TI4800 samt Geforce4 grafikkortene.

Geforce4 TI4200 med AGPx4
Geforce4 TI4400 med AGPx4
Geforce4 TI4600 med AGPx4

Geforce4 TI4800SE er TI4400 med AGPx8
Geforce4 TI4800 er TI4600 med AGPx8

Om dit grafikkort er med AGPx4 eller AGPx8 kan du ikke mærke
da der er så lille eller ingen forskel i ydelse.
AGPx4 er ikke fuldt udbyttet endnu mht. max. dataoverførsel.

Hilsen Carsten (FX5900XT og TI4800SE ejer)

Fra : FedeDorit

Dato : 22-11-04 15:37

"Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> AGPx4 er ikke fuldt udbyttet endnu mht. max. dataoverførsel.
>
> Hilsen Carsten (FX5900XT og TI4800SE ejer)

Og hvad med TI4200 AGPx8 ??

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 22-11-04 17:33

On Mon, 22 Nov 2004 15:36:54 +0100, "FedeDorit" <123@123.dk> wrote:

>"Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

>Og hvad med TI4200 AGPx8 ??

ja det ville jeg også gerne vide, er det mon så lige så hurtigt som
alle de andre geforce 4 ? eller næsten ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-11-04 18:02

Punish The Deed, Not The Breed. wrote:

> ja det ville jeg også gerne vide, er det mon så lige så hurtigt som
> alle de andre geforce 4 ? eller næsten ?

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html

Jesper G. Poulsen

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 22-11-04 17:28

On Mon, 22 Nov 2004 13:38:50 +0100, "Carsten" <remove@***tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>da der er så lille eller ingen forskel i ydelse.
>AGPx4 er ikke fuldt udbyttet endnu mht. max. dataoverførsel.

nu er jeg ved at være forviret er ti4400 med agp 8 eller agp 4 lige så
hurtige som 4600 og 4800 ? er de tre kort stort set lige hurtige ?

>Hilsen Carsten (FX5900XT og TI4800SE ejer)

er dit 5900 meget hurtigere end dit 4800 ?

Fra : Brian Lund

Dato : 18-11-04 22:00

> [...]
> jeg har læst at ti4800 og ti4600 passer til køleren men skulle ti4600
> ikke være den hurtigeste af disse kort ?

Jo et 4600 er vist 10-15% hurtigere...

> hvor meget vil det give mig at købe et ti4600 i forhold til mit ti4200
> ? er det spild af penge eller kan det mærkes ? og ved nogen hvad et
> ti4600 koster for tiden hvis de altså stadig bliver solgt ?

Der er ingen på EDBpriser længere! - Men et nyt Ti-4200 kan fås for under
500 kr, så hvis du finder et brugt så ved du ca. prislejet du bør finde et
4600 i!

Men hvis du nu alligevel skal opgradere, så gør det da til noget ordentligt,
som f.eks. et Radeon 9800 Pro, der kan du også bruge Zalman køleprofilen om
end du nok skal have en blæser til at puste lidt på det...

Brian

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 19-11-04 17:51

On Thu, 18 Nov 2004 22:00:21 +0100, "Brian Lund"
<geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote:

>Jo et 4600 er vist 10-15% hurtigere...

ok det var ikke meget

>Der er ingen på EDBpriser længere! - Men et nyt Ti-4200 kan fås for under
>500 kr, så hvis du finder et brugt så ved du ca. prislejet du bør finde et
>4600 i!

ja det kan nok bare ikke rigtigt betale sig hvis det kun er 10-15%
hurtigere

>Men hvis du nu alligevel skal opgradere, så gør det da til noget ordentligt,
>som f.eks. et Radeon 9800 Pro, der kan du også bruge Zalman køleprofilen om
>end du nok skal have en blæser til at puste lidt på det...

hvor hurtigt er sådan et 9800pro i forhold til geforce6800 ? jeg har
altid haft geforce da jeg er blevet rådet til det, men kan godt se at
det er lidt svært nu hvor doom3 andbefaler geforce og hl2 andbefaler
radeon hmm man kan jo ikke skifte kort hver gang der kommer et nyt
fedt spil hvad koster radeon 9800 ?

Fra : Henrik Sahl

Dato : 19-11-04 18:44

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/11/07/3704247

> hvad koster radeon 9800 ?

www.edbpriser.dk

Mvh
Henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 20-11-04 09:02

> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/11/07/3704247

> www.edbpriser.dk

Til OP: Det er Pro modellen du skal se på! ;)

Et 9800 Pro kan fås til lidt over 1600 kr!

Brian

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 20-11-04 11:57

On Sat, 20 Nov 2004 09:02:25 +0100, "Brian Lund"

>Til OP: Det er Pro modellen du skal se på! ;)
>
>Et 9800 Pro kan fås til lidt over 1600 kr!

det er blevet en jungle jeg kan godt se at hl2 andbefaler radeon puha
men det er jo svært pludselig at skifte mærke

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-11-04 13:40

Punish The Deed, Not The Breed. wrote:

> det er blevet en jungle jeg kan godt se at hl2 andbefaler radeon puha
> men det er jo svært pludselig at skifte mærke

Og det næste spil anbefaler nVidia. Det er ligemeget hvad du køber, for
det næste der kommer er altid hurtigere

Jesper G. Poulsen

Fra : Niels Olsen

Dato : 22-11-04 11:59

On Fri, 19 Nov 2004 17:51:07 +0100, "Punish The Deed, Not The Breed."
<ninja@ninjasen.dk> wrote:

> [...]
>det er lidt svært nu hvor doom3 andbefaler geforce og hl2 andbefaler
>radeon hmm man kan jo ikke skifte kort hver gang der kommer et nyt

Det er hurtigt nok , har selv et og doom3 kører fint i mellem på
alt samt 1280*1024.

Har selv haft Geforce og går aldrig tilbage igen

Jeg kan fortælle at de erfarringer jeg har, et spil som JointOPS vil
du også opleve grafikfejl på geforce oftere end på Ati, og andre spil
har jeg også set mindre problemer med hvis man har Ati end hvis man
har et Geforce, det skal dog sige at det som ftest er et
driverproblem, Ati har altid haft den bedste HW men de ringeste
drivers, det er dog blevet rettet en del op inden for det sidste års
tid.

Escalation som er udvidelsen til JointOPS har der i betaperioden også
været noget bøvl med men kun på Geforcedrivere, og der er stadig nogle
småproblemer, var/er betatester på den udvidelse

Men jeg ville vælge et 9800pro da du får mest for pengene i det kort,
lige pt.

Du vil ikke fortryde det

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 22-11-04 17:32

On Mon, 22 Nov 2004 11:59:21 +0100, Niels Olsen <FakeM@il.dd> wrote:

> [...]
>småproblemer, var/er betatester på den udvidelse
>
>Men jeg ville vælge et 9800pro da du får mest for pengene i det kort,

det vil jeg overveje jeg skal under alle omstændigheder have noget der
ikke larmer for vildt , gør 9800 det ? men ok jeg kunne jo sætte min
zalmankøler på og så en lille blæser ved siden af ikke ?

Fra : Niels Olsen

Dato : 22-11-04 22:20

On Mon, 22 Nov 2004 17:31:42 +0100, "Punish The Deed, Not The Breed."
<ninja@ninjasen.dk> wrote:

>det vil jeg overveje jeg skal under alle omstændigheder have noget der
>ikke larmer for vildt , gør 9800 det ? men ok jeg kunne jo sætte min
>zalmankøler på og så en lille blæser ved siden af ikke ?

Kig de forskellige reviews rundomkring på nettet, nogle siger lidt
mere end andre, men du kan også smække din zahlman på med en 80mm
blæser på 7v, det har en af mine kammerater gjort, det ser ud til at
kører fint, det er så en af de nye Zahlman dem der ligner en
sandwitch.

Eller købe et 9800pro IceQ, sådan et har jeg og det siger ikke en
disse, det er ikke ret meget dyrer end de alm. og så slipper man for
at bryde garantien ved selv at montere en stille kølerløsning

Held og lykke

Fra : Niels Olsen

Dato : 22-11-04 23:37

On Mon, 22 Nov 2004 22:19:50 +0100, Niels Olsen <FakeM@il.dd> wrote:

Staveplade bestilt

>sandwitch.

Sandwich, altså lyst brød uden heks

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 18:14

> [...]

>disse, det er ikke ret meget dyrer end de alm. og så slipper man for
>at bryde garantien ved selv at montere en stille kølerløsning

tak for svaret jeg vil lige se om jeg kan finde nogle test af det, men
det lydder godt hvis det er så stille som du siger

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 18:31

> [...]

>blæser på 7v, det har en af mine kammerater gjort, det ser ud til at
>kører fint, det er så en af de nye Zahlman dem der ligner en

hedder det præcis det ? jeg kunne ikke finde det på edbpriser ? hvor
har du mon købt det ?

Fra : René Lønstrup

Dato : 23-11-04 20:57

> hedder det præcis det ? jeg kunne ikke finde det på edbpriser ?

HIS Excalibur Radeon 9800 Pro IceQ er den fulde titel på kortet.

Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
email: se om du kan regne dén ud..

Fra : Niels Olsen

Dato : 24-11-04 05:03

Lige på en studs

Fra : Niels Olsen

Dato : 24-11-04 05:03

On Tue, 23 Nov 2004 18:30:36 +0100, "Punish The Deed, Not The Breed."
<ninja@ninjasen.dk> wrote:

>hedder det præcis det ? jeg kunne ikke finde det på edbpriser ? hvor
>har du mon købt det ?

du søger bare på iceq, ellers hedder det "HIS Excalibur radeon 9800pro
ICEQ"

Fra : Jesper

Dato : 20-11-04 09:31

Personligt ville jeg vente en uge eller 2 og købe et Point of View Geforce
6600GT med agp.
Der medfølger spillene Doom3, Hitman Contracts og Shellshock
Der er tvout samt 128 MB ddr3 ram. Det har i tests opnået resultater der i
mange tilfælde er bedre end Radeon 9800pro kortet og enkelte hvor den slår
X800XT..

Prisen er næsten det bedste, det koster kr. 1669 incl moms..

Jeg skriver ingen forhandlernavne her, forhandleren med ovenstående pris kan
snildt findes inde på Point of Views hjemmeside:
http://www.pointofview-online.com/wtb.php#denmark

MVH

Jesper

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 20-11-04 11:56

On Sat, 20 Nov 2004 09:31:28 +0100, "Jesper" <de4@midtfyn.net> wrote:

> [...]
>X800XT..
>
>Prisen er næsten det bedste, det koster kr. 1669 incl moms..

,,ok det va billigt ! og jeg har også hele tiden haft geforce så jeg
er nok tilbøjelig til at blive ved med det, men det er nok en
religionssag men jeg har været inde og kigge på edbpriser og det
ser ud som om det 6600 der sælges nu kun virker til dviexpres ikke ?
laver de en udgave af hvert kort både til expres og agp ?

>Jeg skriver ingen forhandlernavne her, forhandleren med ovenstående pris kan
>snildt findes inde på Point of Views hjemmeside:
>http://www.pointofview-online.com/wtb.php#denmark

ok tak for det ! jeg skal også vente nogle uger med at købe under alle
omstændigheder jeg har næsten lige købt en lcd30tommer lg-skærm
tli 20k så er lidt flad, men det er for sejt at spille doom3 i stuen
på sådan en skærm lidt legebarn er man vel altid men
selvfølgelig kunne det være federe hvis jeg kunne skrue op for flere
detaljer

Fra : Jesper

Dato : 20-11-04 12:42

> [...]
> ser ud som om det 6600 der sælges nu kun virker til dviexpres ikke ?
> laver de en udgave af hvert kort både til expres og agp ?

Kortet i agp udgave er ikke kommet til landet endnu, men skulle kunne
leveres ca. 1 uge inde i december..

Vil du læse mere om kortet kan jeg anbefale følgende side:

http://www.tweakup.dk/article/498/dk/

MVH

Jesper

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 21-11-04 12:22

On Sat, 20 Nov 2004 12:42:20 +0100, "Jesper" <de4@midtfyn.net> wrote:

> [...]
>leveres ca. 1 uge inde i december..
>
>Vil du læse mere om kortet kan jeg anbefale følgende side:

tak for svaret det var en god test, men da jeg var nået halvejs
igennem blev jeg lidt skuffet over køleren som larmer og åbenbart
kører hurtigere og hurtigere så det er vist ikke noget for mig da jeg
jo har min pc til at stå i stuen til mit lcd.tv øv det lød ellers ret
godt, og der findes ingen kølerløsninger til det nå så må jeg
finde på noget andet, måske det der 9800pro der kunne min zalmankøler
jo side på efter hvad en skrev, det er lidt ærgeligt at min pc ikke
længere er gemt væk inde i et skrivebord med telefonbøger på siderne
hmm nå men sådan er det jo bare.

Fra : Peet

Dato : 21-11-04 01:44

"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> skrev i en meddelelse news:ib8up05dp01emr0p0gabptdt5tdf8b3lh2@4ax.com...

> ,,ok det va billigt !

Det syntes jeg da ikke når de bliver solgt i udlandet til priser
omkring kr. 12 - 1300,- afh. af dollarkurs.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277&p=1

Fra : Jesper

Dato : 21-11-04 12:21

"Peet" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse

> Det syntes jeg da ikke når de bliver solgt i udlandet til priser
> omkring kr. 12 - 1300,- afh. af dollarkurs.
> http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277&p=1

Nej, men hvis man kigger på udlandet kan alt findes billigere..
Man kan da også nemt spare nogle hundrede kroner på et Geforce 6800 ultra
ved at købe det i Singapore, eller 500 kroner ved at køre til Tyskland efter
en vaskemaskine..
Så ud fra dit synspunkt kan man jo ikke engang sige at en Tuborg herhjemme
er billig.
Man må sætte grænsen et sted, f.eks. ved landegrænsen og se på priserne
inden for det valgte område. Og her i DK er det billigt med 1669 kr. for det
kort, SHG.dk skal f.eks have 200 kr. mere!!

Jesper..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-04 15:54

Jesper wrote:

> Man kan da også nemt spare nogle hundrede kroner på et Geforce 6800
> ultra ved at købe det i Singapore, eller 500 kroner ved at køre til

Men hvad så med reklamationsretten?

Jesper G. Poulsen

Fra : Peet

Dato : 21-11-04 20:24

"Jesper" <de4@midtfyn.net> skrev i en meddelelse news:cnptla$vt6$1@news.net.uni-c.dk...

> Nej, men hvis man kigger på udlandet kan alt findes billigere..

Ikke nødvendigvis. Problemet er, at der mig bekendt ikke er noget
der retfærdiggør, at kortet skal være dyre i Danmark end i f.eks. USA.
Så billig - nej, det kan man ikke sige, så skulle det koste mindre en
andre stedet og du finder næppe et sted det er dyre end i DK.
Når du siger den er billig må du jo sammenligne med andre steder
som den koster væsentlig mere og det har jeg ikke lige kunne finde.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 21-11-04 21:33

> Ikke nødvendigvis. Problemet er, at der mig bekendt ikke er noget
> der retfærdiggør, at kortet skal være dyre i Danmark end i f.eks. USA.

Måske den høje moms og skat som bl.a gør at du har læge og
sygehus uden videre beregning.

/Kenneth Iversen

Fra : Peet

Dato : 22-11-04 01:26

"Kenneth Iversen" <kenneth.iversen@notvalid.tele.duh> skrev i en meddelelse news:41a0fb80$0$15128$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Peet" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
>
> Måske den høje moms og skat som bl.a gør at du har læge og
> sygehus uden videre beregning.

Øhh , der er da vist ikke "skat" på hardware ? Det bliver vore sure
tjente løn belastet med. Momsen er høj, men ikke i en grad der
gør kr. 6 -700 kr. på et grafikkort til kr. 1800,- Der er muligvis
noget EU told - de bygger jo stort og flot der nede og en fed løn,
pensionsordning, sekrætærordning, rejseordning, diætordning
osv. osv. skal der jo slæbes samme til af dem der laver noget.

Hvis du vil blande sygehus og læger ind i det kan jeg orientere dig
om DK efterhånden halter gevaldigt efter de lande vi tradiotionelt
sammenligner os med hvad det angår. Jeg ville hellere have mine
penge der går til læge og sygehus udbetalt og så selv tegne en
forsikring der dækkede, så kunne jeg også vælge et anerkendt
behandlingssted. Prøv at kig på hvor mange sygehuse der er i dag
sammenlignet med f.eks. 30 år siden. I den by jeg bor i med
30.000 indb. er vores sygehus amputeret så der ikke en gang
er en skadestue længere - der er sgu ingen konkurrence og de
pisser på folk.
Nå, jeg fik afreageret - som sagt, intet retfærdigør prisen, men
jeg kender næsten årsagen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-11-04 09:18

Peet wrote:

> forsikring der dækkede, så kunne jeg også vælge et anerkendt
> behandlingssted. Prøv at kig på hvor mange sygehuse der er i dag

Der er frit sygehusvalg.

> sammenlignet med f.eks. 30 år siden. I den by jeg bor i med
> 30.000 indb. er vores sygehus amputeret så der ikke en gang
> er en skadestue længere - der er sgu ingen konkurrence og de

Sønderborg?

Jesper G. Poulsen

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 24-11-04 00:32

> Øhh , der er da vist ikke "skat" på hardware ?

Nej men det er der på fortjenesten. Dertil kommer importørere,
fragt o.v.

> [...]
> penge der går til læge og sygehus udbetalt og så selv tegne en
> forsikring der dækkede, så kunne jeg også vælge et anerkendt

Ja det vil jeg så ikke. Jeg vil hellere betale min skat og sørge for
at andre personer, med mindre midler, også kan komme på
sygehuset når de har brug for det.

> Prøv at kig på hvor mange sygehuse der er i dag
> sammenlignet med f.eks. 30 år siden.

Det er ikke antallet af sygehuse der er vigtigt men effektiviteten
og adgangen til disse.

/Kenneth Iversen

Fra : René Lønstrup

Dato : 20-11-04 12:38

Jesper wrote:
> [...]
>
> Jeg skriver ingen forhandlernavne her, forhandleren med ovenstående
> pris kan snildt findes inde på Point of Views hjemmeside:

Hvis det er SHG du tænker på, er det PCI-Express udgaven der koster 1669,-.
AGP-versionen koster 1879,-..