Løgsuppe
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 18-11-04 16:47

Jeg har besluttet mig for at lave løgsuppe til aften men den opskrift jeg
har skal der fløde i og det har jeg ikke. Kan jeg bruge creme fraishe
istedet for?

Linda

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-04 18:41

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:419cc160$0$17597$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Jeg har besluttet mig for at lave løgsuppe til aften men den opskrift jeg
> har skal der fløde i og det har jeg ikke. Kan jeg bruge creme fraishe
> istedet for?

En fed cremefraiche kan du godt bruge. Altså en på 38%. Den på 18% går an at
komme i når gryden er taget fra varmen. Koger den med, så skiller den.
Den på 9% egner sig ikke til andet end som kold "sovs/dressing". Den skiller
så snart den kommer i den varme mad.

Tina

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 18-11-04 18:51

Vil bare sige at det lykkedes og at suppen smagte fremragende. Troede
faktisk ikke at jeg kunne lide løgsuppe

Fra : Flemming Kold

Dato : 18-11-04 22:34

Vil i den anledning sige, at det bedste ved løgsuppe er de tilhørende
ostebrød!!!

F.Kold

Fra : ASKF

Dato : 19-11-04 15:01

Linda Hedegaard Jensen ytrede sig i
<419cc160$0$17597$ba624c82@nntp06.dk.telia.net> med dette:

>Jeg har besluttet mig for at lave løgsuppe til aften men den opskrift jeg
>har skal der fløde i og det har jeg ikke. Kan jeg bruge creme fraishe
>istedet for?

Kunne du tænke dig at give os opskriften?

Jeg har nemlig lige fået lyst til også at lave en løgsuppe nu. Jeg er
rimelig god til at lave løgsovs, men har endnu ikke lavet en løgsuppe
som jeg syntes var rigtig god, men det skyldes måske nok at jeg aldrig
har læst en opskrift og blot har forsøgt mig frem.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen