reflex
Fra : Petersen

Dato : 18-11-04 16:45

Hvorfor SKAL der være en rundt reflex bag på en MC, man skulle da mene at
baglygte var nok ??

Fra : Freddy Lang

Dato : 18-11-04 17:13

Petersen wrote:
> Hvorfor SKAL der være en rundt reflex bag på en MC, man skulle da
> mene at baglygte var nok ??

Måske mest, hvis nu pæren springer, mens du er ude og køre? Det opdager du
jo ikke, da du sidder på maskinen, og sandsynligvis kigger fremad.

Og kom ikke med den med de dobbelte baglygter... der findes vel stadig
motorcykler med kun en enkelt pære i baglygten.
Desuden kender jeg til mennesker, som véd at deres ene baglygtepære er
sprunget, men ufortrødent kører rundt med det alligevel.

--
Freddy
SV-R

Fra : Gert Schlæger

Dato : 18-11-04 17:36

Freddy Lang wrote:

> [...]

> Desuden kender jeg til mennesker, som véd at deres ene baglygtepære er
> sprunget, men ufortrødent kører rundt med det alligevel.

Men ofte er refleksen vel integreret i baglygten - lygte"glasset" er støbt
på en måde, så det også virker som refleks ... ??

Mch Schlæger

Fra : Petersen

Dato : 18-11-04 17:50

"Gert Schlæger" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men ofte er refleksen vel integreret i baglygten - lygte"glasset" er støbt
> på en måde, så det også virker som refleks ... ??
>
> Mch Schlæger

Det mente jeg jo også, men det mener man ikke i synshallen.
Min baglygte har noget refelx ligende i begge sider...

Fra : Hekto

Dato : 18-11-04 19:49

In article <No4nd.480$mC4.357@news.get2net.dk>, my@mail.dk says...

> Det mente jeg jo også, men det mener man ikke i synshallen.
> Min baglygte har noget refelx ligende i begge sider...

Sådan er det bare! - det siger loven.

Det er muligt at der er indbygget noget reflekslignende i baglygten;
men synsmanden bestemmer om det duer!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Thomas

Dato : 18-11-04 18:22

"Petersen" <my@mail.dk> wrote in message
> Hvorfor SKAL der være en rundt reflex bag på en MC, man skulle da mene at
> baglygte var nok ??

Den skal ikke nødvendigvis være rund. Den var fx firkantet på min Yamaha XS
400 Seca

Mvh

Thomas

Fra : jo

Dato : 18-11-04 18:35

"Petersen" <my@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor SKAL der være en rundt reflex bag på en MC, man skulle da mene at
> baglygte var nok ??

Det kunne måske være for at gøre dyret en smule synlig ved f.eks.
parkering...?

Jo.

Fra : Jan

Dato : 18-11-04 20:19

"Petersen" <my@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor SKAL der være en rundt reflex bag på en MC, man skulle da mene at
> baglygte var nok ??

Grunden er sikkert for at kørertøjet skal kunne ses på en mørk vej i f.eks.
tilfælde af haveri, hvilket jo egentligt er meget fornuftigt
Det skal der være på alle type godkendte køretøjer samt cykler, ikke
nødvendigvis rundt må også gerne være firkantet ell. aflangt, men ikke
trekantet da dette er forbeholdt anhænger.
Endvidere skal reflekset være rødt, godkendt og DOTmærket.
Skal være anbragt mindst 350mm og højst 900mm over kørerbanen og være
synligt i en vinkel på30gr. ind og udad og 15gr. over og under.

Jan
Som har investeret i "Detailforeskrifter for køretøjer" i forbindelse med
ombygningen af den gamle Intruder.
http://hjemmesider.eucsyd.dk/jdnew1

Fra : Søren O.

Dato : 19-11-04 17:21

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>havde monteret ikke var e-mærket. Så er man som synsmand muuuhligvis en

/Søren O.

Fra : Armand

Dato : 19-11-04 17:26

Petersen <my@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:_r3nd.462$Du2.72@news.get2net.dk...
> Hvorfor SKAL der være en rundt reflex bag på en MC, man skulle da mene at
> baglygte var nok ??

Med mindre at du mener "med refleksen i baglygten":
Den kan jo tænkes at holde stille efter mørkets frembrud og uden decideret
lys på, hvorved en refleks-afmærkning er praktisk!

--
Armand.