Andet multimedie
bentjuul 3670
PSP9 - Ændre billede via grid
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 18-11-04 13:14

PSP9. Jeg erindrer engang at have set en reklame for PSP8, hvor
man ved at trække i et gitter, kunne deformere billedet og i
eksemplet lukke munden på en skildpadde, der havde åben mund. Jeg
kan ikke finde denne funktionalitet i PSP9 og jeg har aldrig haft
8'eren. Mit problem er sikkert bare at jeg ikke kender navnet for
denne funktion. Kender nogen den?

Lars

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-11-04 14:11

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]
> kan ikke finde denne funktionalitet i PSP9 og jeg har aldrig haft
> 8'eren. Mit problem er sikkert bare at jeg ikke kender navnet for

I Photoshop hedder det Pinch og Punch, afhængigt af om du vil udvide eller
trkke sammen. Måske hedder det noget tilsvarende i PSP?

Venlig hilsen
Kurt

Fra : emj

Dato : 18-11-04 18:18

On Thu, 18 Nov 2004 14:10:33 +0100, "Kurt Hansen" <kurt@towle.dk>
wrote:

>I Photoshop hedder det Pinch og Punch, afhængigt af om du vil udvide eller
>trkke sammen. Måske hedder det noget tilsvarende i PSP?

Det er ikke den funktion, der efterspørges, men Mersh Warp.
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 18-11-04 18:17

On Thu, 18 Nov 2004 13:14:12 +0100, "Lars Thomsen Nielsen"
<lars@EraseThisflexcom.dk> wrote:

>Jeg
>kan ikke finde denne funktionalitet i PSP9

Funktionen ligger i deformtool og hedder Mersh Warp
Hilsen emj

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 19-11-04 10:15

> Funktionen ligger i deformtool og hedder Mersh Warp

Aaarhh, den er jo slet ikke så tosset. Man kan jo lave mange
sjove ting med den.

Tak for hintet

Lars

Fra : britt Sallingboe

Dato : 18-11-04 19:56

Fra : britt Sallingboe

Dato : 18-11-04 20:00

> [...]
>kan ikke finde denne funktionalitet i PSP9 og jeg har aldrig haft
>8'eren. Mit problem er sikkert bare at jeg ikke kender navnet for

Klik i redskab nr. 2 "Raster Deform tool" og klik i den lille
trekant til højre for redskabet, så finder du frem til Mesh Wrap
redskabet.
Find kontrolboksen i menuen View > Palettes > Tool Option, her
indstiller du hvor mange punkter, du ønsker på nettet..
God arbejdslyst
Britt -

PS
jeg skriver bøger om PSP7-8-9, så spørg bare løs