Errorguard
Fra : Lyrik

Dato : 18-11-04 11:17

Kan et sådant indbrud på en PC være legalt?:
http://www.luen.dk/errorguard.wmv

Hilsen
Jens

Fra : Anders Lund

Dato : 18-11-04 22:59

Lyrik wrote:
> Kan et sådant indbrud på en PC være legalt?:
> http://www.luen.dk/errorguard.wmv

Inbrud? Hvor?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Lyrik

Dato : 19-11-04 00:22

Anders Lund wrote:

> Inbrud? Hvor?
Det fremgår jo af filmen at advarslen som ser ud til at komme fra Microsoft
og pludselig åbner advarslen midt i styresystemet uden at jeg er på nettet
må være et indbrud på PC-en.
Hvordan kan fremmede ubekendte folk ellers lige pludselig optræde på PC-ens
skrivebord med en advarsel som bedragerisk "udgiver sig for Microsoft" uden
at der er tale om et indbrud på PC-en-en krænkelse af privatlivets fred!

Hilsen
Jens

Fra : Anders Lund

Dato : 19-11-04 07:15

Lyrik wrote:

> Det fremgår jo af filmen at advarslen som ser ud til at komme fra Microsoft
> og pludselig åbner advarslen midt i styresystemet uden at jeg er på nettet
> må være et indbrud på PC-en.

Det jeg ser er at man har et popup vindue åbent, som man klikker på, som
åbner den næste side (stort vindue). Herefter kommer der et popup vindue
til, som viser en masse "fejl" på din computer, hvor der trykkes på
"repair", som resultere i endnu et nyt vindue med at du kan købe deres
program, hvis du vil have rettet 321 fejl på computeren.

Har du klikket "yes" til den installations ting, inden du optog filmen?

Efter et besøg med Firefox på siden, får jeg smidt en .exe fil i fjæset,
jeg skal kører for at komme videre.

> Hvordan kan fremmede ubekendte folk ellers lige pludselig optræde på PC-ens

Du har besøgt en hjemmeside med reklamer eller du har måske installeret
et program, som har installeret noget reklame-visning på computeren?
Eller måske er ErrorGuard installeret på din computer?

> skrivebord med en advarsel som bedragerisk "udgiver sig for Microsoft" uden

Det kan godt være at det skyldes at filmen ikke er i særlig høj
kvalitet, men jeg kan se noget som ligner MS design, men ellers bruger
de deres egne logoer og tekst.

> at der er tale om et indbrud på PC-en-en krænkelse af privatlivets fred!

Du får nok ikke dømt nogen med den film.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk