Ingen start.
Fra : Nikolaj Lauritzen

Dato : 18-11-04 07:33

Så gik det hele i Banjo for mig igår...da jeg skulle hjem fra arbejde
kl seks (i lortevejr), ville dyret ikke starte (PGO Dr. Big).
Den har gjort det en gang før, hvor jeg kunne klare det med at vente
lidt, fordi den var druknet.
Men dennegang: Intet! Hverken Kick eller elektron.
Død.
Det betød 2 timers venten på Falck i silende regn...så det vil jeg
MEGET gerne undgå, hvis det kan lade sig gøre?
Nu skal den på værksted idag, men jeg vil gerne høre gruppens idéer til
hvad der kan være galt? Jeg kender ikke meget til knallerter, og ofte
syntes jeg at den samlde viden herinde er stærkere end min (ikke
særligt meddelsomme) mekaniker.
Derfor:
Kan det være fugt? Hvad kan man gøre?
Kan det være kulde (det var ikke særlig koldt igår -vådt, men ikke
koldt)?
Kan det være fordi olietanken er ved at være tom? (Ikke noget ekstremt,
men den nærmer sig)

....hjæææælp!!!

Mvh
Nik
Århus

Fra : Lars K.

Dato : 18-11-04 15:56

"Nikolaj Lauritzen" <nik@galestreger.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koldt)?
> Kan det være fordi olietanken er ved at være tom? (Ikke noget ekstremt,

Det kan være vand og fugt på din tændrørs hætte, jeg har selv haft problemer
med det på min peugeot

Fra : RpR

Dato : 18-11-04 16:18

> [...]
> koldt)?
> Kan det være fordi olietanken er ved at være tom? (Ikke noget ekstremt,

Start med at hive tændrørs hætten af tændrøret og skrue tændrøret ud.
Læg det et sted på stellet / topstykket og brug elstarter eller kickstarter
med nøglen drejet. Så skal der spring en klar, blå gnist.
Gør der ikke det, så pil tændrørs hætten af kablet og sæt kablet tæt på stel
og se om der så springer en gnist.
Hvis der springer en gnist, så skift først tændrør, og så tændrørshætte hvis
den stadigvæk ikke gidder.
Springer der ingen gnist, så er der enten hoppet et kabel ud ved tændingen
et sted, fugt i elektronikken eller tændingen er simpelthen gået i stykker.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Nikolaj Lauritzen

Dato : 18-11-04 19:07

Ok. Mange tak til jer begge.
Jeg har en formodning om at det er det der er sket.

Men hvordan undgår jeg det i fremtiden?

Kan jeg bruge noget silicone-spray?

Mvh
Nik

Fra : RpR

Dato : 19-11-04 15:27

> Kan jeg bruge noget silicone-spray?

Hvis du mener det er fugt / vand, så ja

Fra : Lars K.

Dato : 19-11-04 18:50

> Ok. Mange tak til jer begge.
> Jeg har en formodning om at det er det der er sket.

> [...]
Ja, silicone spray er en udemærket ide, og hav evt. en klud til at tørre
tændrørs hætten og ledningen af med hvis uheldet skulle være ude.
for mit eget vedkommende satte jeg et stykke gummi på mellem baghjul og
tændrørs hætte, så vandet ikke kunne komme dertil

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-11-04 19:07

Nikolaj Lauritzen skrev:

> Men hvordan undgår jeg det i fremtiden?
>
> Kan jeg bruge noget silicone-spray?

Ja men sørg for det er knastørt inden du sprayer! Ellers indkapsler du
fugten

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"