Cylinder størrelse ???
Fra : Henrik R. Johannsen

Dato : 17-11-04 18:57

Hey hey allesammen

jeg har købt min en ciao hvor cylinderen er så slidt at den
skal hones et nummer op men hvor meget skal jeg hone cylinderen større end
stemplet ???

på forhånd tak

Henrik johannsen

Fra : GK

Dato : 17-11-04 23:36

"Henrik R. Johannsen" <spam@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Hey hey allesammen
>
> jeg har købt min en ciao hvor cylinderen er så slidt at den
> skal hones et nummer op men hvor meget skal jeg hone cylinderen større end
> stemplet ???

den skal ligge 0,04- 0,05 over stempel og hvis det nu er 0,5 til næste
størrelse ´så kommer det til at tage meget lang tid at hone den op . jeg
plejer at bore til 0,1mm under stempelet og så ryger den hurtig 0,05 op
og så er det de sidste 0,05 det skal hones op så passer det lige sammen ...

Ps.. og en skydelære dur ikke til at måle med ..brug trepunktsmikrometer
skrue .. koster kassen men det er det der skal til hvis det skal virke
ordenlig

Mvh GK

---

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 18-11-04 20:02

"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ps.. og en skydelære dur ikke til at måle med ..brug trepunktsmikrometer
> skrue .. koster kassen men det er det der skal til hvis det skal virke

Lyder som om det er billigere og nemmere med en ny cylinder
Jess