MedieCenter - råd søges
Fra : Steen Villumsen

Dato : 17-11-04 19:01

Hej!

Jeg går med en drøm om at lave mit eget MedieCenter i stuen...

Med MedieCenter mener jeg en box hvorpå jeg kan:
- Opbevare MP3/AAC, DVD, DivX (inkl. undertekster).
- Opbevare mindst 250 gigabyte data.
- Optage TV (inkl. timer-funktion)
- Afspille TV, altså en eller anden udgang til et TV
- Hvis det er en 'box', og ikke en computer skal den selvfølgelig have
Ethernet eller Firewire tilgang.

Men hvad er smartest at kigge efter, en decideret 'kasse' (Logitech
pusler vist bl.a. med noget) som kan ovenstående, eller Mac?
Og hvis det skal være en Mac, hvordan får jeg så mest for pengene?

Jeg tager imod alt hjælp med kyshånd, på forhånd tak.

--
Steen Villumsen
steen [at] teglvang [dot] dk

Fra : Tom

Dato : 17-11-04 19:29

Køb en mac
Apple.dk
køb et eye tv
http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetv400
Køb en stor disk
Apple.dk

Så kandu også en masse andet..
Der er masser af billige brugte mac på
Mediamac.dk

Tom

Blot et hurtigt forslag kunne være en lækker bærbar ibook en eye tv dims og
en stor disk der er godt gemt væk..
F.eks denne der sagtens kan tåle at stå fremme..
Den er sådan lidt stjernekrigs agtig!!

http://www.kinovox.dk/newmedia/vis.php?emne=G-RAID

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 17-11-04 22:32

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> en stor disk der er godt gemt væk..
> F.eks denne der sagtens kan tåle at stå fremme..

Er det ikke et problem, at iBogen ikke understøtter ildtråd 800? Er den
fuldt bagud kompatibel?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Tom

Dato : 18-11-04 00:21

Er der ikke nogen af dem der gør det !?
De 800 er i realiteten kun hvis du har brug for at flytte enorme mængder af
data sindsygt hurtigt.. Den løsning jeg linker til er f.eks til proff
videoproduktion hvor det er muligt at overføre 5-10 video kanaler samtig!!
( ukomprimerede TV signaler)
I forhold til combilatet !? Er jeg sikker på at der ingen problemer er..
Du kan sagtens finde noget 400 FW der er ligeså pænt, og sikkert en smule
billigere..
Tom

On 17/11/04 22:32, in article
1gnf27v.19vpgahq4vm34N%slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk, "Thorkil

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-11-04 01:01

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Er der ikke nogen af dem der gør det !?

Nej, kun 15" og 17" alu powerbooks har FW800

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-11-04 01:01

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Er det ikke et problem, at iBogen ikke understøtter ildtråd 800? Er den
> fuldt bagud kompatibel?

ja

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-11-04 00:47

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]

det bliver altså ret dyrt, jeg ville kigge på en af danske Kiss's
dimser. eller en rægulær harddisk recorder.

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 20-11-04 01:47

Tom skrev:
> køb et eye tv
> http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetv400

Det skal vist være EyeTV 200, hvis Steen nedtager det analoge, luftbårne
signal. EyeTV 400 har en digital DVB-T tuner.
http://www.elgato.com/matrix

--
Venligst,
Rasmus Bruun