Bilsyn
Fra : Robert Hansen

Dato : 17-11-04 18:26

Hejsa

Jeg betalte for 2 uger siden 1008 kroner hos et autoriseret værksted for at
de klargjorde min bil til syn. I dag betalte jeg så de 400 for synet, men ak
synsmanden fandt at højre bagfjeder var knækket, og jeg må nu slippe 250
kroner for et omsyn (+ XXXX kroner for en bagfjeder, som den mekaniker der
overså den graverende fejl skal sætte på). Mit spørgsmål er: Skal jeg bare
æde de 250 for jeg betalte jo for et stykke arbejde der skulle forhindre at
jeg skulle til omsyn?

P.S.: Det er ikke en skade der er opstået i det to uger imellem, idet jeg
længe har hørt sjove lyde fra højre bagside, hvilket jeg forøvrigt gjorde
opmærksom på ved mekanikeren der klargjorde bilen.

VH
Robert

Fra : Kim Andersen

Dato : 18-11-04 15:50

Min tiderlige gamle bil skulle til syn, det fik jeg værkstedet til at gører
da jeg ikke havde muligheden for det selv. Den blev kasseret fordi rattet
var få småt. Omsyn betale jeg ikke for.

/Kim

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 18-11-04 16:41

"Kim Andersen" <_dingdong@dingeling> skrev i en meddelelse
newspu62-aom.ln1@crm.nwg.dk...

> Omsyn betale jeg ikke for.

Nå... det var da heldigt. De er da meget rare på det værksted

Peter

Fra : TGD

Dato : 18-11-04 21:06

"Robert Hansen" <dsl72550@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal jeg bare æde de 250 for jeg betalte jo for et stykke arbejde der
> skulle forhindre at jeg skulle til omsyn?

Du har krav på den ydelse du har købt og skriver de den er klar til syn så
er det en fejl og mangel, du kan ikke forvente at de skal betale fjederen,
men derimod omsynet og selvfølgelig deres egne timer på udskiftningen.

> P.S.: Det er ikke en skade der er opstået i det to uger imellem, idet jeg
> længe har hørt sjove lyde fra højre bagside, hvilket jeg forøvrigt gjorde
> opmærksom på ved mekanikeren der klargjorde bilen.

Men held og lykke med den slåskamp.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 19-11-04 20:24

"Robert Hansen" <dsl72550@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg betalte for 2 uger siden 1008 kroner hos et autoriseret værksted for
at
> de klargjorde min bil til syn.

Har du papir på aftalen, og hvordan lyder den ord-ret?