Mystik - grafikfejl på ikke "overophedet" ~
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 17:49

Hej Alle

Jeg er begyndt at opleve mystiske fejl i min Windows XP (med SP2).

Jeg har i nogle måneder kørt med et POW GF6800 Ultra, og det har kørt uden
problemer, undtagen inden for den sidste uges tid.

Jeg oplever at i nogle spil kommer der pludselig en meddelelse om at XP er
nød til at sætte setteings ned på grafikkortet for at der ikke skal ske
yderligere fejl - nogle gange får jeg grafikfejl i Windows brugerfladen som
kun kan fjernes med genstart, og andre gange låser spil helt...Det er ikke
noget der sker konsekvent.

Idag er jeg også begyndt at få grafikfejl på iconer på skrivebordet, og det
forsvinder ikke ved en genstart, men det er som om det ikke er altid fejlen
er der ved de samme iconer, og det er ikke alle iconer.

Grafikkortet bliver ikke for varmt umiddelbart, omkring 50 grader. Det er
ikke OC'et...

Jeg kører med de nyeste Nvidia drivere 66.93.

Grafikkortet får strøm alene fra 2 molex.

Som sagt er det ikke noget jeg har døjet med hele tiden, hvorfor det undre
mig at det pludselig opstår.

Resten af maskinen er:

P4 2.8Ghz (ikke OC)
2 x 512 Mbyte PC2700
Asus P4G800-E
diverse diske

Maskinen i sig selv bliver bestemt heller ikke varm, omkring 30-40 grader.

Er der nogen der har en ide, eller tre?

Lars B

Fra : N´far

Dato : 17-11-04 18:39

Ender dit grafikkort bios med .014 ?

Der kan være problemer med denne firmware.

vh

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 18:49

"N´far" <rudiFJERNkols@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ender dit grafikkort bios med .014 ?

Hmm, min BIOS hedder 5.40.02.10.14, så det må jeg vel svare "ja" til... hvor
finder jeg BIOS update ?

Jeg har dog fundet ud af det med hvorfor den har skruet ned i "Silent
Running", den skriver "HW Clock slowdown due to Auxillary Power". Denne fejl
har jeg dog ikke set de sidste par dage, efter at jeg lavede lidt om på min
strømføring. Min strømforsyning er en 480W Thermaltake, så strøm skulle der
være nok af nu, i hvert tilfælde har den ikke brokket sig over det siden d.
14.11, iflg. loggen!

> Der kan være problemer med denne firmware.

Spændende

Ved du hvor jeg finder en nyere BIOS? (har ikke selv kigget hos POV endnu,
men det gør jeg!)

På forhånd tak, og tak for dit svar ind til videre

> vh

Lars B

Fra : N´far

Dato : 17-11-04 18:58

Send evt. en forklarende mail til POV og de sender dig nyt biosfil og
flashtool, hvis du ikke finder det via google.

vh

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 19:05

"N´far" <rudiFJERNkols@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Send evt. en forklarende mail til POV og de sender dig nyt biosfil og
> flashtool, hvis du ikke finder det via google.

Tror jeg har fundet lidt forklaring i et forum, hvor der også er links til
nogle tools og nye BIOS.

Det vil jeg forsøge at checke, og hvis ikke det hjælper mig videre, vil jeg
skrive til POV.

Tak for hjælpen...

> vh

Lars B

Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 17-11-04 23:32

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> wrote in message

> [...]
> nogle tools og nye BIOS.
>
> Det vil jeg forsøge at checke, og hvis ikke det hjælper mig videre, vil

Selvom din PSU på papiret er god, kan det sagtens være den der skaber
problemer. Dine symptomer kunne tyde på, at grafikkortet ikke får nok strøm,
hvilket kan skyldes, at din strømforsyning er defekt. Hvis du har mulighed
for det, så prøv at teste dit grafikkort i en anden maskine eller prøv en
anden PSU. Held og lykke
---
Mvh
Anders.

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 23:41

"Hr. Albrechtsen" <andersalREMOVESNOPAM@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mulighed for det, så prøv at teste dit grafikkort i en anden maskine eller

Gode forslag, men jeg er rimelig sikker på at det ikke er min Thermaltake
PSU

Det er faktisk lykkedes mig at få maskinen stabil! Jeg har stadig ind i
mellem problemer med mystiske ikoner, men det er noget der kommer og går,
faktisk bliver de pludselig ok, bare Windows opdatere skærmen/skrivebordet
så jeg tror det er Windows selv der laver "lort", men mine problemer med
lockups i spil, de er forsvundet!

Jeg opdaterede bundkortdrivere, geninstallerede DirectX 9.0b, og så prøvede
jeg at smide en ny firmware i grafikkortet, og vupti, ingen problemer
siden....

Men tak for dit forslag... der er ingen tvivl om at jeg på et tidspunkt
havde problemer med strøm, det kan jeg jo selv læse i grafikkortets log, men
siden jeg fik kortet smidt på et par molex alene, har der ikke været
problemer i den retning.

> ---
> Mvh
> Anders.

Lars B

Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 18-11-04 13:35

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> wrote in message

(...)

> [...]
> havde problemer med strøm, det kan jeg jo selv læse i grafikkortets log,
> men siden jeg fik kortet smidt på et par molex alene, har der ikke været

Godt at du har fået det op at køre igen. Det er meget vigtigt, at der
anvendes to separate strømkabler på de to molexconnectors, ellers risikerer
man problemer som dem du oplevede.
---
Mvh
Anders