Mærkelig fejlmelding
Fra : Bo Illum Jørgensen

Dato : 17-11-04 15:53

Hej NG,

Jeg har ikke den mindste forstand på programmering af Java, og er derfor
totalt blank, når på en bestemt hjemmeside får følgende fejlmelding:

exception:java.lang.NullPointerException

Problemet opstår når jeg åbner www.ambaburkina.dk. og klikker på
version-HTML.
I venstre side skulle der være en menu, men den får jeg ikke frem. Det gør
til gengæld min kollega, der kører samme system som jeg: XP Home med IE.
Er der noget i min (standard)opsætning, der kan gøre, at jeg ikke får adgang
til menuen?
Jeg har denne version af java installeret: Version 1.4.2_05 (build
1.4.2_05-b04)

Mvh
Bo

Fra : Martin Husted Hartvi~

Dato : 17-11-04 16:33

Det er en applet på siden der crasher:

Image cache enabled
Audio cache: enabled
ClassLoader cache size: 10
java.lang.NullPointerException
   at XeoList.init(Unknown Source)
   at com.opera.PluginPanel.run(PluginPanel.java:441)
   at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
java.lang.NullPointerException
   at XeoList.start(Unknown Source)
   at com.opera.PluginPanel.startApplet(PluginPanel.java:325)
   at com.opera.PluginPanel.run(PluginPanel.java:445)
   at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Bruger din kollega MS' jvm? Det kunne godt være derfor at han kan bruge
menu'en. XeoList er måske skrevet til MicroSoft's jvm og for at du kan
bruge menu'en skal du vælge at benytte deres jvm til afvikling af applets,
i IE indstillingerne.

Martin