Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort til hl2 radeon vs nvidia???
Fra : Allan Toft

Dato : 17-11-04 12:27

Jeg står og skal have et nyt grafikkort da mit nuværende ikke rigtigt kan
følge med mere.

Jeg har altid brugt grafikkort fra nvidia men er dog ikke fanatisk.

Jeg overvejer pt et ati 9600 eller 9800.
Men hvis jeg nu skulle vælge et kort med geforce chip i stedet hvad hedder
modellen så dvs hvilken nummerbetegnelse svarer til hhv ati's 9600 og 9800.

Mit setup:
amd 2400+
1024 mb kingston ram
80 gb + 120 gb hdd
17" lg skærm
soltek sl-75mrn bundkort med nforce2 chipset og onboard geforce 4mx
grafikkort med 32 mb ram

Hvilket kort vil give mest valuta for skillingen til mit setup?
Skal primært bruges til 3d spil, VIVO er ligegyldigt

krav: min 128 mb ram og max 2000,-

/Allan

Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 18-11-04 15:45

"Allan Toft" <allan.toft@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvilket kort vil give mest valuta for skillingen til mit setup?
> Skal primært bruges til 3d spil, VIVO er ligegyldigt

Der findes ingen GeForce kort i det prisleje som ydelsesmæssigt kan
konkurrere med Radeon 9600 og 9800 i Half-Life 2. De direkte konkurrenter er
GeForce 5700 Ultra og GeForce 5900 XT og disse yder en del dårligere i
Half-Life 2. Du har derfor 3 muligheder:

1. Vent til GeForce 6600 GT kommer til AGP
2. Køb et GeForce 6800 128 mb (koster i omegnen af 2500 kr.)
3. Køb et Radeon 9800 Pro
---
Mvh
Anders

Fra : Erik

Dato : 19-11-04 07:54

"Allan Toft" skrev:
> [...]
> nummerbetegnelse svarer til hhv ati's 9600 og 9800.

Til max 2000,- vil det her være et godt valg:

Erik