Hvornår er det spild af penge ?
Fra : Soren Pedersen

Dato : 17-11-04 11:27

Jeg vil gerne have et nyt grafikkort til følgende setup:

Codegen miditower kabinet
Asus A7V-133
AMD 1600+
ATI Radeon 7500
Adaptec 2940 SCSI ctrl.
40Gb IBM IDE disk
80Gb Seagate IDE (tror jeg nok - Ikke ret gammel)
1,2Gb SD-RAM
Plextor CD brænder
Asus DVD drev
Avance Logic lydkort
Floppy
10/100 LAN

Men jeg er jo ligesom klar over at det vil være spild af penge at købe et
X800 kort, da resten af maskinen slet ikke kan være med. Og her er så sp.:
Jeg vil gerne have et kort i Radeon 9xxx serien, men hvor "højt" kan jeg
stile, således at resten af maskinen kan følge med, og jeg dermed undgår at
spilde mine surt tjente penge ?

Mvh
Søren

Fra : Carsten

Dato : 17-11-04 12:32

Et geforce FX5900XT eller et Radeon 9600Pro/XT
er nok de grafikkort du skal kigge efter, efter min mening.

Og hvis du er heldig at have version "1.05." af bundkortet
kan du sætte en 2100+ Palomino CPU i bundkortet.
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Hilsen Carsten

Fra : Soren Pedersen

Dato : 17-11-04 13:11

> Et geforce FX5900XT eller et Radeon 9600Pro/XT
> er nok de grafikkort du skal kigge efter, efter min mening.

Takker

> Og hvis du er heldig at have version "1.05." af bundkortet
> kan du sætte en 2100+ Palomino CPU i bundkortet.

På edbpriser kan jeg kun finde 2000+ og 2200+. Kan jeg montere en 2200+ og
så clocke den ned ?
I hvilket omfang vil jeg mærke det i forhold til min 1600+ ?

Mvh
Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 17-11-04 13:47

> Takker

> På edbpriser kan jeg kun finde 2000+ og 2200+. Kan jeg montere en 2200+ og
> så clocke den ned ?
> I hvilket omfang vil jeg mærke det i forhold til min 1600+ ?

Ja hvis det er en Palomino! - Jeg tror desværre ikke der er nogen med
Palomino kerne på edbpriser, så der må du ind i dk.marked.privat.intern
f.eks :)

Jeg tror ikke du vil kunne putte en Tbred eller nyere i :(

Jeg tror godt du vil kunne mærke forskel på et Radeon 9600 XT og et Radeon
9800 Pro i din maskine...
Dog tror jeg ikke du vil kunne udnytte 9800 Pro kortet fuldt ud, men hvis du
engang får råd til nyt bundkort, RAM og CPU så har du stadigt et godt kort
;)

9800 Pro kan fåes til lige over 1500 kr nu, og jeg vil nok mene det
ihvertfald er mere end de 2-300 krs forskel værd der er på det og et FX
5900XT!

Brian

Fra : Carsten

Dato : 17-11-04 15:30

Enig med Brian, det SKAL være en Palomino CPU
(og ikke hverken en Thouroughbred, Barton eller Sempron)
Men kontroller mellem PCI stikkene hvilken bundkort version du har.

Det kunne være du skulle vente til Geforce 6600GT til AGP kommer da dette
grafikkort kommer til at koster omkring de 1500.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 17-11-04 14:53

On Wed, 17 Nov 2004 11:27:28 +0100, Soren Pedersen wrote:

> [...]

>stile, således at resten af maskinen kan følge med, og jeg dermed undgår at

Tjah, det varierer jo meget fra spil til spil, men jeg ville ikke være bleg
for at sætte et 9600 i den maskine.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-11-04 15:32

Soren Pedersen wrote:

> her er så sp.: Jeg vil gerne have et kort i Radeon 9xxx serien, men
> hvor "højt" kan jeg stile, således at resten af maskinen kan følge
> med, og jeg dermed undgår at spilde mine surt tjente penge ?

De seneste dages tråde her i gruppen har afsløret at GF4 Ti4200 giver
mest ydelse for pengene.

Her er et par tråde at tygge på:

Jesper G. Poulsen

Fra : Soren Pedersen

Dato : 17-11-04 16:11

Er det stadigvæk sådan at Raden chipsettet har en flottere 2D end GF kortene
? (Maskinen bruges meget til video og billedredigering)

Mvh
Søren

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 17-11-04 16:35

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev i en meddelelse
> Er det stadigvæk sådan at Raden chipsettet har en flottere 2D end GF
> kortene
> ? (Maskinen bruges meget til video og billedredigering)

Ja, op til de nuværende top-kort er det i hvert fald.

Venlig hilsen
Henrik