E-Mail
webnoob 5265
News opsætning i Opera
Fra : Preben Andersen

Dato : 17-11-04 11:00

Kan Opera ikke sættes op til at vise news på samme måde som OE, dvs.
gruppevis. I Opera ser det ud til, at alle meddelelser bare blandes sammen
uanset tilhørsforhold. Jeg vil gerne kunne se det gruppevis og også således,
at min mail ikke blandes med news.

mvh
Preben

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 17-11-04 12:55

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in

> [...]
> sammen uanset tilhørsforhold. Jeg vil gerne kunne se det gruppevis og
> også således, at min mail ikke blandes med news.

Få din inbox frem ved at klikke på Unread. I Unread-vinduet er der en knap
der hedder View. Når du klikker på den får du en liste over muligheder
frem. Under Show kan du vælge hvilke typer af beskedder du vil se.
Ligeledes kan du vælge om du vil se beskedder enkeltvis (Flat) eller
grupperet (Threaded).

- Andreas
--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 17-11-04 13:04

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> posting:

>Kan Opera ikke sættes op til at vise news på samme måde som OE, dvs.
>gruppevis. I Opera ser det ud til, at alle meddelelser bare blandes sammen

Det gør de på sin vis også. M2 er meget speciel i forhold til
håndtering af epost, nyhedsgrupper osv.

------------citat fra hjæpen---------------
Manuel oprettelse af mapper og sortering af meddelelser bliver helt
overflødig. For at se meddelelsesgrupperinger, for eksempel alle
meddelelser fra en bestemt person eller alle meddelelser med
billedvedhæftning, skal du blot klikke på de korresponderende
fremvisninger.

Alle meddelelser gemmes i én enkelt database og kan derfor optræde
flere forskellige steder på en gang. Hvis en ven har sendt en
meddelelse på en postliste, vil denne optræde både i fremvisningen
for postlisten og i fremvisningen for din ven.

Fremvisningen Modtaget indeholder alle dine indkommende meddelelser.
Du behøver ikke at flytte nogen af meddelelser fra denne
fremvisning. Du kan i stedet få en meddelelse til at optræde i lige
så mange yderligere fremvisninger, som du ønsker.

Hvis du sletter en fremvisning, vil meddelelserne, den refererede
til, ikke blive slettet, idet en fremvisning kun indeholder
pegepinde til meddelelser. Du kan kun slette meddelelser, når du
befinder dig i listen over meddelelserne.
------------citat slut-----------------

>uanset tilhørsforhold. Jeg vil gerne kunne se det gruppevis og også således,
>at min mail ikke blandes med news.

Du burde have en fremvisning/tilgangspunkt for nyhedsgrupper som
vist i bunden af grafikken her:
http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/m2.gif

Det lyder som om, du under "alle meddeleser" ikke vil se
nyhedsgrupper. Du kan under diverse tilgangspunkter der -
"Modtaget", "udbakke" osv. - prøve at lege med Vis-knappen over
meddelelsesvisningen: Vis / fjern V ved "Vis Nyhedsgrupper".

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-11-04 14:23

"Christian Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> wrote in message

Tak til Andreas og Christian for svaret.

> [...]
> "Modtaget", "udbakke" osv. - prøve at lege med Vis-knappen over
> meddelelsesvisningen: Vis / fjern V ved "Vis Nyhedsgrupper".

Jeg kan godt fjerne nyhederne, men det jeg ville var, at få nyhederne opdelt
i grupper, som i OE og ikke blandet mellem hinanden.
Kan det lade sig gøre, evt. med mappepanel til venstre?

mvh
Preben

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 17-11-04 15:12

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> posting:

>Jeg kan godt fjerne nyhederne, men det jeg ville var, at få nyhederne opdelt
>i grupper, som i OE og ikke blandet mellem hinanden.

Jeg har aldrig anvendt OE, så jeg ved ikke helt, hvordan det program
gør det, men så vidt jeg kan forstå nu, så vil du have en slags
mappestruktur, så du kan samle tilgange til forskellige grupper i en
"mappe". Kan umiddelbart ikke lige komme på en måde, hvorpå man
"naturligt" kan lave dette i M2.

>Kan det lade sig gøre, evt. med mappepanel til venstre?

Johe... ja... men det er en noget "fusket" løsning:
http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/m2-2.gif