Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Probs med TV-out på MSI-StarForce 8818
Fra : Kenni Lund

Dato : 17-05-01 15:03

Hejsa alle,

Jeg har lige erhvervet mig et MSI-StarForce 8818 med SVHS & composite
udgang. Jeg har leget lidt med TV-out'en, og constateret, at jeg ikke kan få
den til at køre i andet end sort-hvid....det er forsøgt på både et gammelt
Luxor TV, og et nyere Provision (begge uden SVHS, kun med SCART). Jeg har
brugt en adaptor (SVHS eller composite + audio til SCART). Jeg ved godt at
fjernsynet skal understøtte SVHS i SCART, hvilket jeg ikke tror nogen af
TV'erne gør. Det der undrer mig, er at signalet også er i sort-hvid ved
composite -> adaptor -> SCART tilslutning?!?!? - Det burde den da ikke være
vel?

Så har jeg tænkt på om det kunne være fordi at signalet fra computeren var
NTSC, men selvom jeg ændrer til PAL-B eller PAL-G i driveren, fremkommer der
enten sort skærm, eller bare sort-hvid signal....det skal nævnes at jeg lige
har hentet driveren fra MSI's website, og at jeg kører med Win98SE.

Håber nogen er i stand til at hjælpe mig, evt. folk med grafikkort i samme
serie, som kan fortælle mig, hvordan deres løsning fungerer....på
forhånd tak.

--
Kenni Lund