skjold eller meget gode hansker ?
Fra : Rasmussen

Dato : 16-11-04 23:06

Hej NG

Nu hvor det er ved at blive lidt køligt i vejert og man sidder et par timer
om dagen på scooteren og mærker langsomt hvordan fingerne nærmest fryser til
is kommer man på alle mulige ider om hvordan man kunne undgå de fråsne
fingere. mine tanker går lidt på at lave et skjold der forsætter udover
bremserne fra styret men ved ikke lige hvilket materiele der ville være
bedst.
så var det jeg lige ville høre om der er nogen her der har praktiseret denne
ide og evnt hvilket materiele i har brugt ?
eller kender til et par gode hansker da dem jeg købte for 700 kr i mc
butikken ikke kan holde kulden væk andet end den første ½time på scooteren.

MV Per R

Fra : Preben Christensen

Dato : 16-11-04 23:14

Hej

Jeg kan huske i 70 erne da jeg var dreng at man kunne købe nogle
"overtræksmuffer" der gik udenom bremsegrebene
disse muffer var lavet af læder og gav den beskyttende effekt når det var
koldt
jeg ved ikke om de produkseres mere

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Thomas

Dato : 17-11-04 07:26

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "overtræksmuffer" der gik udenom bremsegrebene
> disse muffer var lavet af læder og gav den beskyttende effekt når det var

Jo de kan købes endnu. og de virker. Det vil så sige at dem som jeg købte
ikke er af læder

Mvh. Thomas

Fra : IzNoGoUd

Dato : 17-11-04 08:47

On Tue, 16 Nov 2004 23:13:44 +0100, "Preben Christensen"
<dunder@pc.dk> wrote:

> [...]
>"overtræksmuffer" der gik udenom bremsegrebene
>disse muffer var lavet af læder og gav den beskyttende effekt når det var
Joo jeg købte et par for nogle år siden "plastik med for" kan ikke
huske prisen mere!
Det var da godt nok, men de skal sidde tæt om styret så der ikke
kommer luft ind for så er det som at køre uden! Min tommeltot på højre
hånd frøs næsten helt
Problemet var de skulle udenom gas kablet så der blev et gabende hul
og vinden susede igennem, men på venstre side af styret virkede muffen
fint!
Min fader kørte på scooter og han brugte plastikposer og en elastik
til at tage udenpå handskerne! Det kan jeg ikke lide at køre med!

best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-11-04 17:52

In article <51vlp0dr43cgpcnns4o5fhs0hpe54nns64@4ax.com>, IzNoGoUd wrote:

> [...]
> Min fader kørte på scooter og han brugte plastikposer og en elastik
> til at tage udenpå handskerne! Det kan jeg ikke lide at køre med!

Hvis problemet er vind og regn, så køb et bar GoreTex handsker.
I dag blev mine gennemblødt totalt udvendigt, men invendigt er
de ikke engang fugtige. Hænderne bliver stadig lidt kolde - Det skyldes
nok at man bare holder fast, og dermed mindsker blodomløbet. Det
kan hansker nok ikke klare.
Overkroppen holder jeg varm og tør med en fleece + en goretex skaljakke.

Har goretex regnbukser, og de stopper regnen, men løser desværre
ikke kuldeproblemet med knæene.

Har prøvet andre materialer, men er altid vendt tilbage til
GoreTex, så det gælder om at have øjnene åbne efter gode tilbud.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 17-11-04 19:27

On Wed, 17 Nov 2004 16:51:37 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> [...]
>
>Har prøvet andre materialer, men er altid vendt tilbage til
>GoreTex, så det gælder om at have øjnene åbne efter gode tilbud.

Jo det har jeg også gået og spekuleret i efter jeg så en udsendelse om
sejlere ved sydpolen igår, de brugte GoreTex, tak for dit respons nu
har jeg noget at ønske mig til hjul øhh jul

Fra : Ulf

Dato : 17-11-04 18:38

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> wrote in message news:<419a7b9b$0$66479$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> "overtræksmuffer" der gik udenom bremsegrebene
> disse muffer var lavet af læder og gav den beskyttende effekt når det var

Preben..

Det kan man vel selv lave...!? Eller er det bare mig som tænker med
det forkerte hovede..?

Man ser dem også tit på spasserjeeps..
Men ellers er det jo bare at komme ud til thansen og købe varme
håndtag..

De har dem ikke på lager lige pt., og desværre mener jeg først de
kommer igen til Januar 05..

Fra : Ulf

Dato : 17-11-04 18:41

> [...]
> "overtræksmuffer" der gik udenom bremsegrebene
> disse muffer var lavet af læder og gav den beskyttende effekt når det var

Ups..

Kom vist til at skrive noget forkert..

De har allerede fået dem igen..

http://www.thansen.dk/product.asp?c=352902102&n=282550143&pn=1251835694

Fra : Allan Riise

Dato : 17-11-04 18:49

Ulf wrote:
> "Preben Christensen" <dunder@pc.dk> wrote in message

> [...]

12V.
g@$£#¤%

--
Allan Riise
"Power is not revealed by striking hard

Fra : IzNoGoUd

Dato : 17-11-04 19:28

On 17 Nov 2004 09:40:57 -0800, atagu@gmx.net (Ulf) wrote:

>Kom vist til at skrive noget forkert..
>
>De har allerede fået dem igen..
>
>http://www.thansen.dk/product.asp?c=352902102&n=282550143&pn=1251835694

Fint men er der nogle der har prøvet dem. Anyone?

Fra : IzNoGoUd

Dato : 17-11-04 08:54

On Tue, 16 Nov 2004 23:06:00 +0100, "Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk>
wrote:

> [...]
>eller kender til et par gode hansker da dem jeg købte for 700 kr i mc
>butikken ikke kan holde kulden væk andet end den første ½time på scooteren.

Jeg kører tit en tur på 100 km og det eneste der virker for mig er at
stoppe ved 25 km eller når man kan mærke at tær og fingre er frosne,
og så løbe med knallerten et par meter, så får man varmen igen.
Et godt råd jeg fik af en garvede motorcykel kører!

Men jeg ville da helst undgå overstående så jeg venter spændt på
andres erfaringer!

Desuden kan jeg oplyse at jeg bruger aviser flittigt på mave/torso og
ved knæ!

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 19:36

> Men jeg ville da helst undgå overstående så jeg venter spændt på
> andres erfaringer!

Plejer at bide kulden i mig. Når fingrene er gør så ondt så man kunne hyle,
så stopper man lige og sætter dem kortvarigt i nærheden af motoren så de kan
bliver varmen op igen.

--
Tom

Fra : Rasmus

Dato : 18-11-04 11:04

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> wrote in

> [...]
> eller kender til et par gode hansker da dem jeg købte for 700 kr i mc
> butikken ikke kan holde kulden væk andet end den første ½time på

Da jeg stod i lære (1999) kørte jeg ca 30 min. hver vej på en 45´er
(derby senda). Eneste jeg havde på fingrene var et par ruskindshansker
med lammefoer, og jeg har aldrig frosset med dem ! Men de neåde heller
ikke at blive helt gennemblødte på turen. En termokeddeldragt med at sæt
regntøj udenover er perfekt til den kolde tid, også selv om det ikke
regner. Regntøjet tager vinden så man ikke bliver gennemblæst, men
holder på den varme luft i tøjet !!

Ps: hanskerne har jeg stadig, og de bruges stadig til knallertkørsel, va
8 km på en 4g

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 23-11-04 23:04

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fingere. mine tanker går lidt på at lave et skjold der forsætter udover
> bremserne fra styret men ved ikke lige hvilket materiele der ville være

Hvad med varme i håndtagene? Det er sgu lækkert :)

Fra : JB

Dato : 07-12-04 15:32

Brian Axelgaard <Ask@for.it> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41a3b3dc$0$13750$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> skrev i en meddelelse

> timer
> til
>
> Hvad med varme i håndtagene? Det er sgu lækkert :)

hej
jeg ved ikke om man stadigvæk kan få dem , men postbudene
havde en gang nogen skind/plastik manchetter ligesom nogen tragte
til at sætte på styrhåndtagene.
ellers er der kun nogen pastik poser inden i dine hansker det virker,
har selv kørt med dem.

Jørgen