/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Office 2001 på OS 8.6 DK
Fra : Jonas C. Voss


Dato : 17-05-01 14:43

Ja, er det muligt, eller skal det være OS 9.x for at virke? Har kigget
efter system requirements på MS' website, men kunne ikke finde noget
info.
På forhånd tak.

--
MVH Jonas

'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]

 
 
Per Erik Ronne (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 17-05-01 15:21

Jonas C. Voss <SCRATCHTHISjc@voss.tf> wrote:

> Ja, er det muligt, eller skal det være OS 9.x for at virke? Har kigget
> efter system requirements på MS' website, men kunne ikke finde noget
> info.

Hvorfor skal det være MacOS 8.6? Mig bekendt kan MacOS 9.x køre på alle
maskiner, der kan køre MacOS 8.6 - hvilket vil sige alle PowerMacs.

Jeg kører da MacOS 9.1 på min gamle 6100/60/72. Uden problemer. Jeg
synes faktisk både at den kører hurtigere og mere stabilt end samtlige
tidligere systemer jeg har haft kørende på maskinen, fra 7.2.3 og op.

PS. 6100/60 er den langsomste af de tre /ældste/ PowerMac'er. De andre
hed 7100/72 og 8100/80. I alle tilfælde angiver tallet efter første
slash clockcyklus i MHz [tallet efter andet slash plejer at angive
mængde RAM].
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Jonas C. Voss (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Jonas C. Voss


Dato : 17-05-01 15:28

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Hvorfor skal det være MacOS 8.6? Mig bekendt kan MacOS 9.x køre på alle
> maskiner, der kan køre MacOS 8.6 - hvilket vil sige alle PowerMacs.

Tak for svaret.
Nu var det en forespørgsel for en kammerat, der vist ikke har i sinde at
ændre system, men som har i sinde at købe office 2001. Såååh kan man,
eller kan man ikke køre office 2001 på 8.6?

--
MVH Jonas

'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]

Erik Richard Sørense~ (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 17-05-01 17:12

Hej Jonas

Jeg glemte lige en lille - men ikke uvæsentlig ting. Der kan blive lidt
problemer med skriftstyringen. Det gælder både Word 98 og 2001 sammen med OS
8.6. Problemet kan dog afhjælpes ved at downloade 'Fonts Manager 1.0' fra
Apples hjemmeside.

Og som jeg skrev i mit andet svar. - Jo! Office 2001 kan køre på 8.6!

mvh. Erik Richard

"Jonas C. Voss" wrote:

> > Hvorfor skal det være MacOS 8.6? Mig bekendt kan MacOS 9.x køre på alle
> > maskiner, der kan køre MacOS 8.6 - hvilket vil sige alle PowerMacs.
>
> Nu var det en forespørgsel for en kammerat, der vist ikke har i sinde at
> ændre system, men som har i sinde at købe office 2001. Såååh kan man,
> eller kan man ikke køre office 2001 på 8.6?

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Morten Reippuert Knu~ (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 17-05-01 18:07

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Jeg glemte lige en lille - men ikke uvæsentlig ting. Der kan blive lidt
> problemer med skriftstyringen. Det gælder både Word 98 og 2001 sammen med OS
> 8.6. Problemet kan dog afhjælpes ved at downloade 'Fonts Manager 1.0' fra
> Apples hjemmeside.

Det er et generelt problem med 8.6 og skrifter.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Per Erik Ronne (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 18-05-01 03:56

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Sover du så stadig på en bænk i Ørstedparken?
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Peter Gersmann (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Gersmann


Dato : 18-05-01 07:16

In article <1etkj6y.12iljv1wfpn0gN%serse@diku.dk>, PerRonne@mac.com
wrote:

> > Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april
>
> Sover du så stadig på en bænk i Ørstedparken?


Uh, det var nok det sidste sted Morten skulle forsøge at sove i
København *s.

//Peter

Morten Reippuert Knu~ (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 18-05-01 10:01

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> > Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april
>
> Sover du så stadig på en bænk i Ørstedparken?

Næh, men indtil den 1. juni har jeg en fremleje med udsigt over den.
Ellers lyder det some en fin idé, der er jo ikke så langt

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Jan Oksfeldt Jonasen (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 17-05-01 19:14

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Hvorfor skal det være MacOS 8.6? Mig bekendt kan MacOS 9.x køre på alle
> maskiner, der kan køre MacOS 8.6 - hvilket vil sige alle PowerMacs.

Du er da studerende ik? 9.x koster penge, det gør den nuværende 8.6
ikke.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You read all this way? Okay then, have a signature.

Erik Richard Sørense~ (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 17-05-01 17:07

Hej Jonas

Den kører ganske udmærket på OS 8.6. Jeg har haft den liggende på en
seperat disk med 8.6DK. Jeg har dog kun brugt Word og PowerPoint, så jeg
véd ikke med Excel.

Jeg har også haft den på en 7200 med OS 8.1DK. Også her kørte den fint,
men da der kun var 56mb RAM, så var det kun Word i en
standardinstallering, - bortset fra det var der ingen problemer.

mvh. Erik Richard

"Jonas C. Voss" wrote:

> Ja, er det muligt, eller skal det være OS 9.x for at virke? Har kigget
> efter system requirements på MS' website, men kunne ikke finde noget
> info.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World

- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Jonas C. Voss (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Jonas C. Voss


Dato : 17-05-01 18:40

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Den kører ganske udmærket på OS 8.6.

Tak for hjælpen, jeg vil straks viderebringe de gode nyheder

--
MVH Jonas

'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]

Anders Jakobsen (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Anders Jakobsen


Dato : 17-05-01 20:12

Jonas C. Voss skrev

>> Den kører ganske udmærket på OS 8.6.
>
> Tak for hjælpen, jeg vil straks viderebringe de gode nyheder

Inspireret af debatten her kunne jeg godt tænke mig at høre Jeres mening om
Office 2001 i forhold til 98. Er det en forbedring eller hvad?

Mit eget bidrag:

Jeg "prøvekørte" 2001 et par dage for at se, om det var en investering værd
og min konklusion var desværre negativ. Den var sløvere i reaktionen, gjorde
min forholdsvise nye maskine (pismo 400 320) uresponsiv og ret buggy.

Ideen bag paletten var god, men kom ikke rigtig til at fungere for mig: Den
skiftede størrelse uafbrudt, så den var umulig at placere, uden den gik i
vejen på et eller andet tidspunkt og indeholdte aldrig lige det værktøj, som
jeg skulle bruge.

Det var som om at der blev loaded en masse fælles gods, hvis jeg åbnede et
enkelt program, uden at integrationen imellem f.eks. Excel og Word fungere
bedre af den grund.

Den gav kompatibilitetsproblemer med andre programmer. Det virkede i det
hele taget som om kontrollen over min computer var blevet overtaget af
mystiske kræfter, der hele tiden var uenig med mig i hvordan jeg skulle
bruge programmerne.

Entourage var fyldt af gode, men ugennemførte ideér. Jeg kan ikke sætte
fingeren på det, men det var som om at der ikke havde været et kritisk øje
på eventuelt begrænse mulighederne for at opnå bedre overskuelighed og gøre
mulighederne helt funktionsdygtig. Kalenderen fungerede dårligt. Ændringer i
tilbagevendende aftaler gav hele tiden problemer, så resultatet aldrig blev
som jeg ville. Hvis jeg ønskede at se en periode, der strækkede sig over to
måneder (f.eks. 16. maj 2001 til 12. juni 2001), så forsvandt en hel uge fra
skemaet.


Alt dette er observationer på baggrund af min daglige brug af Office 98. Er
der andre, der har kommentarer om overgangen fra 98 til 2001, som bygger på
mere end min korte erfaring med 2001?

Anders


Jonas C. Voss (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Jonas C. Voss


Dato : 17-05-01 22:29

Anders Jakobsen <newton@os.dk> wrote:

> Ideen bag paletten var god, men kom ikke rigtig til at fungere for mig: Den
> skiftede størrelse uafbrudt, så den var umulig at placere, uden den gik i
> vejen på et eller andet tidspunkt og indeholdte aldrig lige det værktøj, som
> jeg skulle bruge.

Ja...paletten...din beskrivelse er virkelig bulls eye - idéen er jo helt
vildt god, men er endnu et eksempel på MS's misforståede opfattelse af
hvad der gør ens arbejdsgang lettere. Det var den første funktion jeg
slog permanent fra i office 2001.
En funktion jeg til gengæld synes er meget lækker i Word, er de nye
'on-the-fly' billedmanipulationsfunktioner.

Jeg kan ikke rigtig udtale mig om Excel og Powerpoint da jeg ikke bruger
dem overdrevet meget, men de har ikke ændret sig så voldsomt siden '98
synes jeg. I hvert fald ikke til de småting jeg laver på dem.

> Den gav kompatibilitetsproblemer med andre programmer. Det virkede i det
> hele taget som om kontrollen over min computer var blevet overtaget af
> mystiske kræfter, der hele tiden var uenig med mig i hvordan jeg skulle
> bruge programmerne.

Jeg er ikke støt på nogle kompatibilitetsproblemer - hvilke andre
programmer er der tale om?
Godt nok er jeg støt på et virkelig insisterende problem sommetider når
jeg slår dansk orddeling til. Hvis jeg er heldig får jeg blot en fejl 2,
men den bliver til gengæld ved med at komme hver gang jeg genstarter
Word, hvilket betyder at Word ikke kampdygtig før et tryk på kabinettet.
Det er ligegyldigt hvor meget RAM jeg giver programmet [har haft den
oppe på 75 Mb], det sker alligevel, og med forskellige dokumenter.

> Entourage var fyldt af gode, men ugennemførte ideér. Jeg kan ikke sætte
> fingeren på det, men det var som om at der ikke havde været et kritisk øje
> på eventuelt begrænse mulighederne for at opnå bedre overskuelighed og gøre
> mulighederne helt funktionsdygtig. Kalenderen fungerede dårligt. Ændringer i
> tilbagevendende aftaler gav hele tiden problemer, så resultatet aldrig blev
> som jeg ville. Hvis jeg ønskede at se en periode, der strækkede sig over to
> måneder (f.eks. 16. maj 2001 til 12. juni 2001), så forsvandt en hel uge fra
> skemaet.

Entourage er nu en tro kopi, indholdsmæssigt, af Outlook til Win. Der er
kalenderen, tasks og notes og alt det daller der var i Outlook anno 1997
til Win. Der har været en del problemer med kalenderen i Entourage, lige
præcis dem du taler om, og det er dels derfor der er kommet en service
release fra MS. Dog synes jeg ikke den har løst problemet med den
forsvundne uge i kalenderen, og orddelingsproblemet er der vist stadig,
dog ikke så hyppigt som før.

En anden ting er Entourages patetiske evne til at tråde indlæg i NG'ere,
her er den ikke et hak bedre end Outlook. Det er bare umuligt at få et
ordentligt overblik a la 'suppen' eller 'newswatcher'.

Overordnet synes jeg, at office 2001 er en god pakke, men du er ikke den
eneste i denne NG, der har stillet spørgsmålstegn ved, om en opgradering
er til det bedre.

--
MVH Jonas

'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]

Niels Larsen (21-05-2001)
Kommentar
Fra : Niels Larsen


Dato : 21-05-01 16:58

Systemkravet er minimum system 8.1
Mvh Niels Larsen
Jonas C. Voss <SCRATCHTHISjc@voss.tf> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1etk69v.ypfglmnknpynN%SCRATCHTHISjc@voss.tf...
> Ja, er det muligt, eller skal det være OS 9.x for at virke? Har kigget
> efter system requirements på MS' website, men kunne ikke finde noget
> info.
> På forhånd tak.
>
> --
> MVH Jonas
>
> 'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
> I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]



Jonas C. Voss (21-05-2001)
Kommentar
Fra : Jonas C. Voss


Dato : 21-05-01 17:19

Niels Larsen <nekl0401@worldonline.dk> wrote:

> Systemkravet er minimum system 8.1

Maaaajet fint, tak.

--
MVH Jonas

'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste