Skærme
Fijala 3554
Opløsning på TFT
Fra : Ukendt

Dato : 16-11-04 20:25

Hej

Jeg har en acer 17". Når den står i 1280 x 1024 er billedet knivskarpt, men
jeg synes det hele er lige lovlig småt og har derfor sat den til 1152 x 864,
men jeg synes ikke billedet er så skarpt mere. Især teksten er noget ulden i
kanten. Er det normalt for fladskærme, eller er det bare den her,som er
sådan.

Vh Claus

Fra : anders majland

Dato : 16-11-04 20:34

> Er det normalt for
> fladskærme, eller er det bare den her,som er sådan.

Det er normalt - skærmen er kun "pæn" i dens fysiske opløsning. Skift
den ud til en 19" med samme opløsning og du får et større billede

Alternativt så vælg store skriftyper under dit skærmkorts egenskaber.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : JK

Dato : 17-11-04 17:55

On Tue, 16 Nov 2004 20:24:34 +0100, "Claus" <minemailadr a yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>kanten. Er det normalt for fladskærme, eller er det bare den her,som er

Det er normalt. Tænk på tekniken i det. Skærmen har 1280x1024 båse i
overfladen, hvor den vil lægge information.

Ændrer du på opløsningen, så går opløsningen ikke længere op i
1280x1024, så skærmen må snyde: lidt mere der, lidt mindre der. Det er
en siksak kurs, så billedet bliver mere uldent.

19" har også 1280x1024, så den vil være mere velegnet til dig.

20" skærme kører ofte 1600x1200. Her går den halve opløsning, 800x600,
også perfekt op. Så den opløsning kan bruges i 2 opløsninger.

Men 640x512 kan du antageligt ikke bruge.

mvh

John