Risengrød??
Fra : Heidi B.

Dato : 16-11-04 20:13

Feder risengrød eller er det noget man kan spise med god samvittighed??
Og hvis man tæller point hvor meget tæller det så for.

Hilsen
Heidi B.

Fra : Kathrine

Dato : 16-11-04 22:56

"Heidi B." skrev:

> Feder risengrød eller er det noget man kan spise med god
samvittighed??
> Og hvis man tæller point hvor meget tæller det så for.

Det kommer vel an på opskriften og portionsstørrelsen.
Hvilken kur/kostomlægning følger du?
--
Kathrine

Fra : Heidi B.

Dato : 17-11-04 07:03

> Det kommer vel an på opskriften og portionsstørrelsen.
> Hvilken kur/kostomlægning følger du?
> --
> Kathrine

Hej Kathrine.

Jamen jeg følger en blanding af WW og sund fornuft, men har lidt store
problemer med at kommer i gang, men nu er snart alt i huset der er usundt
smidt ud, så bliver det nok lidt nemmere.
Opskriften er 2 1/4 dl grødris, 2 1/4 dl vand og 1 l minimælk.
Portionsstørrelse tja jeg ved ikke hvor stor den er.

Hilsen
Heidi B.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-11-04 08:19

"Heidi B." <Heidi.Bojsen@kattentdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Feder risengrød eller er det noget man kan spise med god samvittighed??

Som en anden skriver, er opskriften afgørende for, hvor meget det feder.
Laver du risengrøden på sødmælk, letmælk eller skummet? Hvor meget
(kanel)sukker hælder du på. Spiser du den med stor/lille/ingen smørklat?
Drikker du sød saftevand eller nisseøl til. Er det dessert eller
hovedmåltid?

Min erfaring er dog - og jeg har hørt mange andre fortælle det samme - at
ikke ret lang tid efter man har spist risengrød, får man en glubende
ulvehunger. Og det hænger uden tvivl sammen med blodsukkerniveauet.
Risengrød får dit blodsukker helt op at ringe. Og når det så daler igen,
opstår den sult, der får dig til at spise igen alt for hurtigt efter.

Der er derfor også forskel på, om du spiser risengrød til morgenmad eller
til aftensmad. For spiser du det til aftensmad, bliver det næppe dit sidste
måltid den dag.

Prøv dig frem.

www.fatlow.dk kan du finde et program, der er fænomenalt til at udregne,
hvor meget en given ret/opskrift feder. Hvilket jo i sidste ende afhænger
af, hvor mange kalorier, der er i den.

Mvh. Lisbeth

Fra : Heidi B.

Dato : 17-11-04 09:55

> [...]
>
> Der er derfor også forskel på, om du spiser risengrød til morgenmad eller
> til aftensmad. For spiser du det til aftensmad, bliver det næppe dit

Hej Lisbeth.

Mange tak for dit svar.
Og jo det er til aftensmad og jeg har nu aldrig haft problemer med at bliver
sulten efter at have spist risengrød, tværtimod.
Så jo det er det sidste måltid på dagen

Hilsen
Heidi B.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-11-04 10:02

> [...]

bliver
> sulten efter at have spist risengrød, tværtimod.

Jamen så er det jo bare at finde eksempelvis Fatlow og tjekke den opskrift,
du vil bruge.

Og nu vil JEG ud og forberede risengrød. Jeg koger den op og sætter den i
sengen. Så er den klar, når jeg kommer hjem fra arbejde i aften. Den skal
serveres i aften (som dessert) med nisseøl til... for en tre-årig, der skal
smage sin første nisseøl.

Mvh. Lisbeth