Lejer er død, skifteret m.v.
Fra : Lars V

Dato : 16-11-04 17:52

Jeg har ført fået gode råd herinde, så prøver lige igen.

Jeg ejer et dobbelthus, hvor jeg har udlejet den ene halvdel. Min lejer døde
for en måneds tid siden, og jeg har været lidt i tvivl om, hvordan det hele
skulle forløbe. En uges tid efter min lejers død, kontakter jeg
skifteretten, for at høre hvordan og hvorledes med opsigelse, leje m.v. Jeg
får her at vide, at boet som sådan hæfter for 3 måneders leje, hvis der vel
at mærke er noget værdi i boet (jeg er forpligtet til at udleje igen
hurtigst muligt). Jeg får også at vide, at der først skal være møde i
skifteretten den 12. i denne måned, og at de ikke kan sige noget før det.
Fint nok, tænker jeg - så må vi jo vente og se. Jeg taler så med afdødes søn
i weekenden, og han bekræfter, at der har været møde i skifteretten, og at
sagen nu er afsluttet. Jeg har fået lejet lejligheden ud pr. 1. december,
men mangler jo så leje for november måned. Hvis sagen er afsluttet i
skifteretten, hvor står jeg så nu m.h.t. lejen i november?

Der er betalt indskud, men dette bruges alt sammen til renovering og
istandsættelse af lejemålet.

Lars V

Fra : Ronnie

Dato : 16-11-04 18:14

Lars V wrote:

> Jeg har fået lejet lejligheden ud pr. 1.
> december, men mangler jo så leje for november måned. Hvis sagen er
> afsluttet i skifteretten, hvor står jeg så nu m.h.t. lejen i november?

Vil tro det afhænger af hvordan boet er behandlet i skifteretten. Er boet
udlagt til begravelse (hvis afdødes formue er mindre end ca. 30.000 kr,-),
er det op til afdødes efterlevende, at afgøre, om de vil betale udestående
regninger. De behøver ikke.

Ronnie

Fra : Stærk Tobak

Dato : 16-11-04 20:17

On Tue, 16 Nov 2004 17:52:28 +0100, "Lars V" <lnrvdk@hotmail.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>men mangler jo så leje for november måned. Hvis sagen er afsluttet i
>skifteretten, hvor står jeg så nu m.h.t. lejen i november?

Har du stadig bohave m.m. ? Bohavet skal vurderes for værdi til den værdi det
ville have ved auktion. Den værdi skal indskrives i bobehandlingen på
indtægtssiden.

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).