Kan man genfinde slettet mail
Fra : Sten Bo

Dato : 16-11-04 16:44

Hej Gr.
En bekendt har ved et uheld slettet en lokalmappe med mails fra Outlook 2000
og derefter lukket progammet ned. Der er ikke back up, selvsagt.

De er ikke i slettet post eller i papirkuven- Findes de endnu? Pcén er ikke
blevet slukket endnu.

Hjælp

Mvh Sten Bo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-11-04 23:39

Jeg vover at svare, at de er væk for evigt. Det er således, at i Outlook er
alting integreret i pst filen. Så modtagne mails, nye oprettede mapper
ligger alle integreret i filen, hvorfor man ikke kan genskabe slettede mails
og mapper.
Det vil vist kræve, at de er særskilte filer, og det er de jo ikke, og
sammenholdt med at pst filen ikke fejler noget er der desværre ikke noget at
gøre.

Kurt

Fra : Sten Bo

Dato : 17-11-04 08:03

Tak for svaret -

Hilsen Sten Bo

Fra : Gevaldi

Dato : 17-11-04 12:17

Sten Bo skriblede:
> Tak for svaret -

Der er dog den mulighed at de ligger på hans
webmail. Det burde de gøre hvis ikke hans
mailprogram (Outlook) er sat op til at slette
fra serveren når de er slettet fra slettet post.

--
/Gevaldi

Fra : Sten Bo

Dato : 17-11-04 14:16

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er dog den mulighed at de ligger på hans
> webmail. Det burde de gøre hvis ikke hans
> mailprogram (Outlook) er sat op til at slette
> fra serveren når de er slettet fra slettet post.

Ok - ja det er måske en mulighed - men det var en hel lokalmappe på pcen -
jeg ved ikke hvordan den webmail og den outlook er konfigureret. Man bruger
vist ikke webmailen normalt - men vi prøver at kikke.

Tak igen -

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-11-04 22:54

> [...]
> webmail. Det burde de gøre hvis ikke hans
> mailprogram (Outlook) er sat op til at slette
> fra serveren når de er slettet fra slettet post.

Det forstår jeg ikke. Når jeg synkroniserer med min mailkonto, hentes de ned
fra serveren og så befinder de sig kun på min pc. De bliver kun liggende på
min mailserver (tdc) sålænge jeg kun har læst disse mails via webmail. Så
snart de er hentet ned slettes/flyttes de fra serveren.
Det er der også en vis logik i, idet man jo ellers hurtigt ville løbe panden
mod loftet med hensyn til hvor meget, man må have liggende i sin mailboks.

Kurt

Fra : Calle.

Dato : 18-11-04 00:18

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> Det er der også en vis logik i, idet man jo ellers hurtigt ville løbe
> panden mod loftet med hensyn til hvor meget, man må have liggende i

Det er også det mest normale, men man kan sætte sit mailprogram op til at
lade en kopi ligge på serveren i x antal dage, eller indtil man sletter den
tilsvarende mail på sin PC

--
Calle.