Værkstedspriser....
Fra : Kim S

Dato : 16-11-04 15:38

Jeg har kontaktet et par værksteder for at høre hvad de skulle
have for at montere min nyerhvervede Webasto-varmer. Jeg
har alle stumperne, mener jeg.
De mener, at det vil tage ca. 8-10 (!!) timer at montere, og
prisen ville blive omkring 5000,- + moms. Der synes jeg
fa... er dyrt, eller er jeg sart ?
Jeg mener en timeløn på 500,- + moms, er det virkelig normalt ?
Min timeløn kommer ikke i nærheden af 500,-, så jeg er nok
lavtlønnet..... )

Mvh, Kim
kimspur(hos)tdcspace.danmark
(Den adresse skulle være til at rette til...)

Fra : Bo Christensen

Dato : 16-11-04 16:06

> [...]
> Jeg mener en timeløn på 500,- + moms, er det virkelig normalt ?
> Min timeløn kommer ikke i nærheden af 500,-, så jeg er nok
jeg monterede selv min bosch motorvarmer, og jeg giver gerne 5k næste
gang, det kræver ski en rutineret mekaniker.
Det er en langvarig og besværlig process.
padborg elektro skulle efter sigende kunne gøre det billigt
/bo

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-11-04 16:24

In news:419a10b5$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Kim S <No@mail.dk> wrote:

> Jeg mener en timeløn på 500,- + moms, er det virkelig normalt ?

De store stæder ja.

> Min timeløn kommer ikke i nærheden af 500,-, så jeg er nok
> lavtlønnet..... )

Nu er der jo forskel på hvad du får udbetalt pr. time, og hvad det
koster at have dig rendende. Du kan starte med at lægge 25% til din løn,
det dækker feriepenge, pension, sygedagpenge, feriefridage, og hvad der
ellers er. Dernæst vil din chef jo også have lidt ud af at have dig
gående..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : bme

Dato : 16-11-04 18:15

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:419a1ba5$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> det dækker feriepenge, pension, sygedagpenge, feriefridage, og hvad der
> ellers er. Dernæst vil din chef jo også have lidt ud af at have dig

og lidt værktøj så du kan lave noget, endvidere vil du jo gerne gå i en
opvarmet garage.......find selv på mere

/bo

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-11-04 18:32

> Jeg mener en timeløn på 500,- + moms, er det virkelig normalt ?

Hos Opel i Taastrup koster det ca. 700 kr. +moms i timen, ved
forsikringsskader mener jeg det er 800 kr. +moms i timen! Det er
fuldstændig vanvittigt - og DERES timepriser kan ikke forsvares (personlige
erfaringer med to specielle Opel biler).

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Kim

Dato : 16-11-04 22:06

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fuldstændig vanvittigt - og DERES timepriser kan ikke forsvares
> (personlige erfaringer med to specielle Opel biler).

800,- + moms så skal jeg arbejde ca. 11 timer for at få udbetalt til 1 time
på værksted, men VW i Herning tager så kun 400 ,- kr. + moms pr time , og så
kender man en mekanikker som tager 200 kr + moms så går det lige.

Mvh. Kim

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-11-04 22:26

> [...]
> 1 time på værksted, men VW i Herning tager så kun 400 ,- kr. + moms
> pr time , og så kender man en mekanikker som tager 200 kr + moms så

Vi bruger dem heller ikke mere.

Fra : FJ

Dato : 16-11-04 19:20

"Kim S" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh, Kim
> kimspur(hos)tdcspace.danmark
> (Den adresse skulle være til at rette til...)

Her i Vestjylland ligger prisen omkring 300,- + moms hos de lokale
autoværksteder.
Kender også et par 1 mands værksteder hvor man slipper med 200,- + moms.

FJ