Logge ind via magnetkort?
Fra : Kasper Lund

Dato : 16-11-04 15:36

Hej ng.

Jeg har anskaffet mig en magnetkort læser (læser til f.eks. dankort uden
den nye chip) og jeg vile prøve at sætte den op som verifikation (hedder
det det?) ved login. Systemet det skal køre på er linux (fedora core 2)
men hvad kan man bruge af software?. Læseren sidder i ps2 porten mellem
keyboard og pc så jeg kunne jo bare åbne en editor, se hvad der "står"
på kortet og lave mit password om til dette, så kunne jeg indtaste mit
brugernavn og hoppe ned i password feltet og køre kortet igennem og taste
enter - men det er jo ikke fedt, jeg vil kun køre kortet igennem.

Nogen der kan hjælpe med et link.

/Kasper