/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Acceleration
Fra : nn


Dato : 16-11-04 15:14

Hej i gruppen.

Sidste weekend var jeg ude at flyve! Heldigvis i flyvemaskine ikke på MC! Og
nød bl.a. accelerationen under start.

Vi kom til at diskutere en MC's accelerationsevne versus et flys.

Er der nogen herinde der véd noget om de dele?

(Det føles jo unægteligt noget anderledes i et flysæde end på MC'en, så det
er vanskeligt at mærke sig til svaret)

--------------

/Claus
Suzuki GSX 750 ES




 
 
Ukendt (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-04 15:38

Sorry, det blev lidt vel anonymt (arbejdsgivers PC!)
Nu skulle det være rettet.
----------
/Claus
"nn" <bengt.burg@her.dk> skrev i en meddelelse
news:419a0b22$0$66487$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej i gruppen.
>
> Sidste weekend var jeg ude at flyve! Heldigvis i flyvemaskine ikke på MC!
> Og nød bl.a. accelerationen under start.
>
> Vi kom til at diskutere en MC's accelerationsevne versus et flys.
>
> Er der nogen herinde der véd noget om de dele?
>
> (Det føles jo unægteligt noget anderledes i et flysæde end på MC'en, så
> det er vanskeligt at mærke sig til svaret)
>
> --------------
>
> /Claus
> Suzuki GSX 750 ES
>
>
>



mikkel paulsen (16-11-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 16-11-04 21:43

"Claus Hauerslev" <Claus_Hauerslevs nabela mail.dk> wrote in message news:<419a10d5$0$66399$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> Sorry, det blev lidt vel anonymt (arbejdsgivers PC!)
> Nu skulle det være rettet.
> ----------
> /Claus
> "nn" <bengt.burg@her.dk> skrev i en meddelelse
> news:419a0b22$0$66487$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hej i gruppen.
> >
> > Sidste weekend var jeg ude at flyve! Heldigvis i flyvemaskine ikke på MC!
> > Og nød bl.a. accelerationen under start.
> >
> > Vi kom til at diskutere en MC's accelerationsevne versus et flys.
> >
> > Er der nogen herinde der véd noget om de dele?
> >
> > (Det føles jo unægteligt noget anderledes i et flysæde end på MC'en, så
> > det er vanskeligt at mærke sig til svaret)
> >
> > --------------
> >
> > /Claus
> > Suzuki GSX 750 ES
> >
> >
> >

man sidder jo højere over jorden, så føles accelerationen jo som mere.
Spørg mig ikke hvorfor, men jeg kører normalt i en VW Caravelle og den
trækker som en rusten post-cykel men alligevel føles det som om man
kører i en alm. bil.

MKS - 74 (16-11-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-11-04 16:23

On Tue, 16 Nov 2004 15:13:54 +0100, "nn" <bengt.burg@her.dk> wrote:

>(Det føles jo unægteligt noget anderledes i et flysæde end på MC'en, så det
>er vanskeligt at mærke sig til svaret)

Jeps - det er jo en helt anden måde hvorpå man påvirkes.

Svaret er at acc. jo ikke er lineære, men at en Sports-MC's
acceleration initielt er væsentlig større, men også at den på et
tidspunkt naturligvis "dør ud" og så bliver hentet af flyet, typiske
værdier for acc. er ca. 4-5 m/s²(½G) for passagerflyet under take-off
medens sports-MC'ens ligger på ca. 8-10 m/s²(1G) i gennemssnitsacc.
fra 0-100 km/t, MC'en vil således være foran et godt stykke tid, men
vil til sidst blive hentet af flyet. I 2003 kørte Schumacher en dyst
mod en Eurofighter :

http://www.motorcities.com/contents/03LBL203395470.html

Ducati skulle også ha' kørt en dyst med deres Desmosedici mod en jet,
men den blev vistnok aflyst AFAIR.

De hurtigst acc. MC'er fra 0 er iøvrigt ikke typisk Fireblades, R1'ere
osv. idet de bl.a p.g.a kort akselafstand er meget svære at "launche"
optimalt, ZZR1200 og den slags er meget nemmere at skyde af...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

MKS - 74 (16-11-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-11-04 16:25

On Tue, 16 Nov 2004 15:13:54 +0100, "nn" <bengt.burg@her.dk> wrote:

>(Det føles jo unægteligt noget anderledes i et flysæde end på MC'en, så det
>er vanskeligt at mærke sig til svaret)

Jeps - det er jo en helt anden måde hvorpå man påvirkes.

Svaret er at acc. jo ikke er lineære, men at en Sports-MC's
acceleration initielt er væsentlig større, men også at den på et
tidspunkt naturligvis "dør ud" og så bliver hentet af flyet, typiske
værdier for acc. er ca. 4-5 m/s²(½G) for passagerflyet under take-off
medens sports-MC'ens ligger på ca. 8-10 m/s²(1G) i gennemssnitsacc.
fra 0-100 km/t, MC'en vil således være foran et godt stykke tid, men
vil til sidst blive hentet af flyet. I 2003 kørte Schumacher en dyst
mod en Eurofighter :

http://www.motorcities.com/contents/03LBL203395470.html

Ducati skulle også ha' kørt en dyst med deres Desmosedici mod en jet,
men den blev vistnok aflyst AFAIR.

De hurtigste MC'er fra 0-100 er iøvrigt ikke typisk Fireblades, R1'ere
osv. selvom de måske nok har bedst vægt/hk-forhold, idet de bl.a p.g.a
kort akselafstand er meget svære at "launche" optimalt, ZZR1200 og den
slags er meget nemmere at skyde af...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Ukendt (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-04 19:59


Takker for svaret.

---------
/Claus



Armand (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-11-04 21:58


MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:no6kp0l3s8o2scovmr9hu9flv37esq0khf@4ax.com...
> >
> Svaret er at acc. jo ikke er lineære, men at en Sports-MC's
> acceleration initielt er væsentlig større, men også at den på et
> tidspunkt naturligvis "dør ud" og så bliver hentet af flyet...
> I 2003 kørte Schumacher en dyst mod en Eurofighter :
> Ducati skulle også ha' kørt en dyst med deres Desmosedici mod en jet,
> men den blev vistnok aflyst AFAIR.

Motorrad afholdt engang for meget længe siden en dyst mellem nogle af
Fritz Egli's produkter på såvel to hjul("MRD1" á en turbopumpet Z1000 var
det aller hotteste dengang), som fire (Den gode Hr. Egli gjorde (gør?) det
meget i at pumpe Porsche's):
Dysten foregik på en Luftwaffe-base og det gav mulighed for at sætte en
Phantom jagerbomber ind dysten som gimmick.
Konstanteringen var at frem for alt forsvandt motorcyklerne når der blev
grønt lys, hvorimod jetten der ikke havde kontant fat i underlaget, brugte
forholdsvis lang tid på de første par meter!

> ....................typiske værdier for acc. er ca. 4-5 m/s²(½G) for
> passagerflyet under take-off, medens sports-MC'ens ligger på ca. 8-10 m/s²
> (1G) i gennemssnitsacc. fra 0-100 km/t, MC'en vil således være foran et
> godt stykke tid, men vil til sidst blive hentet af flyet.

I motorrads dyst nåede jetten ikke én af køretøjerne indenfor den mulige
distance. Yderligere er jeg her på gruppen tidligere blevet belært om at
moderne passager-jet's ikke bevæger sig med meget mere end 200km/t ved
take-off, hvorved at passager-flyet tilsyneladende aldrig vil kunne nå
noget
dystende køretøj imens det har kontakt med underlaget :-|

Men gimmick'en i at bringe en Phantom-jager ind i dysten ophørte ikke
dermed: Hvor intet køretøj formåede at bremse op med meget over 1G, sætter
det til hangarskibs-brug udviklede jagerfly sin hale-krog mod jorden og
formår
at bremse med op til 5G v.h.a. den bremse wire som krogen får fat i inden
banen
slipper op

> De hurtigst acc. MC'er fra 0 er iøvrigt ikke typisk Fireblades, R1'ere
> osv. idet de bl.a p.g.a kort akselafstand er meget svære at "launche"
> optimalt, ZZR1200 og den slags er meget nemmere at skyde af...

Jup!
Min værste plageånd lige efter jeg havde købt mig GPZ900'eren (der ellers
er
tung nok i sig selv) var Per Pind, som formåede at katapultstarte sin
Z1000st alene ved rå gasgivning og regulering af omfdrejningerne v.h.a.
koblingen
At man efterfølgende sprøjtede forbi ham i slutningen af 2. gear er intet
argument når han var den første over lyskrydset - §1, you know!

--
Armand.




Steen Gruby (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-11-04 22:08

On Tue, 16 Nov 2004 20:58:25 +0000 (UTC), armand@mc-chaufforerne.dk
(Armand) wrote:

Hej Armand.
>
>Min værste plageånd lige efter jeg havde købt mig GPZ900'eren (der ellers
>er
>tung nok i sig selv) var Per Pind, som formåede at katapultstarte sin
>Z1000st alene ved rå gasgivning og regulering af omfdrejningerne v.h.a.
>koblingen
>At man efterfølgende sprøjtede forbi ham i slutningen af 2. gear er intet
>argument når han var den første over lyskrydset - §1, you know!

NU tror jeg jeg ved hvor inspirationen til Joe Bar figurene kommer fra
)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

MKS - 74 (16-11-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-11-04 22:17

On Tue, 16 Nov 2004 20:58:25 +0000 (UTC), armand@mc-chaufforerne.dk
(Armand) wrote:

>I motorrads dyst nåede jetten ikke én af køretøjerne indenfor den mulige
>distance.

Lyder lidt mystisk, når en Eurofighter henter en Formel 1 racer på ca.
8-900 meter...men det afhænger måske af om man tillader at flyet
slipper jorden eller ej...

>Yderligere er jeg her på gruppen tidligere blevet belært om at
>moderne passager-jet's ikke bevæger sig med meget mere end 200km/t ved
>take-off, hvorved at passager-flyet tilsyneladende aldrig vil kunne nå
>noget
>dystende køretøj imens det har kontakt med underlaget :-|

Hvis flyet "holdes" (efter take-off speed er nået) på jorden i en
regulær dyst kan det måske nok, og når først hjulene har sluppet
jorden er ballet hurtigt forbi

>Men gimmick'en i at bringe en Phantom-jager ind i dysten ophørte ikke
>dermed: Hvor intet køretøj formåede at bremse op med meget over 1G, sætter
>det til hangarskibs-brug udviklede jagerfly sin hale-krog mod jorden og
>formår
>at bremse med op til 5G v.h.a. den bremse wire som krogen får fat i inden
>banen
>slipper op

Jeps, men en F1 racer f.eks er også i stand til at bremse med helt op
til 5G, _Det_ må være lidt af en oplevelse

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Richard (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-11-04 22:30

MKS - 74 wrote:

>>I motorrads dyst nåede jetten ikke én af køretøjerne indenfor den mulige
>>distance.

> Lyder lidt mystisk, når en Eurofighter henter en Formel 1 racer på ca.
> 8-900 meter...men det afhænger måske af om man tillader at flyet
> slipper jorden eller ej...

Måske havde de kun sat 500 m af til formålet
- det engelske program Topgear testede en Jaguar mod en Jaguar; den på
fire hjul blev hentet ved 600m-mærket af fighter'en

> Jeps, men en F1 racer f.eks er også i stand til at bremse med helt op
> til 5G, _Det_ må være lidt af en oplevelse

?? Det lyder ikke sandsynligt IMHO - hvor / -dan? - afaik er allerede godt
1G svært at opnå for personbiler.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


MKS - 74 (16-11-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-11-04 22:44

On Tue, 16 Nov 2004 21:29:35 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

>> Jeps, men en F1 racer f.eks er også i stand til at bremse med helt op
>> til 5G, _Det_ må være lidt af en oplevelse
>
>?? Det lyder ikke sandsynligt IMHO - hvor / -dan? - afaik er allerede godt
>1G svært at opnå for personbiler.

Ikke desto mindre rigtigt og skyldes en kombination af stor
kontaktflade, kulfiberbremser og sidst men absolut ikke mindst
downforce (bunden bygget som en omvendt vinge)

"Formula 1 brakes are made of carbon. Under FIA regulations, each
wheel is permitted only two brake shoes and a maximum of six pistons.
Brake calipers must be made of an aluminium alloy. Cooling fluids, ABS
and power-assisted braking are not allowed. Full braking will bring a
Formula 1 car from 200 to 0 km/h within 55 metres, all within 1.9
seconds. Deceleration forces achieve up to 5 G - the driver has to
endure five times his own weight."



--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Richard (17-11-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-11-04 19:44

MKS - 74 wrote:

> "Formula 1 brakes are made of carbon. Under FIA regulations, each
> wheel is permitted only two brake shoes and a maximum of six pistons.
> Brake calipers must be made of an aluminium alloy. Cooling fluids, ABS
> and power-assisted braking are not allowed. Full braking will bring a
> Formula 1 car from 200 to 0 km/h within 55 metres, all within 1.9
> seconds. Deceleration forces achieve up to 5 G - the driver has to
> endure five times his own weight."

Fomel-teknik eller ej, imponerende - der er virkelig sket noget
siden Mini Marcos i en test i et engelsk bilblad for 30 år siden brød
1G-muren ved nedbremsning. En grænse, der dengang blev anset for at være
umulig at nå jvf samme kilde.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

TA (17-11-2004)
Kommentar
Fra : TA


Dato : 17-11-04 00:53


"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message
news:cndrfv$fno$1@abbeden.bunk.cc...
> MKS - 74 wrote:
>
> <snip>
>
> > Jeps, men en F1 racer f.eks er også i stand til at bremse med helt op
> > til 5G, _Det_ må være lidt af en oplevelse
>
> ?? Det lyder ikke sandsynligt IMHO - hvor / -dan? - afaik er allerede godt
> 1G svært at opnå for personbiler.


Nu er en F1-bil ikke ligefrem en personbil ... Hvis man for sjovs skyld
regner lidt på det, kan luftmodstanden alene faktisk bremse F1-bilen med
over 1 G.

I runde tal har en F1-bil vel ca 800 Hk (~588.800 Watt) og en topfart på ca
325 km/t (~90 m/s). Da

P (effekt) = F (kraft) * V (hastighed)

bliver F = 588.800/90 = 6.542 N. Da F1-bilen vejer ca 600 kg og

F (kraft) = m (masse) * A (acceleration)

bliver A = 6.542/600 = 10.9 m/s^2. Det svarer til 10.9/9.82 = 1.1 G.

--
TA



Gert Bo thorgersen (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 19-11-04 13:37


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:cndplh$bsh$1@abbeden.bunk.cc...
>
> MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:no6kp0l3s8o2scovmr9hu9flv37esq0khf@4ax.com...
> > >
> > Svaret er at acc. jo ikke er lineære, men at en Sports-MC's
> > acceleration initielt er væsentlig større, men også at den på et
> > tidspunkt naturligvis "dør ud" og så bliver hentet af flyet...
> > I 2003 kørte Schumacher en dyst mod en Eurofighter :
> > Ducati skulle også ha' kørt en dyst med deres Desmosedici mod en jet,
> > men den blev vistnok aflyst AFAIR.
>
> Motorrad afholdt engang for meget længe siden en dyst mellem nogle af
> Fritz Egli's produkter på såvel to hjul("MRD1" á en turbopumpet Z1000 var
> det aller hotteste dengang), som fire (Den gode Hr. Egli gjorde (gør?) det
> meget i at pumpe Porsche's):
> Dysten foregik på en Luftwaffe-base og det gav mulighed for at sætte en
> Phantom jagerbomber ind dysten som gimmick.
> Konstanteringen var at frem for alt forsvandt motorcyklerne når der blev
> grønt lys, hvorimod jetten der ikke havde kontant fat i underlaget, brugte
> forholdsvis lang tid på de første par meter!
>
> > ....................typiske værdier for acc. er ca. 4-5 m/s²(½G) for
> > passagerflyet under take-off, medens sports-MC'ens ligger på ca. 8-10
m/s²
> > (1G) i gennemssnitsacc. fra 0-100 km/t, MC'en vil således være foran et
> > godt stykke tid, men vil til sidst blive hentet af flyet.
>
> I motorrads dyst nåede jetten ikke én af køretøjerne indenfor den mulige
> distance. Yderligere er jeg her på gruppen tidligere blevet belært om at
> moderne passager-jet's ikke bevæger sig med meget mere end 200km/t ved
> take-off, hvorved at passager-flyet tilsyneladende aldrig vil kunne nå
> noget
> dystende køretøj imens det har kontakt med underlaget :-|
>
> Men gimmick'en i at bringe en Phantom-jager ind i dysten ophørte ikke
> dermed: Hvor intet køretøj formåede at bremse op med meget over 1G, sætter
> det til hangarskibs-brug udviklede jagerfly sin hale-krog mod jorden og
> formår
> at bremse med op til 5G v.h.a. den bremse wire som krogen får fat i inden
> banen
> slipper op
>
> > De hurtigst acc. MC'er fra 0 er iøvrigt ikke typisk Fireblades, R1'ere
> > osv. idet de bl.a p.g.a kort akselafstand er meget svære at "launche"
> > optimalt, ZZR1200 og den slags er meget nemmere at skyde af...
>
> Jup!
> Min værste plageånd lige efter jeg havde købt mig GPZ900'eren (der ellers
> er
> tung nok i sig selv) var Per Pind, som formåede at katapultstarte sin
> Z1000st alene ved rå gasgivning og regulering af omfdrejningerne v.h.a.
> koblingen
> At man efterfølgende sprøjtede forbi ham i slutningen af 2. gear er intet
> argument når han var den første over lyskrydset - §1, you know!
>
> --
> Armand.
>
Das Motorrad afholdt endnu tidligere en lignende dyst mellem en Vincent og
så et fly fra samme tid før Anden Verdenskrig.Helt parallel til den dyst
Lorence of Arabias, efter sigende, havde på sin Vincent og hvor han vandt
over flyet, hvilket Das Motorrads kører også gjorde.

Gert



Soren Lindholt (23-11-2004)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 23-11-04 22:09

> De hurtigste MC'er fra 0-100 er iøvrigt ikke typisk Fireblades, R1'ere
> osv. selvom de måske nok har bedst vægt/hk-forhold, idet de bl.a p.g.a
> kort akselafstand er meget svære at "launche" optimalt, ZZR1200 og den
> slags er meget nemmere at skyde af...

Nå, men nu har f.eks en speedway cykel jo kortere akselafstand end en R1, og
er væsentlig hurtigere på 0-100, og det på grusvej
Man har foruden et dårligere vægt kraft forhold (incl 70 kg fører) men et
fint bredt moment område.

Og ja, jeg vil gerne stille op til en live test en dag

Mads Lund
GM500 / Jawa500
PT kun én motortosse i gips



MKS - 74 (23-11-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 23-11-04 22:21

On Tue, 23 Nov 2004 22:09:02 +0100, "Soren Lindholt"
<lindholt@FJERNESperson.dk> wrote:

>Og ja, jeg vil gerne stille op til en live test en dag

Dig og din speedwaycykel Mads, jeg finder lige en 600 hk dragracer med
wheeliebar, så kan vi godt tage en winner-takes-all test...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Soren Lindholt (23-11-2004)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 23-11-04 22:38

> Dig og din speedwaycykel Mads, jeg finder lige en 600 hk dragracer med
> wheeliebar, så kan vi godt tage en winner-takes-all test...

Ha, så skal vi bare have et par venstre sving med på ruten Det eneste
jeg ikke vil være med til er højresving og bremse undvige manøvre

Faktisk er det en regel i speedway at hvis en foran kørende vælter skal man
tage karosseri bremsen for at reducere inpact speed.

Og fuck hvor kan man få hudafskrabninger på det råkostjern af en slaggebane
vi kører på.

Mads Lund
Ninja9RT - i garagen på 3. år ;-(



TA (17-11-2004)
Kommentar
Fra : TA


Dato : 17-11-04 00:55


"nn" <bengt.burg@her.dk> wrote in message
news:419a0b22$0$66487$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej i gruppen.
>
> Sidste weekend var jeg ude at flyve! Heldigvis i flyvemaskine ikke på MC!
Og
> nød bl.a. accelerationen under start.
>
> Vi kom til at diskutere en MC's accelerationsevne versus et flys.
>
> Er der nogen herinde der véd noget om de dele?
>
> (Det føles jo unægteligt noget anderledes i et flysæde end på MC'en, så
det
> er vanskeligt at mærke sig til svaret)


Ja, det er imponerende hvad sådan et 'par olietønder' kan præstere på siden
af et mindre jetfly...

Ellers skulle du opleve en spilstart i et moderne svævefly, hvor man
bogstaveligt talt er spændt fast til flyets skrog. Det er en meget fysisk
oplevelse.

--
TA



p.jarnbak (17-11-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 17-11-04 01:48


>
> Ja, det er imponerende hvad sådan et 'par olietønder' kan præstere på
> siden
> af et mindre jetfly...
>
> Ellers skulle du opleve en spilstart i et moderne svævefly, hvor man
> bogstaveligt talt er spændt fast til flyets skrog. Det er en meget fysisk
> oplevelse.

Eller små 10000 hk i et propel fly der vejer 19-20 tons,det rykker
lige fra start og ikke som en jet der virker som en elastik.
Hej Palle.



TA (19-11-2004)
Kommentar
Fra : TA


Dato : 19-11-04 02:07


"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> wrote in message
news:419a9f8d$0$216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Eller små 10000 hk i et propel fly der vejer 19-20 tons,det rykker
> lige fra start og ikke som en jet der virker som en elastik.

Et ganske pænt effekt/vægt forhold Hvilket fly er der tale om ?

--
TA



p.jarnbak (19-11-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 19-11-04 02:37


"TA" <not@active.invalid> wrote in message
news:cnjgr2$jg2$1@news.cybercity.dk...
>
> "p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> wrote in message
> news:419a9f8d$0$216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> Eller små 10000 hk i et propel fly der vejer 19-20 tons,det rykker
>> lige fra start og ikke som en jet der virker som en elastik.
>
> Et ganske pænt effekt/vægt forhold Hvilket fly er der tale om ?

En tom Q-400 med 2 PW 150A motore.
Palle.



Torben Scheel (17-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 17-11-04 09:20

TA wrote:
>
> Ellers skulle du opleve en spilstart i et moderne svævefly, hvor man
> bogstaveligt talt er spændt fast til flyets skrog. Det er en meget
> fysisk oplevelse.

Jup - ca 3 sek til 100 iflg. FFF (http://www.f-f-f.dk/) - men uden
motorstøj. FEDT!

--
vh
Torben



TA (19-11-2004)
Kommentar
Fra : TA


Dato : 19-11-04 02:08


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:419b114b$1@news.carlbro.dk...
>
> Jup - ca 3 sek til 100 iflg. FFF (http://www.f-f-f.dk/) - men uden
> motorstøj. FEDT!

Tak for tallene. På tryk syner de måske ikke af så meget, men IRL gør det
indtryk - måske fordi man ikke selv kontrollerer accelerationen.

--
TA



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste