"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:cndplh$bsh$1@abbeden.bunk.cc...
>
> MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:no6kp0l3s8o2scovmr9hu9flv37esq0khf@4ax.com...
> > >
> > Svaret er at acc. jo ikke er lineære, men at en Sports-MC's
> > acceleration initielt er væsentlig større, men også at den på et
> > tidspunkt naturligvis "dør ud" og så bliver hentet af flyet...
> > I 2003 kørte Schumacher en dyst mod en Eurofighter :
> > Ducati skulle også ha' kørt en dyst med deres Desmosedici mod en jet,
> > men den blev vistnok aflyst AFAIR.
>
> Motorrad afholdt engang for meget længe siden en dyst mellem nogle af
> Fritz Egli's produkter på såvel to hjul("MRD1" á en turbopumpet Z1000 var
> det aller hotteste dengang), som fire (Den gode Hr. Egli gjorde (gør?) det
> meget i at pumpe Porsche's):
> Dysten foregik på en Luftwaffe-base og det gav mulighed for at sætte en
> Phantom jagerbomber ind dysten som gimmick.
> Konstanteringen var at frem for alt forsvandt motorcyklerne når der blev
> grønt lys, hvorimod jetten der ikke havde kontant fat i underlaget, brugte
> forholdsvis lang tid på de første par meter!
>
> > ....................typiske værdier for acc. er ca. 4-5 m/s²(½G) for
> > passagerflyet under take-off, medens sports-MC'ens ligger på ca. 8-10
m/s²
> > (1G) i gennemssnitsacc. fra 0-100 km/t, MC'en vil således være foran et
> > godt stykke tid, men vil til sidst blive hentet af flyet.
>
> I motorrads dyst nåede jetten ikke én af køretøjerne indenfor den mulige
> distance. Yderligere er jeg her på gruppen tidligere blevet belært om at
> moderne passager-jet's ikke bevæger sig med meget mere end 200km/t ved
> take-off, hvorved at passager-flyet tilsyneladende aldrig vil kunne nå
> noget
> dystende køretøj imens det har kontakt med underlaget :-|
>
> Men gimmick'en i at bringe en Phantom-jager ind i dysten ophørte ikke
> dermed: Hvor intet køretøj formåede at bremse op med meget over 1G, sætter
> det til hangarskibs-brug udviklede jagerfly sin hale-krog mod jorden og
> formår
> at bremse med op til 5G v.h.a. den bremse wire som krogen får fat i inden
> banen
> slipper op
>
> > De hurtigst acc. MC'er fra 0 er iøvrigt ikke typisk Fireblades, R1'ere
> > osv. idet de bl.a p.g.a kort akselafstand er meget svære at "launche"
> > optimalt, ZZR1200 og den slags er meget nemmere at skyde af...
>
> Jup!
> Min værste plageånd lige efter jeg havde købt mig GPZ900'eren (der ellers
> er
> tung nok i sig selv) var Per Pind, som formåede at katapultstarte sin
> Z1000st alene ved rå gasgivning og regulering af omfdrejningerne v.h.a.
> koblingen
> At man efterfølgende sprøjtede forbi ham i slutningen af 2. gear er intet
> argument når han var den første over lyskrydset - §1, you know!
>
> --
> Armand.
>
Das Motorrad afholdt endnu tidligere en lignende dyst mellem en Vincent og
så et fly fra samme tid før Anden Verdenskrig.Helt parallel til den dyst
Lorence of Arabias, efter sigende, havde på sin Vincent og hvor han vandt
over flyet, hvilket Das Motorrads kører også gjorde.
Gert