4-takt knallert andre end Honda og Sachs ?~
Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 16-11-04 13:56

Hej

Findes der andre 4-takts knallert30 end

Honda Dax
Honda CD50
Honda Amigo
Sachs Madass

Jeg syntes jeg har hørt/set noget KTM / Puch lignende der lød som 4-takt

Er der nogen der kan hjælpe mig ?

-Steffen

Fra : Elbarto

Dato : 16-11-04 14:38

"Steffen H.Schmidt" <vw83gti@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Honda Amigo
> Sachs Madass
>
> Jeg syntes jeg har hørt/set noget KTM / Puch lignende der lød som 4-takt

Jincing (sikkert stavet forkert) kopi af den gamle dax motor og den fåes
bla. i en "knight" version hvor motoren sidder på et "softchopper" stel
lidt ala aprillia classic dog lidt mindre i det.
Der findes flere modeller efter hvad jeg har fået af vide har selv kun
set/prøvet Knighten ogf GAAAAAAAAAAAAAAAAAB den var sløv
End ikke en lovlig maxi kunne den æde i optrækket

Elbarto

Fra : Preuthun

Dato : 17-11-04 22:13

> Findes der andre 4-takts knallert30 end
>
> Honda Dax
> Honda CD50
> Honda Amigo
> Sachs Madass

Ja det gør (gjorde) der. Ducati var på banen med denne "Cucciolo"
http://www.mopedarmy.com/photos/brand/63/524/

Citat fra http://motorcycles.about.com/cs/ducati/a/ducati.htm:
After World War II, the Italian government took over Ducati as part of
reconstruction. In 1946 the company began producing clip-on engines for
bicycles. This engine was called the Cucciolo or Puppy because of its
staccato yapping sound. The engine was made by Aldo Farinelli who received a
royalty for each engine produced. The brothers Ducati grew tired of working
for the government and receiving little compensation for their efforts and
decided to emigrate to Argentina. Thus, their active involvement in the
company that bore their name, ended.

"Only by historical accident would the family name be affixed to
motorcycles." -- Tod Rafferty

Ducati used the engine in a moped also called the Cucciolo and within a year
had 50% of the moped market. Then Giovanni Fiorio redesigned the engine and
placed it in a small motorcycle frame and called it the Ducati 60. The
company then decided to race the Ducati 60 thus beginning a tradition of
racing that would sustain the company to the present day.

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : Hekto

Dato : 17-11-04 23:00

In article <419bbf57$0$33743$14726298@news.sunsite.dk>,
preuthun@FJERNDETTEemail.dk says...

> [...]
> company then decided to race the Ducati 60 thus beginning a tradition of
> racing that would sustain the company to the present day.

- som dog hurtigt voksede til 60cc, og derfor ikke var en 'knallert' i
dansk forstand.

http://www.ducati.dk/museum/60sport.html

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 18-11-04 21:27

> [...]
> company then decided to race the Ducati 60 thus beginning a tradition of
> racing that would sustain the company to the present day.

Hej Jan

Det var en interessant historie, nu tænkte jeg på nyere og nutidige
knallerter. Jeg syntes at jeg engang imellem i Sønderborgs bybillede
ser/hører noget der ligner en Puch men med 4-takts lyd og flere gear.
På nettet har jeg i mellemtiden fundet ud af der bliver produceret mange
kinesiske honda-kloner, som f.eks Jialing RCM-M http://www.rcmoto.com/m.htm
-og det kunne godt være sådan en jeg ser.. Findes der danske importører af
disse kina-knallerter ?

-Steffen

Fra : Chipmand

Dato : 18-11-04 22:05

On Thu, 18 Nov 2004 21:26:47 +0100, "Steffen H.Schmidt"
<vw83gti@hotmail.com> wrote:

> [...]
>-og det kunne godt være sådan en jeg ser.. Findes der danske importører af

Kigger man lidt nærmere på det link steffen smed kan man se en som
minder meget om den scooter jeg køre på nemlig en listo 45 til KUN
7495.-

http://www.rcmoto.com/3e.htm

Den har også en 4 takts motor. Den skulle komme som en 30´r model til
foråret. Du kan evt kigge på dette link det var derover jeg købte min.
Og prisen på 30´ren skulle også blive de 7495.-

http://www.lindbergmotor.dk/scooter/index.html

Mvh
Chipmand

Fra : RpR

Dato : 19-11-04 15:30

> [...]
http://www.rcmoto.com/m.htm
> -og det kunne godt være sådan en jeg ser.. Findes der danske importører af

Yep, der kører sådan en fætter rundt i Sønderborg, ser den af og til komme
tøffende forbi

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 20-11-04 13:49

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message
> http://www.rcmoto.com/m.htm
>
> Yep, der kører sådan en fætter rundt i Sønderborg, ser den af og til komme
> tøffende forbi
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --

Det lyder ikke til at du kender vedkommende vel ??

Jeg må stoppe ham en dag..

-Steffen

Fra : RpR

Dato : 21-11-04 13:10

> Det lyder ikke til at du kender vedkommende vel ??
>
> Jeg må stoppe ham en dag..

Nej beklager, jeg har kun set ham komme tøffende rundt omkring

Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 01-12-04 23:25

Næste gang du ser ham, så prøv lige om der er et eller andet mærke på
knallerten, jeg syntes der stod gizmo, eller lign...

-Steffen

Fra : RpR

Dato : 02-12-04 19:11

> Næste gang du ser ham, så prøv lige om der er et eller andet mærke på
> knallerten, jeg syntes der stod gizmo, eller lign...

Så lige en rød en magen til idag, men så ikke mærket, sorry

Fra : Chipmand

Dato : 26-12-04 22:14

On Thu, 2 Dec 2004 19:11:05 +0100, "RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote:

> [...]
>http://www.MopedGallery.dk
>ICQ: 19284098
>"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Prøv dette sted faldt lige over det
http://www.jyden2003.dk/scooter.htm