Ny mistanke mod Fergo i lønsag
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 16-11-04 11:55

Nye oplysninger i sagen om kirkeminister Tove Fergo (V) og hendes mands
opgradering til en højere lønramme tyder på, at ministeren har været langt
dybere involveret i sagsbehandlingen, end hun hidtil har erkendt.

30. april konstaterede Kirkeministeriet i et internt notat, at sognepræst
Peter Fergo kun havde krav på at blive hævet til en højere lønramme med
virkning fra 1999 på grund af forældelsesfristen på fem år.

Peter Fergo sendte brev
Dermed stod ministeriet med et følsomt problem, fordi det nogle dage
forinden havde lovet Peter Fergo oprykning til lønramme 34 med virkning helt
tilbage fra 1996.

Men det problem løste Peter Fergo selv.

Nøjagtig samme dag sendte han nemlig et brev til Kirkeministeriet og
meddelte, at han ikke som ellers bestemt ønskede at lade sin oprykning være
gældende fra 1996, men først fra 1999.

Så sent som i sidste uge bedyrede Tove Fergo, at hun »på intet tidspunkt har
haft med behandlingen af sagen at gøre«.

Tavs Tove
Politiken spurgte i går Tove Fergo, om hun kunne forklare, at hendes mand
pludselig blev opmærksom på forældelsesfristen, men ministeren »ønsker ikke
at kommentere sagen yderligere«.

Men kan du ikke bare fortælle mig, om du har informeret din mand om
ministeriets notat fra 30. april?

»Jeg har ikke yderligere kommentarer«, siger Tove Fergo.

Talte med jurist
Kort efter denne samtale blev Politiken imidlertid kontaktet af Peter Fergo,
som afviser, at der skulle være noget mistænkeligt ved datosammenfaldet.

»Jeg sendte brevet, fordi der er en forældelsesfrist. Hvis jeg tog imod
pengene helt tilbage fra 1996, kunne det opfattes som en slags gave, og den
mistanke kunne jeg selvfølgelig ikke udsætte min kone for«, siger Peter
Fergo.

Men hvorfor var du overhovedet opmærksom på forældelsesfristen?

»Det er jeg af en ganske bestemt grund. Jeg taler med min bror, Søren Fergo,
der er jurist. Han gør mig opmærksom på, at der er en forældelsesfrist på
fem år. Dagen efter sender jeg brevet for at få standset det hele så hurtigt
som muligt«.

Din kone, kirkeministeren, har altså ikke orienteret dig om
forældelsesfristen?

»Nej, min kone er ikke jurist, og det er jeg heller ikke«.

Men har hun orienteret dig om sagens gang i ministeriet?

»Nej«, siger Peter Fergo.

Gjellerup: Påfaldende
Socialdemokraternes gruppeformand, Pia Gjellerup, undrer sig over, at
kirkeministeren ikke selv vil svare på, om hun har orienteret sin mand.

»I betragtning af, hvor hurtig Tove Fergo ellers er til at erklære sig
uskyldig, er det påfaldende, at hun ikke vil svare«, siger Pia Gjellerup.

»Det ville jo være meget enkelt for hende at sige, at hun selvfølgelig ikke
har orienteret sin mand«.

Nepotisme
I det hele taget mener hun, at sagen er dybt belastende for Tove Fergo.

»Det står klart for mig, at her er blevet forfulgt personlige interesser.
Det er, hvad vi normalt kalder nepotisme«, siger Pia Gjellerup.

Ombudsmanden konkluderede i en redegørelse for 14 dage siden, at
Kirkeministeriet var dybt inhabilt i sagen om Peter Fergos løn. Tove Fergo
har siden udlagt redegørelsen, som om kritikken kun gælder hendes
embedsmænd - ikke hende selv.

Om to uger ventes Rigsrevisionen at komme med en vurdering af, om
Kirkeministeriet overhovedet havde lovhjemmel til at rykke Peter Fergo og
fem andre præster op i en højere lønramme med tilbagevirkende kraft.

Klippet fra http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=1

Var det ikke på tide der kom en ny eller kirken blev fri for statens
indblanding.

--
Crux probat omnia ( Korset beviser alt)

Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
"Trofast er Herren, han vil styrke jer og bevare jer fra det onde."
(2 Thess 3,3)

--
Hej fra Børge Højlund Jensen
Min ICQ 107634963

Alle mail er scannet med http://free.grisoft.com/freeweb.php

Spam nej tak http://www.spamfighter.com/Lang_DA/default.asp

Fra : Lyrik

Dato : 16-11-04 13:10

Børge Højlund Jensen wrote:
> [...]
> mands opgradering til en højere lønramme tyder på, at ministeren har
> været langt dybere involveret i sagsbehandlingen, end hun hidtil har
+++++++++++++++++++
Det er tankevækkende at det hele tiden er i venstre at man finder økonomisk
korrupte politikere.
Det er som om Venstres ideologi om at gøre alt op i penge.
Hvor tit har man ikke hørt argumentet om hvorfor en sygdom kan betale sig
at kurrere-det er fordi der kan spares så og så mange penge ved det. Altså
ikke fordi det lindrer menneskelig lidelse, men penge er hele tiden
begrundelsen
-intet menneske kan have to herrer. Han vil hade den ene og holde sig til
den anden. "Du kan ikke tjene både Gud og Mammon" frit efter Matt.6:24

Venstre prøver at have et ben plantet hos begge Herrer. Men det lader sig,
som i Tove Fergos tilfælde ikke gøre.
1.Tim.v10 "For kærlighed til penge er roden til alt ondt; drevet af den er
nogle blevet ført bort fra troen og har voldt sig selv mange smerter."

Tove Fergo har netop tilføjet sig selv mange smerter.

Hilsen
Jens

Fra : [DK6400] Brian Balde~

Dato : 16-11-04 13:15

"Lyrik" skrev
> +++++++++++++++++++
> Det er tankevækkende at det hele tiden er i venstre at man finder
økonomisk
> korrupte politikere.

Måske er det fordi SocialDemokraterne skjuler det bedre, nu de heldigvis
ikke længere har regeringsmagten !

Punktum

--
Brian Hougaard Baldersbæk
Frejasvej 14

Fra : G.B.

Dato : 16-11-04 13:43

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> Det er tankevækkende at det hele tiden er i venstre at man finder
> økonomisk korrupte politikere.

Sosserne er ikke et hak bedre, men eftersom de sidder i opposition, har de
gjort det til en yndlingsbeskæftigelse at grave smuds frem om regeringens
politikere.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-04 15:23

G.B. wrote:
> [...]
>
> Sosserne er ikke et hak bedre, men eftersom de sidder i opposition,
> har de gjort det til en yndlingsbeskæftigelse at grave smuds frem om

Det er skam ikke nødvendigt at grave, det flyver i luften!

--
Allan Riise
"Power is not revealed by striking hard

Fra : Konrad

Dato : 16-11-04 17:02

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message
> +++++++++++++++++++
> Det er tankevækkende at det hele tiden er i venstre at man finder
økonomisk
> korrupte politikere.

Dokumentationen for den påstand er i hvert fald overvældende. Ikke bare
Fergo, men også Schmidt, Brixtofte og Thor Pedersen kommer blot i denne
regeringsperiode ind under den hat.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-04 17:05

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> +++++++++++++++++++
> Det er tankevækkende at det hele tiden er i venstre at man finder
økonomisk
> korrupte politikere.

Fordi jeg i mange årtier har interesseret mig særlig for statens urimelige
tvangsfjernelser af børn, ved jeg at Tove og Peter Fergo er fremstående
idealister der har oftret enorme egne resourcer på at hjælpe familier, hvis
børn var fjernet af de børneprofessionelle.
Det startede længe før Tove kom i Borgerrepresentationen - de er med garanti
pletfri.

Jeg er helt sikker på at netop dette præstepar er drevet af idealisme og
ikke ville tage mod andre aflønninger end de klart berettigede, og den
udskudte løn, , som helt efter reglerne bragtes iorden, vil det kun skade S
at de hidser sig op over.

Faktisk tror jeg at V har kalkuleret med at lægge sagen ud som lokkemad, så
S i valgkampen taber på deres uberettigede harme.

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 16-11-04 18:50

Bo Warming skrev Tirsdag den 16. november 2004 17:04 i beskeden
<fypmd.3864$VW3.3033@fe67.usenetserver.com> i gruppen dk.politik:
> [...]
>
> Faktisk tror jeg at V har kalkuleret med at lægge sagen ud som lokkemad,
> så S i valgkampen taber på deres uberettigede harme.

Som jeg lige skrev privat:

=== citat ===
PERFEKT INDLÆG!

Det er sådan jeg mener, at vi alle bliver gladere. Her er der ikke
ubegrundede angreb eller andre ting -- perfekt og velskrevet.

Lovede dig at komme med tilbagemeldinger engang imellem. Dette er så et af
dem...
=== citat slut ===

Da jeg hermed takker for feedback, giver jeg også gerne rosen
offentligt.

Henrik Blunck
Vil du vide mere om penge via email - http://www.blunck.dk/fritid
Vil du vide mere om Linux - http://www.blunck.dk/linux

Fra : Ole Helms

Dato : 16-11-04 21:12

On Tue, 16 Nov 2004 17:04:39 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev:

>Jeg er helt sikker på at netop dette præstepar er drevet af idealisme og
>ikke ville tage mod andre aflønninger end de klart berettigede, og den
>udskudte løn, , som helt efter reglerne bragtes iorden,

Jeg kunne ikke drømme om, at mistænke nogen for urent trav.
Det undrer mig blot lidt, at en håndfuld præster kan rykkes op i
lønramme 34, samtidig med at ministeren har indført et
overenskomststridigt lønstop, som i øvrigt rammer adskillige andre
præster.
- Sagen skulle nu være overgivet til AC af Præsteforeningen.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-04 21:51

"Ole Helms" <ole-x-helms@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> præster.
> - Sagen skulle nu være overgivet til AC af Præsteforeningen.

Højst sandsynligt.
Så vidt jeg forstår er lønsstop, der "rammer mange præster" en klar
langsigtet Venstrepolitik fordi kirkeministeriet i sin socialdemokratiske
fortid har levet vildt over evne, vel vidende at VK og S har en studehandel
kørende og ingen hænger de kirkelige ud for grov selvberigelse, for
respekten om Folkekirken er vigtig for statens PR. Det er der
hundredårgammel tradition for.

At nogle få præster ikke er blevet rykket op i løn, som klart lovet, og
heraf var tilfældigvis een gift med nuværende kirkeminister, håber V nok at
S laver stor, stor juridisk sag på, og den vil helt sikkert vise, at Fergo
er ukritisabel - både mand og kone. Dette er en bagatelsag , sammenlignet
med førstnævnte mangemillion-sag.

At hr Fergo er så stor en frihedshelt som sin kone - på et helt andet felt -
fremgår af den bog om psykologer og tvangsfjernelser af børn, som han
fornylig udgav. Pædofili og incest er gjort til medie-kæmpesag via et hav af
justitsmord af den ulækreste art, og skurkene er både korrupte jurister og
korrupte psykologer. Krarup og Langballe indledte o. 1975 nogle effektive
civil ulydigheds modtræk mod børnefjendskheden i systemet - bl.a. mange
sikredes via et præstenetværk at talrige børn og deres mødre gik illegalt
under jorden - og hr og fru Fergo fulgte det op, og var endnu dygtigere til
at få sagerne i medierne, så nu har de forfulgte en vis mulighed for
retfærdighed
Tove Fergos politiske tæft , først i Borgerrepresentationen og siden i
folketinget og nu som minister er noget som bør gøre enhver dansker stolt af
et demokrati, der ikke er 100% råddent.

Fra : Ole Helms

Dato : 17-11-04 00:09

On Tue, 16 Nov 2004 21:51:13 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev:

> [...]
>er ukritisabel - både mand og kone. Dette er en bagatelsag , sammenlignet

Hej Bo.
Jeg tager egentlig først i anden omgang stilling til det politiske.
Det første er kirkeministeriets angivelige overenskomstbrud =
manglende oprykkelse i lønramme 34 for præster i lang tids tjeneste
(senest ved 60 år.) grundet ministeriet dårlige økonomi. Det er
faktisk ikke så få!

Dernæst forekommer det mig mærkeligt, at der kan gøres en undtagelse
med tilbagevirkende kraft for for en håndfuld, når man har indført et
lønstop. Hvad så med alle de andre?

> [...]
>folketinget og nu som minister er noget som bør gøre enhver dansker stolt af

Kære Bo
Det tager jeg slet ikke stilling til i denne sammenhæng.
Et evt. uegennyttigt og altruistisk engagement på ét felt indrømmer
ikke ansvarsfritagelse på et andet felt!
Hvor ville så være henne?

Jeg holder mig til det angivelige overenskomstbrud!

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-04 05:30

> [...]
> ikke ansvarsfritagelse på et andet felt!
> Hvor ville så være henne?
> Jeg holder mig til det angivelige overenskomstbrud!

Jeg tror ikke, du er så godt inde i juraen, at du har ret i at fru Fergos
ministerialembedsmænd lige så godt kunne have undtaget andre præster for
lønstop.
Det er en MEGET gammel sag, der gravedes op vedr hr Fergo. En
forglemmelsesbagatel uden relation til det generelle mangemillionbesparende
politiske lønstop.

Min ros til Fergo-idealismen er naturligvis juraen uvedkommende.

Men mine samtaler med hr og fru Fergo og læsen om dem i årtier gør det for
mig utænkeligt, at de af egoistiske og kritisable grunde kaster sig ud i et
tabt slag, så jeg tror, at de vil blive renset - lidt nærmere valget.

Når S springer op som en løve og falder ned som et lam, så har Fogh noget på
S.
Fergo-damen er en god partisoldat og ville aldrig skade Fogh.Vent og se.

Fra : Ole Helms

Dato : 17-11-04 17:51

On Wed, 17 Nov 2004 05:30:01 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev:

>Jeg tror ikke, du er så godt inde i juraen, at du har ret i at fru Fergos
>ministerialembedsmænd lige så godt kunne have undtaget andre præster for
>lønstop.

Nej, det er jeg ikke, og det er heller ikke mig, der vurderer at der
er tale om et overenskomstbrud.

Det dagbladene og jeg kaldte et lønstop var retteligt et ansættelses-
og udgiftsstop. Kristeligt Dagblad og jeg beklager...

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-04 09:55

> [...]
>
> Det dagbladene og jeg kaldte et lønstop var retteligt et ansættelses-
> og udgiftsstop. Kristeligt Dagblad og jeg beklager...

Gid også DF ville beklage -
- og beklage dagens nyhed, som reelt er at "DF går ind i mummespil."

DANSK FOLKEPARTI: SIDSTE CHANCE TIL TOVE FERGO
Kirkeminister Tove Fergo (V) er med øjeblikkelig virkning sat under
økonomisk
administration af Finansministeriet. Samtidig fastslår Dansk Folkeparti, at
tålmodigheden med Fergo er brugt op.
læs mere: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=506510

BW: DF lader som om de er meget kritiske mod Fergo, men de ved at hun er
hæderlig og usårlig

DF skal foregive upartiskhed og renlivet jagt på snyd. Sagen er dejlig
kompliceret, så alt er muligt, og hvis Fogh pludselig får valgkampsfordele
af at udskifte hende, kan han gøre det med juridisk alibi.

"Åh sikke et fint netværk vi spinder " Snedig skurk i Shakespeare-drama

Fra : Andropov

Dato : 18-11-04 10:20

Bo Warming skrev:

> [...]

>af at udskifte hende, kan han gøre det med juridisk alibi.

>"Åh sikke et fint netværk vi spinder " Snedig skurk i

Hun gør det meget besværligt for Fogh her kort før et valg og der har
jo før været problemer med hende.
Hvis hun endelig skal fjumre var det nok bedst at hun lavede kæmpefejl
så Fogh kunne fremstå som stærk mand når han fyrer hende.

Nu har Fogh et valg mellem 2 onder: at fyre hende halvvejs ubegrundet
eller at lade være og fremstå som lidt halvsvag leder.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-04 10:51

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu har Fogh et valg mellem 2 onder: at fyre hende halvvejs ubegrundet
> eller at lade være og fremstå som lidt halvsvag leder.

Jeg tror hun er pletfri og det ved Fogh og hun fyres ikke.
Der har ikke været problemer med hende, men hun har taget en klovnerolle
hvor hun er lynafleder for Fogh og det ser ud som om hun er på tværs af
bisper - hvad hun heldigvis er, men da hun startede med EN KÆMPE FODFEJL og
kritiserede salmebogen skabte hun reelt enighed hos de der arbejdede med
den, så den pludselig forenedes i had mod hende og salmebogen blev uventet
hurtig færdig og er nu trykt - hvilket nok ellers aldrig var sket, for
hårdknuden var uoverkommelg.

En spindoktor af større komplexitet end Henrik Gade Jensen sidder i
statsministeriet og styrer hende, tror jeg.

Fra : utzon

Dato : 17-11-04 15:20

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse news:fypmd.3864
> [...]
> børn var fjernet af de børneprofessionelle.
> Det startede længe før Tove kom i Borgerrepresentationen - de er med

"Pletfri" er et særdeles misvisende ord i denneher sammenhæng. Faktum er, at
parret i en årrække var med til at skjule tvangsfjernede børn for
myndighederne. Det var børn af narkomaner og andre stærkt belastede
forældre.
Du er naturligvis velkommen til at kalde det idealistisk. Men det er også
kriminelt. Straframmen er fire år.
Peter Fergo slap, så vidt jeg husker, med en betinget dom.

Men "pletfri"???

utzon

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-04 09:43

"utzon" <utzon@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kriminelt. Straframmen er fire år.
> Peter Fergo slap, så vidt jeg husker, med en betinget dom.

Medløbere der har solgt deres sjæl til børneprofessionelle, kan lyve at det
var narkomanbørn.

Det var uretmæssigt tvangsfjernede børn og Fergoerne bør hædres som Den Røde
Pimpernell - hvorimod Leif Bork Hansens var egoist-psykopat

Find fejl i Peter Fergos bog om psykologernes magtmisbrug og
uvidenskabelighed. Det kan du ikke.

Fra : utzon

Dato : 18-11-04 11:21

> [...]
> Pimpernell - hvorimod Leif Bork Hansens var egoist-psykopat
>
> Find fejl i Peter Fergos bog om psykologernes magtmisbrug og

Peter Fergo er en dømt forbryder: fire års betinget fængsel.

Den danske straffelov er ikke et tag-selv-bord. Det er de fælles
spilleregler, der holder sammen på nationen. Og de gælder, hvad enten man
hedder Bork Hansen, Fergo,Warming eller Mohammed.

utzon

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-04 13:06

> Peter Fergo er en dømt forbryder: fire års betinget fængsel.

En overkommelig omkostning for at hjælpe snese af børn sammnen med deres
mødre - forhold med ægte kærlighed - som onde magthavere søgte erstattet med
skifteholds børneprofesionelles betalings-kærlighed, der næsten altid gør
børne-klienterne til narkomaner og kriminelle.

Du ved intet om Fergo-bogens fine detaljer

Lad os se om konen bliver fyret på uhæderlighed?
Væd en tusse med mig. Ring 35861000 og vi aftaler opmand og deponering af
indsats

Fra : utzon

Dato : 18-11-04 16:59

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse news:me0nd.11801

> [...]
>
> Lad os se om konen bliver fyret på uhæderlighed?
> Væd en tusse med mig. Ring 35861000 og vi aftaler opmand og deponering af

Det væddemål tør jeg slet ikke indgå. Anders Fogh lovede ellers ved sin
indtrædelse, at han ikke ville tolerere uduelige ministre...
Men det har vi ikke set meget til.
Spørgsmålet er også om Tove Fergo er uhæderlig eller bare usædvanlig dum. At
hun endnu ikke har fattet, at hun er sat under administration, kunne tyde på
det.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-04 08:37

> [...]
At
> hun endnu ikke har fattet, at hun er sat under administration, kunne tyde

Fergo har bedt om justitsministeriets formynderiske administration og er
taknemlig for den - hun har jo arvet korruption i et længe S-styret
ministerie med kæmpeskandaler, og da hun er præst behøver hun fagfolk til at
rydde op

Fra : Peter Westh

Dato : 19-11-04 22:14

> [...]
> taknemlig for den - hun har jo arvet korruption i et længe S-styret
> ministerie med kæmpeskandaler, og da hun er præst behøver hun fagfolk til

Er det ikke det samme som at sige, at man har givet ministerposten til en,
der ikke er kompetent til at bestride den?

At hun er præst er i bedste fald irrelevant, en kirkeminister skal ikke
forholde sig til teologiske spørgsmål. Hun har ansvaret for kirkens ydre
rammer, herunder ikke mindst økonomien.

MVH

Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 20-11-04 06:27

"Peter Westh" <pwesth@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> At hun er præst er i bedste fald irrelevant, en kirkeminister skal ikke
> forholde sig til teologiske spørgsmål. Hun har ansvaret for kirkens ydre

Økonomi er noget ministre HAR FOLK TIL

Det længe S-dominerede ministerium viser sig IKKE AT HAVE U-KORRUPTE FOLK,
så den hæderlige Fergo skaffer sig assistancen fra Finansministeriet.

De sidste ti kirkeministre har nok haft mere end fem forskellige
uddannelser -
- nuværende er ret utraditionelt en præst og har været en blændende gavnlig
kommunalpolitiker, hvilket er hendes vigtigste kvalifikation for at V
håndplukkede hende til jobbet, som hun helt sikkert bliver siddende i i
årevis.

Fra : Peter Westh

Dato : 20-11-04 08:08

> Økonomi er noget ministre HAR FOLK TIL

Jo, men de sidder da immervæk med det overordnede ansvar. Hvis ministeren
kan forsvare sig med at "hun glemte at spørge", når det kommer frem at hun
ikke aner hvad der foregår i hendes ministerium, så er der sgu da et eller
andet galt.

> Det længe S-dominerede ministerium viser sig IKKE AT HAVE U-KORRUPTE FOLK,
> så den hæderlige Fergo skaffer sig assistancen fra Finansministeriet.

Bortset fra Birthe Weiss i 94-96, har der faktisk ikke siddet en
socialdemokrat i Kirkeministeriet i over 20 år.

> hvilket er hendes vigtigste kvalifikation for at V
> håndplukkede hende til jobbet, som hun helt sikkert bliver siddende i i
> årevis.

Det er nok muligt.

/P

Fra : Bo Warming

Dato : 26-11-04 09:59

> [...]
> ikke aner hvad der foregår i hendes ministerium, så er der sgu da et eller

Hun har klogt holdt sig ude af korrupt rod hun overtog og kan ikke gøres
ansvarlig - intet uetisk er sket pga initiativ fra hende.

FOLK,

> Bortset fra Birthe Weiss i 94-96, har der faktisk ikke siddet en
> socialdemokrat i Kirkeministeriet i over 20 år.

Forhenværende departementschef Preben Esbersen og HELE MINISTERIETS ÅND har
været socialdemokratisk

> Det er nok muligt.

Jeg så hende igår i DK4 TV -
Fergo er den suverænt dygtigste, saglige politiske debatør i folketinget,
siden Glistrup.
I en lille og bunden rolle, ja, men absolut fejlfri - og de provokationer
der får fjender til at kalde hende "elefant i glasbutik" har ført til
mirakler, fx at salmebogen blev færdig og trykt.Der var total hårdknude før
Fergo på dag 1. udførte bevidste kreative fodfejl så hun blev regeringens
lynafleder .
Kvindesagen bør være stolt over en husmor med normal-charme kan overgå
samtlige mænd.
Hjemmehjælper-rappenskralden Pia Kjærsgaard skabtes af medierne - af
mikrofonholdere der skulle have Glistrup ned.
Fergo har skabt sig selv via integritet og overblik.
Også hendes mand ved hvad han er god til og holder sig til det (at kritisere
psykologers børnetvangsfjernelser).
Fin arbejdsdeling at han og ikke hun fik den betingede fængselsdom for
samfundsgavnlig civil ulydighed