/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Køb af fotos
Fra : Marianne


Dato : 16-11-04 09:46

Kære alle

Kender I nogle gode danske sites, hvor man kan købe fotos til kommercielt brug?

Mvh.
Marianne

 
 
Niels Riis Ebbesen (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 16-11-04 09:50


Marianne wrote:

> Kender I nogle gode danske sites, hvor man kan købe fotos til kommercielt brug?


Her er liste: http://home.tiscali.dk/valkyrie/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


René Ernst Nielsen (16-11-2004)
Kommentar
Fra : René Ernst Nielsen


Dato : 16-11-04 10:41

On 16 Nov 2004 00:46:20 -0800, lisanne@sol.dk (Marianne) wrote:

>Kære alle
>
>Kender I nogle gode danske sites, hvor man kan købe fotos til kommercielt brug?
>
>Mvh.
>Marianne


www.pixilion.dk

Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Ukendt (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-04 10:49

http://www.highlights.dk/shl/

"Marianne" <lisanne@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:a9aae26b.0411160046.77f8abf5@posting.google.com...
> Kære alle
>
> Kender I nogle gode danske sites, hvor man kan købe fotos til kommercielt
> brug?
>
> Mvh.
> Marianne



Jens Bruun (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 16-11-04 11:22

"Marianne" <lisanne@sol.dk> wrote in message
news:a9aae26b.0411160046.77f8abf5@posting.google.com

> Kender I nogle gode danske sites, hvor man kan købe fotos til
> kommercielt brug?

http://www.photo-gallery.dk

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 13.11.04)
http://usenet.fotolog.dk - Ugentlig fotostafet i news:dk.fritid.foto
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - Mit fotogalleri



Hans Joergensen (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 16-11-04 11:27

Marianne wrote:
> Kender I nogle gode danske sites, hvor man kan købe fotos til kommercielt brug?

http://www.polfoto.dk
http://www.scanpix.dk

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!

John Friis Løndal (16-11-2004)
Kommentar
Fra : John Friis Løndal


Dato : 16-11-04 11:29


>Kender I nogle gode danske sites, hvor man kan købe fotos til kommercielt brug?

Det vælter frem med sider der tilbyder dette, f.eks de seneste:

For gode "privat billeder"
http://www.dkbilleder.dk

Lidt mere "professionelle billeder"
http://www.chiliarkiv.dk/
eller en helt ny
https://www.image2use.dk/

Alle tilbyder de masser af billeder, som man selv skal rode rundt i.
Ingen fortæller om deres salgs statistik, som nok er meget lav.
Næsten alle professionelle fotografer har deres eget billede arkiv de
sælger ud af.

Jeg tror ikke at alle disse online salgs arkiver er meget værd.
Det er lidt for let at tæppe bombe med "knipserier" og hvem vil betale
en journalist for et søge gennem disse terrabytes arkiver for at finde
netop det billede som kan bruges (som næsten med garanti findes der).
Det er lidt bedre at ringe til en professionel fotograf og spørge
direkte efter et passende billede, helst en man kender således man får
hvad man vil have!

Mvh
john
http://honor.fotopic.net/


Niels Riis Ebbesen (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 16-11-04 12:08


John Friis Løndal wrote:

> Jeg tror ikke at alle disse online salgs arkiver er meget værd.


Jeg ved du tager fejl, fremtiden er netop, at den enkelte fotograf
selv udbyder hans egne billeder på Internettet, og evt. danner et
netværk/samarbejde med andre fotografer, så der på den måde kommer
bredde i udvalget af genrer og motiver.

Problemet ved de megga store billedbureauer er, at de løber med en
alt for stor andel billedets pris, og der er desværre også
kilometervis af eksempler på, at bureauerne glemmer at afregne
billedsalg med fotograferne.

Min efaring er faktisk, at journalister gladeligt gennemtrævler
stockfoto-sites og finder nogle gode og spændende billeder, som
inspirerer dem til at skrive en artikel, og da billederne
eksisterer, så er den hurtig grydeklar.

Og dem der laver reklameer, bruger også tonsvis af stockfotos, det
er dog ofte som baggrunde og stafage.

Men du har ret i, at man skal ha' et større udvalg af billeder, hvis
man løbende vil tiltrække interesserede købere, og der skal vises
mange billeder for at skabe et salg, det handler simpelthen om, at
man skal lave præsentationen, så en potentiel køber hurtigt og nemt
kan gennemse mange hundrede billeder.

Og fremtiden er Internettet, dyre trykomkostninger og høj porto vil
gradvis afskaffe alle mindre fagtidskrifter og foreningsblade, og de
vil så blive udgivet på internettet, og på nettet er der ikke behov
for et dyrt højtopløst billede til 2.000 kroner...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


John Friis Løndal (16-11-2004)
Kommentar
Fra : John Friis Løndal


Dato : 16-11-04 12:33

>> Jeg tror ikke at alle disse online salgs arkiver er meget værd.
>
>Jeg ved du tager fejl, fremtiden er netop, at den enkelte fotograf
>selv udbyder hans egne billeder på Internettet, og evt. danner et
>netværk/samarbejde med andre fotografer, så der på den måde kommer
>bredde i udvalget af genrer og motiver.

Ikke enig, jeg tror "tilgængeligheden" er for dårlig på denne måde. De
fleste billeder kan kun findes ved at se på dem, og det tager
simpelthen for lang tid at se den enorme mængde af billeder igennem.
Det rigtige billede findes, men kan ikke findes frem! Problemet med
Internettet er ikke at finde ting, men at smide det væk man ikke har
brug for.

>Problemet ved de megga store billedbureauer er, at de løber med en
>alt for stor andel billedets pris, og der er desværre også
>kilometervis af eksempler på, at bureauerne glemmer at afregne
>billedsalg med fotograferne.

Helt enig, men de tilbyder ofte en søgemaskine, så man faktisk kan
begrænse mængder af billeder der skal ses igennem.

>Min efaring er faktisk, at journalister gladeligt gennemtrævler
>stockfoto-sites og finder nogle gode og spændende billeder, som
>inspirerer dem til at skrive en artikel, og da billederne
>eksisterer, så er den hurtig grydeklar.

Ja, til inspiration og tilfældig "surfing" er det fint, men hvad hvis
man skal bruge et specifikt billede til en artikel?
Mange af de billeder man ser som fyld til artikler, og som du f.eks
tilbyder, virker ikke særligt udsøgte, men lettere tilfældige, tiden
der er brugt på at finde dem har ikke været tilstrækkelig.
Jeg mener at informationen om det enkelte billede generelt er alt alt
for ringe, og her tænker jeg specielt på motiv og kvalitet.

>Men du har ret i, at man skal ha' et større udvalg af billeder, hvis
>man løbende vil tiltrække interesserede købere, og der skal vises
>mange billeder for at skabe et salg, det handler simpelthen om, at
>man skal lave præsentationen, så en potentiel køber hurtigt og nemt
>kan gennemse mange hundrede billeder.

Ja, men hvorfor oplyser Internet siden ikke om antal solgte billeder.
Dette er vel den vigtigste konkurrence parameter?

>Og fremtiden er Internettet, dyre trykomkostninger og høj porto vil
>gradvis afskaffe alle mindre fagtidskrifter og foreningsblade, og de
>vil så blive udgivet på internettet, og på nettet er der ikke behov
>for et dyrt højtopløst billede til 2.000 kroner...

Helt enig, men jeg tror papir aviser og dameblade overlever!

Mvh
John
http://honor.fotopic.net/

Niels Riis Ebbesen (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 16-11-04 13:57



John Friis Løndal wrote:

> Ikke enig, jeg tror "tilgængeligheden" er for dårlig på denne måde. De
> fleste billeder kan kun findes ved at se på dem, og det tager
> simpelthen for lang tid at se den enorme mængde af billeder igennem.
> Det rigtige billede findes, men kan ikke findes frem! Problemet med
> Internettet er ikke at finde ting, men at smide det væk man ikke har
> brug for.


Tja... du "tror", og jeg "ved"...!

Jeg bygger min viden på 4 års erfaring med drift af et on-line
fotogalleri, og et seriøst samarbejde med andre on-line
fotogallerier, og derfor ved jeg at du tar' fejl.

De folk der køber billeder er jo ikke tumber, og dem der sælger
billeder er også parrat til at yde service, så hvis en potentiel
kunde efterlyser et billede af et givent emne, så tager det vel
højst et par minutter, at sende en e-mail med en forespørgsel.

Og en søgefunktion er aldrig fuldkommen, og et godt billede kan sige
mere end tusind ord, og hvilke ord skal vi lige vælge ar bruge i
søgningen, så derfor kan et velstruktureret emneindex ofte være mere
effektiv en søgefunktion.

Prøv at søge på "et godt billede" i Google's billedsøger...
http://images.google.com/images?q=et+godt+billede&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Thomas Pedersen (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 16-11-04 11:34


"Marianne" <lisanne@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:a9aae26b.0411160046.77f8abf5@posting.google.com...
> Kære alle
>
> Kender I nogle gode danske sites, hvor man kan købe fotos til kommercielt
> brug?

www.scanpix.dk

MVH
Thomas



Langgaard (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Langgaard


Dato : 16-11-04 11:50

"Marianne" <lisanne@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:a9aae26b.0411160046.77f8abf5@posting.google.com...
> Kære alle
>
> Kender I nogle gode danske sites, hvor man kan købe fotos til kommercielt
> brug?
>
> Mvh.
> Marianne

Hvorfor dansk ?

Hvorfor købe, nogle sider tilbyder billeder gratis !

Måske kan du lave en konkurrence i gruppen, med en lille præmie til det
billede du syntes bedst om, og som kommer tættest på de ønsker du gav.

Der er jo så mange dygtige fotografer her inde.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)



Carsten Riis (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 16-11-04 12:32

Langgaard wrote:
>
> "Marianne" <lisanne@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:a9aae26b.0411160046.77f8abf5@posting.google.com...
> > Kære alle
> >
> > Kender I nogle gode danske sites, hvor man kan købe fotos til kommercielt
> > brug?
> >
> > Mvh.
> > Marianne
>
> Hvorfor dansk ?
>
> Hvorfor købe, nogle sider tilbyder billeder gratis !
>
> Måske kan du lave en konkurrence i gruppen, med en lille præmie til det
> billede du syntes bedst om, og som kommer tættest på de ønsker du gav.
>
> Der er jo så mange dygtige fotografer her inde.


Tjaaaa bevæger man sig så ikke inde på køb/salg-problematikken i
fundatsen?


Men kan det accepteres. Ingen alarm herfra.


Bare en tanke.


mvh

Carsten Riis

Niels Riis Ebbesen (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 16-11-04 13:35


Carsten Riis wrote:

> Tjaaaa bevæger man sig så ikke inde på køb/salg-problematikken i
> fundatsen?
>
>
> Men kan det accepteres. Ingen alarm herfra.


Tja... foto-oraklet lægger op til et køb/salg indlæg, som kun hører
hjemme i markedsgruppen, men det er helt normalt, at han ikke kan
holde styr på, hvad grupperne bør bruges til.

Og så finder jeg det temmelig usmagligt, hvis billedkøbere begynder
at arrangere såkaldte "fotokonkurrencer", hvor de lokker gruppens
amatørfotografer til at lave billeder ud fra deres ønsker, og hvor
de kun køber/honorerer et af billederne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Langgaard (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Langgaard


Dato : 16-11-04 14:08

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:4199F40E.1010206@niels-ebbesen.net...
>
> Carsten Riis wrote:
>
>> Men kan det accepteres. Ingen alarm herfra.


>
> Og så finder jeg det temmelig usmagligt, hvis billedkøbere begynder at
> arrangere såkaldte "fotokonkurrencer", hvor de lokker gruppens
> amatørfotografer til at lave billeder ud fra deres ønsker, og hvor de kun
> køber/honorerer et af billederne...
>

Nils, til forskel fra dig, som skal leve af at fotografere og sælge
billeder, så gør jeg, og nok også de fleste andre i gruppen det for hyggens
skyld, det er en hobby.
Jeg tror så heller ikke at nogle fra gruppen kan "lokkes" til at lave
billeder, man gør det man har lyst til.

Du proklamerede selv her i gruppen at Aalborg Zoo havde en fotokonkurrence,
en af betingelserne for at deltage var at retten til billederne blev givet
til Zoo, så billederne kunne bruges kommercielt, og der var det også kun
vinderne der fik noget ud af det.


--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)



Niels Riis Ebbesen (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 16-11-04 14:14


Foto-oraklet skrev:

> Du proklamerede selv her i gruppen at Aalborg Zoo havde en fotokonkurrence,
> en af betingelserne for at deltage var at retten til billederne blev givet
> til Zoo, så billederne kunne bruges kommercielt, og der var det også kun
> vinderne der fik noget ud af det.


Den fotokonkurrence som Aalborg Zoo afholdte var en rigtig
konkurrence med første, anden og trediepræmie, og Aalborg Zoo havde
en uafhængig dommer, det var ikke Aalborg Zoo som besluttede, hviket
billede de ville "købe" retten til at bruge mod en "præmie".

At Aalborg Zoo så valgte en talentløs amatør som dommer, er en helt
anden snak...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Langgaard (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Langgaard


Dato : 16-11-04 14:27

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:4199FD12.5050701@niels-ebbesen.net...
>
> Foto-oraklet skrev:
>
>> Du proklamerede selv her i gruppen at Aalborg Zoo havde en
>> fotokonkurrence, en af betingelserne for at deltage var at retten til
>> billederne blev givet til Zoo, så billederne kunne bruges kommercielt,
>> og der var det også kun vinderne der fik noget ud af det.
>
>
> Den fotokonkurrence som Aalborg Zoo afholdte var en rigtig konkurrence med
> første, anden og trediepræmie, og Aalborg Zoo havde en uafhængig dommer,
> det var ikke Aalborg Zoo som besluttede, hviket billede de ville "købe"
> retten til at bruge mod en "præmie".
>
> At Aalborg Zoo så valgte en talentløs amatør som dommer, er en helt anden
> snak...!
>

Igen, igen ved du ikke en kæft om hvad du taler om.

Alle billeder indsendt til Zoo kunne de bruge efterfølgende, også de
upræmierede.
Mine to meddommere (ansat i Zoo) havde også noget at skulle have sagt.

Jeg kan og vil ikke bruge mere tid på dine løgne, din troen og dine tåbelige
konklusioner.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)



Langgaard (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Langgaard


Dato : 16-11-04 13:46

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
news:4199E533.C9BB8165@carben.dk...
> Langgaard wrote:
>>
>> Måske kan du lave en konkurrence i gruppen, med en lille præmie til det
>> billede du syntes bedst om, og som kommer tættest på de ønsker du gav.
>>
>> Der er jo så mange dygtige fotografer her inde.
>
>
> Tjaaaa bevæger man sig så ikke inde på køb/salg-problematikken i
> fundatsen?
>

Jo, måske har du ret, men en fotokonkurrence ville der nok være flere der
ville deltage i, og med en lille præmie f.eks. et par flasker rødvin, ville
det jo være sjovt. Det er jo nok en gråzone, men mon ikke det går.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)



Hans Joergensen (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 16-11-04 14:04

Langgaard wrote:
> Jo, måske har du ret, men en fotokonkurrence ville der nok være flere der
> ville deltage i, og med en lille præmie f.eks. et par flasker rødvin, ville
> det jo være sjovt. Det er jo nok en gråzone, men mon ikke det går.

Der er dævlme ikke nogle der skal bruge nogle af mine billeder
kommercielt uden at jeg tjener mere end et par flasker rødvin...

Nu ved jeg naturligvis ikke hvordan andre har det, men hvis folk vil
tjene kommercielt på mine billeder så er det også rimeligt at de er
med til at dække en sjat af udgifterne til tid og dyrt kameragrej.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Langgaard (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Langgaard


Dato : 16-11-04 14:17

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrncpjule.isg.haj@enterprise-server.dk...
> Langgaard wrote:
>> Jo, måske har du ret, men en fotokonkurrence ville der nok være flere der
>> ville deltage i, og med en lille præmie f.eks. et par flasker rødvin,
>> ville
>> det jo være sjovt. Det er jo nok en gråzone, men mon ikke det går.
>
> Der er dævlme ikke nogle der skal bruge nogle af mine billeder
> kommercielt uden at jeg tjener mere end et par flasker rødvin...
>
> Nu ved jeg naturligvis ikke hvordan andre har det, men hvis folk vil
> tjene kommercielt på mine billeder så er det også rimeligt at de er
> med til at dække en sjat af udgifterne til tid og dyrt kameragrej.
>

Hej

Det er jo op til hver enkelt at vurdere om man vil være med eller ikke.
Og en ting er sikkert at hvis Bilka eller en anden velbjerget koncern vil
tiltuske sig billige billeder, ja så står jeg da også af.
Men det var jo heller ikke defineret hvor "kommercielt" billederne skulle
bruges.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)



Niels Riis Ebbesen (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 16-11-04 14:29


Langgaard wrote:

> Men det var jo heller ikke defineret hvor "kommercielt" billederne skulle
> bruges.


Nå-ja... du har jo gradbøjninger af begrebet "kommercielt", når
langgaard sælger gammelt brugt og forældet fotoudstyr, så er det
næsten ikke kommercielt, men når Ebbesen sælger hans billeder, så er
det derimod meget kommercielt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Jens Bruun (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 16-11-04 14:28

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrncpjule.isg.haj@enterprise-server.dk

> Der er dævlme ikke nogle der skal bruge nogle af mine billeder
> kommercielt uden at jeg tjener mere end et par flasker rødvin...

Enten er du vant til meget billig rødvin, eller også kender du ikke
dagsprisen på billeder

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 13.11.04)
http://usenet.fotolog.dk - Ugentlig fotostafet i news:dk.fritid.foto
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - Mit fotogalleri



Hans Joergensen (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 16-11-04 14:40

Jens Bruun wrote:
>> Der er dævlme ikke nogle der skal bruge nogle af mine billeder
>> kommercielt uden at jeg tjener mere end et par flasker rødvin...
> Enten er du vant til meget billig rødvin, eller også kender du ikke
> dagsprisen på billeder

Jeg drikker slet ikke rødvin..

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Langgaard (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Langgaard


Dato : 16-11-04 14:50

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrncpk0qc.isg.haj@enterprise-server.dk...
> Jens Bruun wrote:
>>> Der er dævlme ikke nogle der skal bruge nogle af mine billeder
>>> kommercielt uden at jeg tjener mere end et par flasker rødvin...
>> Enten er du vant til meget billig rødvin, eller også kender du ikke
>> dagsprisen på billeder
>
> Jeg drikker slet ikke rødvin..

Hej

Så lad mig købe den, uden dog at gøre denne gruppe til en køb/salgsgruppe


--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)



N/A (16-11-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 16-11-04 14:34



Langgaard (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Langgaard


Dato : 16-11-04 14:34

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cncuqa$l9u$1@news.cybercity.dk...
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
> news:slrncpjule.isg.haj@enterprise-server.dk
>
>> Der er dævlme ikke nogle der skal bruge nogle af mine billeder
>> kommercielt uden at jeg tjener mere end et par flasker rødvin...
>
> Enten er du vant til meget billig rødvin, eller også kender du ikke
> dagsprisen på billeder.
>

Jeg foretrækker en Muton fra 78

Nej, der er jo forskel på hvad billederne skal bruges til, F. L. Smith skal
sku da betale det det koster.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)



Jens Bruun (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 16-11-04 14:41

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
news:419a0188$1@news.dansketelecom.com

> Nej, der er jo forskel på hvad billederne skal bruges til, F. L.
> Smith skal sku da betale det det koster.

Hvilket desværre ikke er særlig meget jfr. normal dagspris for billeder.
Husk, du skal betale skat af de håndører, et billede solgt til F. L. Smith
indbringer. Du kan godt tillade dig at modtage lidt rødvin uden at skulle
beskattes heraf, så længe du holder dig inden for visse grænser (i praksis
vist nok 500,- i værdi givet som "gave").

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 13.11.04)
http://usenet.fotolog.dk - Ugentlig fotostafet i news:dk.fritid.foto
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - Mit fotogalleri



Jan Bøgh (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 16-11-04 19:52

Langgaard wrote:


> Jeg foretrækker en Muton fra 78

Minder den om Mouton?

vh
Jan



Jens Bruun (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 16-11-04 20:02

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
news:419a4d47$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Minder den om Mouton?

Dygtig dreng. Måtte du slå det op?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 13.11.04)
http://usenet.fotolog.dk - Ugentlig fotostafet i news:dk.fritid.foto
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - Mit fotogalleri



Jan Bøgh (16-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 16-11-04 21:10

Jens Bruun wrote:
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> news:419a4d47$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
>> Minder den om Mouton?
>
> Dygtig dreng. Måtte du slå det op?

Nej da - /jeg/ kan godt stave!

vh
Jan



Marianne (17-11-2004)
Kommentar
Fra : Marianne


Dato : 17-11-04 08:48

Kære alle.

Tusind tak for mange gode links - jeg vil gå i gang med at kigge
nærmere på dem i løbet af i dag.

Og til diskussionen om en konkurrence - det var faktisk en okay idé -
den skal bare rettes lidt til, (præmien skal bl.a. nok være lidt mere
end et par flasker god rødvin) og det bliver så ikke i denne omgang.

Grunden til at jeg ikke bare er gået direkte til en fotograf og
bestilt det billede, jeg skal bruge, er, at jeg ikke er helt klar over
hvordan billedet skal se ud. Så ved at checke sites'ne ud håbede jeg
på at få inspiration og gode idéer.

I øvrigt er jeg enig i, at selvfølgelig skal fotograferne have
betaling når deres fotos bruges kommercielt. Det skal der ikke herske
nogen tvivl om.


Mange hilsner,
Marianne

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177555
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408860
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste