Slette indlæg?
Fra : nospam

Dato : 16-11-04 09:39

Kan man egentlig slette sine egne indlæg? Det hænder jo, at man fortryder,
når man ser det på tryk...
Jeg bruger Entourage.

PS. Kan Entourage narres til at downloade message body osse, eller er jeg
nødt til at veeeeeeeeeente?

mvh Mikael Kern

--
Bolig søges i Århus fra januar 2006: 3 værelser til mig og deledatter 3
år!!!

Mikael Kern Film - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk - kernRE@MOVEkern.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-11-04 11:45

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> Kan man egentlig slette sine egne indlæg? Det hænder jo, at man fortryder,
> når man ser det på tryk...
> Jeg bruger Entourage.

Det kaldes for en Cancel. Der findes osse Supercede - hvor din besked
erstattes af en ny. I begge tilfælde sendes en besked med en særlig
Header linie. Jeg tror ikke det findes i En'rage.

Det er sandsynligvis muligt selv manuelt at oprette en Header i En'rage.
Jeg har ikke min sat op til News længere. Men prøv følgende:

Tools -> Accounts -> News

Udpeg den News konto du har sendt fra. Vælge så Edit og fanebladet
Options.

Der skulle så være en rude hvor du kan indsætte en Header som du her
kalder for: Control. I værdien skal du bruge Message-id på den News
posting du vil slette sådan her: cancel <message-id>.

I subjectlinien skriver du: cancel <message-id> og i Body gerne noget
som: Message cancelled by poster.

Det er ikke alle News Servers det virker med. Husk at fjerne denne
header igen inden du sender en ny besked!

Jeg har prøvet som et forsøg at bruge En'rage som News reader. Det er
den efter min mening ikke særlig god til.

--
A: Because it changes the order you read a conversation
Q: Why is top-posting so annoying?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-11-04 12:02

> Det kaldes for en Cancel. Der findes osse Supercede - hvor din besked
> erstattes af en ny. I begge tilfælde sendes en besked med en særlig
> Header linie.

Lige en tilføjelse: din cancel skal sendes inden der er gået for lang
tid.

--
A: Because it changes the order you read a conversation
Q: Why is top-posting so annoying?

Fra : Steen Jensen

Dato : 16-11-04 17:32

nospam <nospam@kern.dk> wrote in news:BDBF7B3F.DD2A%nospam@kern.dk:

> Kan Entourage narres til at downloade message body osse

Er det et gratis program, man kan læse nyhedsgrupper med?

Jeg har netop anskaffet mig min første mac, og det vrimler jo ikke
med gratis newsreaders til mac.

--
Steen
danmark = dk

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 16-11-04 17:43

Steen Jensen <newz@pc.danmark> wrote:

> Er det et gratis program, man kan læse nyhedsgrupper med?
>
> Jeg har netop anskaffet mig min første mac, og det vrimler jo ikke
> med gratis newsreaders til mac.

Nej, det er et dyrt program man kan bruge til at sende post med... Nogle
forsøger også at bruge det til news.
Den lidt mere udførlige forklaring er, at Entourage er efterfølgeren til
Outlok Expres, og er med i mac-udgaverne af M$ Office pakkerne fra v.
2001 og frem.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Steen Jensen

Dato : 16-11-04 19:52

kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote in

> Den lidt mere udførlige forklaring er, at Entourage er
> efterfølgeren til Outlok Expres, og er med i mac-udgaverne af M$
> Office pakkerne fra v. 2001 og frem.

Nåeh...okay!

I min spritnye iBook ligger der en skodudgave af Internet Explorer,
jeg har såmænd ikke kigget efter Outlook Express - så jeg ved ikke om
den har fundet vej til min HD.

Synd at der ikke er så meget software til nyhedsgrupperne, så må vi
jo benytte diverse forums i stedet (fx. macnyt).

--
Steen
danmark = dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-11-04 20:38

> [...]

> Synd at der ikke er så meget software til nyhedsgrupperne, så må vi
> jo benytte diverse forums i stedet (fx. macnyt).

Der er masser, jeg kan lige nævne de mest almindelige:

tin (CLI program)
slrn (CLI program
gnus/emacs (CLI program)
MT-newswatcher (rigtig god, men besværlig at sætte op)
Unison (koster penge, men er meget nem)
MacSOUP (koster lidt penge, Offline reader)
Thuderbird (email/news klient pendanten til Firefox)
Mozilla
Microsoft Entourage (del af MS Office og dermed hundedyr, men osse det
ringeste på listen her)
Pan (X11 program, men rigtig god)

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-11-04 22:39

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Den lidt mere udførlige forklaring er, at Entourage er efterfølgeren til
> Outlok Expres, og er med i mac-udgaverne af M$ Office pakkerne fra v.
> 2001 og frem.

Eller Outlook? Den kan bl.a bruge samme stavekontrol som Word og har en
kalenderfunktion.

Det er nok det MS Office program til Macintosh som brugerne er mest
utilfreds med - at dømme ud fra flowet i
microsoft.public.mac.office-grupperne. Her får
microsoft.public.mac.office.entourage langt de fleste indlæg i
øjeblikket. Den virker bl.a ikke særlig godt med en Exchange Server.

Programmet har ellers stolte Apple Macintosh aner. Programmøren kom fra
Claris Emailer. Jeg ved ikke om han fortsat er tilknyttet MS. Jeg fulgte
med på Claris Emailers postliste lige da den første udgave af Entourage
kom frem.

--
A: Because it changes the order you read a conversation
Q: Why is top-posting so annoying?

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-04 21:34

In article <Xns95A3B253BAFEFnewzpcdanmark@62.243.74.163>,
Steen Jensen <newz@pc.danmark> wrote:

> Jeg har netop anskaffet mig min første mac, og det vrimler jo ikke
> med gratis newsreaders til mac.

MacSOUP og Unison er shareware. De koster derfor lidt, men det er da kun
et tocifret dollarbeløb. Kan man lige programmet, er det vel til at
overkomme. Men ellers er der MT-Newswatcher, som jeg selv bruger, og
Thunderbird fra Mozilla.org. De er begge gratis og gode. Der er også
flere, som jeg ikke lige kan komme i tanker om, men hvor mange har du
brug for?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster