Hvor køber man et KRAFTIGT bilhorn
Fra : Anders \(3500\)

Dato : 15-11-04 21:41

Hej Gruppe

Jeg er ude efter et rigtigt godt (kompressor?) horn til bilen. Har prøvet
flere forskellige autoudstyrs forretninger, og de har alle det samme
sparsomme udvalg. Det jeg søger er noget i stil med det lastvogne bruger -
altså et man kan høre!!.

Fra : TGD

Dato : 15-11-04 21:55

"Anders (3500)" <anders@nononothere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flere forskellige autoudstyrs forretninger, og de har alle det samme
> sparsomme udvalg. Det jeg søger er noget i stil med det lastvogne bruger -

Så find da en lastvognsforhandler de må have dem.

Eller en maritimforretning der kan du få tågehorn.

Fra : Søren Blom

Dato : 15-11-04 22:48

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i

> Så find da en lastvognsforhandler de må have dem.
>
> Eller en maritimforretning der kan du få tågehorn.

Så sørg lige for at der ingen rust er på den bil det skal monteres på,
ellers skiller den sku da af ved brug. Men hvorfor overhoved få noget så
voldsomt, hvor ofte bruger du da dit horn, jeg har ikke bruget et i flere
år?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Villy

Dato : 15-11-04 23:17

Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> Men hvorfor overhoved få noget så
> voldsomt, hvor ofte bruger du da dit horn, jeg har ikke bruget et i flere
> år?
Jeg ville bruge det på motorvejen når man kører stækt, for de biler jeg
har haft kan man næsten ikke hører de horn den er født med
m.v.h. villy

Fra : Leonard

Dato : 15-11-04 23:23

vkSLET@DETTEbesked.com (Villy ) wrote:

>Jeg ville bruge det på motorvejen når man kører stækt

Til hvad?

--
Leonard

Fra : Villy

Dato : 15-11-04 23:27

Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

> Til hvad?
Jeg vidste det hvis man ikke skriver korrekt så får man et eller andet,
selvfølgelig hvis der er en eller anden der skifter bane, er det ikke
indlysende
m.v.h. villy

Fra : ///JJ

Dato : 15-11-04 23:39

Villy wrote:

> Jeg vidste det hvis man ikke skriver korrekt så får man et eller
> andet, selvfølgelig hvis der er en eller anden der skifter bane, er
> det ikke indlysende
> m.v.h. villy

Og man må selvf. bruge hornet til det?
(det=skræmme ham foran)

///JJ

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-11-04 23:57

///JJ skrev:

> Og man må selvf. bruge hornet til det? (det=skræmme ham foran)

Der er jo så meget man ikke må

Ham foran må sikkert heller ikke ligge og lulle i venstre bane

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : ///JJ

Dato : 16-11-04 01:02

Martin Johansen [6000] wrote:

> Der er jo så meget man ikke må
>
> Ham foran må sikkert heller ikke ligge og lulle i venstre bane

Nu mente ham der ville bruge hornet jo, at han ville bruge det, når ham i
inderbanen trak ud, altså ligger han ikke i yderbanen og luller... Hvis han
skal overhale må han vel gerne trække ud og ind igen bagefter (selvom du
kommer med høj fart). Hvis han så luller med 110, så er der jo intet du kan
(må) gøre ved det, især ikke genere ham med et tågehorn...

///JJ

Fra : martin

Dato : 16-11-04 07:52

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
kan
> (må) gøre ved det, især ikke genere ham med et tågehorn...

NU ER VI HVIST VED AT VÆRE OT !!!!!

Og jeg syntes IKKE at jeg så at villy spurgte om det var var lovligt eller
om det var en god ide eller om han måtte køre mere end 110 eller om
andre kører furnuftigt eller, eller ,eller

Svar på de inlæg du måtte finde intersante. eller hold bøtte.

Martin

Fra : Villy

Dato : 16-11-04 17:51

///JJ <nospam@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> kommer med høj fart). Hvis han så luller med 110, så er der jo intet du kan
> (må) gøre ved det, især ikke genere ham med et tågehorn...

Du har totalt misforstået det, det var et eksembel hvis man virkelig har
brug for hornet er det godt at have et ordentlig horn så læs mit andet
indlæg rigtigt
m.v.h. villy

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-11-04 23:44

> Der er jo så meget man ikke må

Ja - men at bruge horn er ikke en af de ting, man ikke må.

Hornet er det officielle tegn til den bilist, der ikke trækker til højre på
motorvejen.

Overhalingsblink er også i orden - men er ikke det "officielle signal" - det
er hornet.

Dette har jeg fra lederen af færdselspolitiet i Århus, Finn Jensen: 87 31 14
48.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-11-04 00:01

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Dette har jeg fra lederen af færdselspolitiet i Århus, Finn Jensen: 87 31 14
>48.

Tror du ikke han skulle studere færdselsloven lidt nærmere ?

( sådan lige omkring §32 )

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 15-11-04 23:44

vkSLET@DETTEbesked.com (Villy ) skrev :

>Jeg vidste det hvis man ikke skriver korrekt så får man et eller andet,
>selvfølgelig hvis der er en eller anden der skifter bane, er det ikke
>indlysende

Vil du da bruge hornet til at blæse ham væk ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Babba-Papa

Dato : 16-11-04 10:13

Der var engang en bruger ved navn vkSLET@DETTEbesked.com (Villy )
der skrev:

>Jeg vidste det hvis man ikke skriver korrekt så får man et eller andet,
>selvfølgelig hvis der er en eller anden der skifter bane, er det ikke
>indlysende

Bare du passer på at den forankørende ikke "tester" sine bremser
som en panikreaktion på dit sindssyge stunt !
- -
Babba-Papa

Jeg går ind for kvindekampen, så længe at den foregår i mudder,
og man kan satse penge på vinderen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-11-04 23:56

Søren Blom skrev:

> [...]
> voldsomt, hvor ofte bruger du da dit horn, jeg har ikke bruget et i flere

Næsten dagligt her :-/

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-11-04 11:42

Martin Johansen [6000] wrote:

> Næsten dagligt her :-/

Siger nok en del om dig som billist *G*

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-04 12:25

Hans L. Jørgensen skrev:

> Siger nok en del om dig som billist *G*

Nope - men det siger ALT om bilisterne !!

Jeg kører dagligt scooter og hvis der er noget bilisterne ELSKER at køre
ud foran og skabe farlige situationer ud af... så er det en på scooter.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-11-04 22:53

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Så find da en lastvognsforhandler de må have dem.
>
> Eller en maritimforretning der kan du få tågehorn.

I gl. dage bandt man et damprør fast på skydeprammen og hjemmeladede en
voksen haglpatron i et lidt mindre rør, så ænderne kunne få deres bekomst.
Var det noget at få monteret?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 15-11-04 22:58

"Anders \(3500\)" <anders@nononothere.dk> wrote:

>Det jeg søger er noget i stil med det lastvogne bruger -
>altså et man kan høre!!.

Forskellen på en bil og lastbil er at lastbilen har trykluft, bl.a.
til bremserne og dermed har den en tank med meget luft i, og kan
derfor brøle meget mere.

--
Leonard

Fra : ///JJ

Dato : 15-11-04 23:37

Leonard wrote:

> Forskellen på en bil og lastbil er at lastbilen har trykluft, bl.a.
> til bremserne og dermed har den en tank med meget luft i, og kan
> derfor brøle meget mere.

Og 24V i stedet for 12...

///JJ

Fra : koolberg

Dato : 16-11-04 10:19

Hej

Jeg havde engang en bekendt der havde sat et 2 tonet lastbil horn på
en gl. brændslukker, og monteret en normal dækventil, så det ku fyldes
op på alle tankstationer. Det var da også meget sjovt at skræmme alle
fra vid og sans med det horn ud af vinduet, men ikke så sjovt, da den
blev fyret af inde i bilen med alle ruderne lukket. Det tog et par
timer før vi stoppede med at råbe til hinanden og hørelsen igen kom
ned på normal...

Men ka da godt se det nødvendige i at have sådan et monteret for at
skræmme alle de andre væk fra din yderbane, men hvad nu hvis du møder
en med stort stereo i som ikke kan høre dit mega horn, skal du så også
have nogle store gummiklodser på din foreste kofanger, så du ka skubbe
lidt til ham ?

/koolberg

Fra : Leonard

Dato : 16-11-04 14:15

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote:

>Og 24V i stedet for 12...

Ja, ja og 16 cylindre i stedet for 4 og 18 hjul og vejer 40 ton og og
.... men det er ret ligegyldigt i forbindelse med et tryklufthorn.

--
Leonard

Fra : Elbarto

Dato : 16-11-04 14:23

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Mindes også at der finde kompressore der køre på 12V og har oss set hvor
den er blevet drevet af kilremmen (traktor) så mon ikke det er muligt
Ved af erfaring at et to tonet horn fra en lastbil kan man få lyd ud af
(MEGET kort trut) med en alm luft pumpe så der skal ikk det store til for
at få den til at sige noget

Iøvrigt virker et større horn jeg monterede et af de små kompressor horn
fra en bil på min daværende scooter .. Det virkede da efter hensigten
billisterne opdage en ;)

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-11-04 19:42

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev>
> Mindes også at der finde kompressore der køre på 12V og har oss set hvor
> den er blevet drevet af kilremmen (traktor) så mon ikke det er muligt

Det jeg har, laver selv lufttryk her og nu, elbaseret.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-11-04 11:45

///JJ wrote:

> Og 24V i stedet for 12...

Har ingen betydning i forhold til tryklufthornet om der er 12 el. 24 volt
elanlæg, da disse horn ofte aktiveres mekanisk via en håndbetjent ventil.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg