Regler for lodtrækning
Fra : Ole Jensen

Dato : 15-11-04 20:35

Jeg håber at dette er det rigtige sted at spørge.

Hvodan foretages lodtrækninger hvor man kan deltage både pr. brev, med
SMS, pr. telefon og med e-mail?

Hvordan sikrer man at det går reelt til?

Jeg kan ikke selv se hvordan man ligestiller disse metoder under
lodtrækningen.
Hvordan sikrer man at de elektroniske deltagere har samme chancer som et
postkort?

På forhånd tak.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-11-04 21:16

Scripsit newsplus@oleswebsite.dk (Ole Jensen)

> Jeg håber at dette er det rigtige sted at spørge.

Jeg tvivler.

> Hvordan sikrer man at de elektroniske deltagere har samme chancer som et
> postkort?

Man giver hvert postkort et nummer i samme serie som de andre
deltagere. Hvad ellers?

--
Henning Makholm "Vend dig ikke om! Det er et meget ubehageligt syn!"

Fra : Ole Jensen

Dato : 15-11-04 23:10

Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote:

> Man giver hvert postkort et nummer i samme serie som de andre
> deltagere. Hvad ellers?

Mener du så, at hvis der kommer 200.000 postkort, så skal der sidde
nogen og give allesammen numre?

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-11-04 20:15

Scripsit infomail@oleswebsite.dk (Ole Jensen)

> Mener du så, at hvis der kommer 200.000 postkort, så skal der sidde
> nogen og give allesammen numre?

Hvordan ville du ellers lave en fair lodtrækning mellem dem?

--
Henning Makholm "Han råber og skriger, vakler ud på kørebanen og
ind på fortorvet igen, hæver knytnæven mod en bil,

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 17-11-04 21:14

Ole Jensen wrote:

> [...]

Det er meget nemt: Alle deltagere skal have lige stor chance for at
vinde. Det kan gøres på mange måder.

Ja, f.eks...

> Mener du så, at hvis der kommer 200.000 postkort, så skal der sidde
> nogen og give allesammen numre?

Det plejer nok at være en computer der gør det grove arbejde (i dag)...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 16-11-04 00:11

"Ole Jensen" <newsplus@oleswebsite.dk> wrote in message

> Hvodan foretages lodtrækninger hvor man kan deltage både pr. brev, med
> SMS, pr. telefon og med e-mail?
>
> Hvordan sikrer man at det går reelt til?

Man kunne evt. først have vægtet lodtrækning for at finde hvor vinderen skal
trækkes fra.