Selvstændig uden CVR-nummer og fakturering
Fra : Daniel Overby

Dato : 15-11-04 20:48

Jeg har lavet lidt arbejde for en organisation, som jeg skal have noget
betaling for.

Hvordan gør jeg det helt praktisk? Jeg "sælger" ikke for over kr. 50.000,-
så jeg skal ikke indkræve moms, hvilket jeg har tænkt mig at skrive på
fakturaen - f.eks. "Der er ikke indregnet moms i beløbet".

Jeg opgiver selv beløbet til Told&Skat.

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

- Daniel

Fra : Jens Jensen

Dato : 15-11-04 21:07

"Daniel Overby" <mailFJERN@overbyhansenFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fakturaen - f.eks. "Der er ikke indregnet moms i beløbet".
>
> Jeg opgiver selv beløbet til Told&Skat.
>
> Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Enten skal der påføres CVR-nr eller dit CPR-nr på
fakturaen, spørg Told&Skat og du får svar

Fra : Daniel Overby

Dato : 15-11-04 21:13

> Enten skal der påføres CVR-nr eller dit CPR-nr på
> fakturaen, spørg Told&Skat og du får svar

OK - findes der et sted på nettet, hvor jeg kan finde kravene til en faktura
for en gut som mig.

Altså selvstændig og ikke moms-registreret. Vil jo nødig lave noget forkert,
når jeg nu skal udstede min første faktura. Har kigget lidt på
startguiden.dk, men fandt ikke rigtig hvad jeg søgte.

- Daniel

Fra : KHJ

Dato : 15-11-04 23:16

Daniel Overby wrote:

> [...]
> forkert, når jeg nu skal udstede min første faktura. Har kigget lidt
> på startguiden.dk, men fandt ikke rigtig hvad jeg søgte.

Mon ikke blot du kan skrive din faktura og så selvangive indtægten i din
selvangivelse som anden indtægt (end A-indkomst)?
KHJ

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-11-04 00:39

> [...]
> så jeg skal ikke indkræve moms, hvilket jeg har tænkt mig at skrive på
> fakturaen - f.eks. "Der er ikke indregnet moms i beløbet".

Det må du ikke skrive når du ikke er moms-registreret. Du må overhovedet
ikke bruge ordet "moms" på din faktura når du ikke er moms-registreret.
Du skal simpelthen bare skrive faktura-beløbet og ikke andet