Firmajulegaver
Fra : Kenneth

Dato : 15-11-04 20:17

Nu er det ved at være tid til at give medarbejderne julegaver, men hvad er
reglerne?

Kenneth

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 15-11-04 20:41

Mener at den ligger på værdi for 500,-

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-11-04 20:53

In news:4199066b$0$33743$14726298@news.sunsite.dk,
Kenneth Koustrup <kenneth.k@slet.mail.dk> wrote:
> Mener at den ligger på værdi for 500,-

Det er jo et definitions spørgsmål. En arbejdsgiver kan give lige hvad
han lyster..

De anførte beløbsgrænser er de i 2001 gældende.

Lejlighedsgaver (fx. julegaver) - Tingsgaver er skattefri op til 500,-
kr.

a.. Hvis værdien af en tingsgave overstiger kr. 500,- er det
medarbejderen der skal selvangive dette.
b.. Hvis der er tale om kontante beløb, gavekort el. lign. skal
arbejdsgiveren trække AM-bidrag, SP-bidrag og A-skat.
Jeg kunne ikke lige finde nyere tal, men mon ikke det er blevet index /
pristalsreguleret?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg