Firefox plus og minus
Fra : Storm

Dato : 15-11-04 19:54

Jeg er glad begyndt at bruge Firefox fordi den kan nogle ting som de
andre browsere jeg kender ikke kan. Jeg kan tilsyneladende arbejde i CMS
systemer som andre browsere ikke tillader på en Mac OSX - det er rigtig
godt.

Nu vil jeg godt have al min indretning fra Safari over i Firefox -
ihvertfald alle bookmarks - kan man ikke det?
Jo jeg kan trække dem over enkeltvis, men kan jeg ikke importere hele
min fine struktur som Safari kunne fra IE?
Jeg fik spørgsmålet første gang jeg installerede, men da var Safari ikke
imellem.

Og så undrer det mig at når jeg kører Nightly Build med Firefix henter
den en ældre udgave - men det skyldes måske at Foxen er nyere end Fixen?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 15-11-04 23:33

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
> min fine struktur som Safari kunne fra IE?
> Jeg fik spørgsmålet første gang jeg installerede, men da var Safari ikke

Hvis du har debug-menuen fremme i Safari, kan du vælge at eksportere
dine bookmarks.
Hvis du ikke har Safaris debug-menu kan du bruge f.eks Safari bookmark
exporter: <http://homepage.mac.com/simx/>
Bagefter kan du importere dem i Firefox: Bokmarks -> Manage bookmarks ->
File -> Import...

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Storm

Dato : 17-11-04 19:47

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> exporter: <http://homepage.mac.com/simx/>
> Bagefter kan du importere dem i Firefox: Bokmarks -> Manage bookmarks ->

Tusind tak skal du ha' - nemt og ligetil.

At nightly build ikke fungerede skyldtes ganske rigtigt at jeg var for
tidligt ude.

Til Mich - jeg har ikke oplevet problemer som du beskriver det
overhovedet. Som Morten skriver har du ikke fået pakket ordentlig ud.
Du skal blive ved med at pakke ud til du har programikonet

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-11-04 21:31

> [...]

> overhovedet. Som Morten skriver har du ikke fået pakket ordentlig ud.
> Du skal blive ved med at pakke ud til du har programikonet

Jo, der er da pakket ud. Der _er_ et ikon i mappen.

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-11-04 00:02

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Jo, der er da pakket ud. Der _er_ et ikon i mappen.

iøvrigt skriver jeg IKKE at du ikek har fået pakket ordenligt ud, men at
selve den ekskverbare fil i .app pakken hedder firefox-bin.

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-11-04 01:15

In dk.edb.mac, Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Og så undrer det mig at når jeg kører Nightly Build med Firefix henter
> den en ældre udgave - men det skyldes måske at Foxen er nyere end Fixen?

Pt. ser jeg ingen grund til at anvende nightly builds, den udkom i 1.0
officielt i sidste uge.

Men din antagelse om at fox er nyere end fix er nok ikke helt ved siden
af.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   Asleep at the switch? I wasn't asleep, I was drunk!
-- H. Simpson

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-11-04 20:49

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Jeg er glad begyndt at bruge Firefox

Kære Storm

Undskyld at jeg sådan blander mig i din tråd, men overskriften er bare
_så_ passende for mine skriblerier.

Jeg har osse kigget på Brandræven, men jeg er knapt så glad som dig (og
nok osse andre herinde). Den var svær at hente, men har da fået hentet
to versioner ned, de ser meget identiske ud. Har testet dem begge, fordi
jeg gerne vil tilbage til princippet med en browser med mailklient (her
Thunderbird). Det er ikke fordi jeg er utilfreds med én browser og en
anden mailklient, men bare ... nå, ja, gammel vane. Det er nu praktisk,
når det er bygget sammen.

Men Firefox har det altså med at quitte, mens jeg er på nettet. Har nu
observeret, at det sker, når jeg prøver at aktivere menulinjen (f.eks.
for at tilføje et bookmark - se, nu er jeg på dit spor). Menulinjens
tekster er sorte, men der kommer ikke noget rullegardin, programmet
quitter med denne (mærkelige?) besked: Programmet "Firefox-bin" slutter
"vil du sende en fejlrapport til Apple".

Øh, "Firefox-bin"? og rapport til Apple?

Har du - eller andre medlæsere i tråden - oplevet lignende problemer ?
Og hvad kan man (jeg) gøre?

--
v.h.
Mich.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-11-04 00:21

> [...]

> Thunderbird). Det er ikke fordi jeg er utilfreds med én browser og en
> anden mailklient, men bare ... nå, ja, gammel vane. Det er nu praktisk,

Så synes jeg, at du skal hente den fulde version af Mozilla, den har det
hele med; browser, mail, news og sikkert også et par andre ting

> [...]
>
> Øh, "Firefox-bin"? og rapport til Apple?
>
> Har du - eller andre medlæsere i tråden - oplevet lignende problemer ?

Hvor pokker har den fået efternavnet bin fra? Det lyder som om den ikke
er blevet pakket rigtigt ud.

Jeg havde nogle lignende problemer med PR (Preview Release)
versionernen, den crashede når jeg prøvede at røre noget der havde med
bookmarks at gøre, og selv med den endelige version gik den kategorisk
ned, når jeg prøvede at importere settings og bookmarks. Til sidst
eksporterede jeg mine bookmarks fra den gamle, og importerede dem i den
nye version, og siden har jeg ikke haft problemer. Nu skal det dog
bemærkes, at det ikke er min 1. browser, men ligger klar når safari ikke
kan klare en side, så det er begrænset hvor mange chancer den får for at
crashe.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-11-04 18:49

nej du vil ej, hvilken binaer version e du du frsøger at køre, den der
er kompileret til G5?

> Hvor pokker har den fået efternavnet bin fra? Det lyder som om den ikke
> er blevet pakket rigtigt ud.

ja, den exekverbare fil i firefox.app/Contents/ hedder firefox-bin.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-11-04 21:37

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> nej du vil ej, hvilken binaer version e du du frsøger at køre, den der
> er kompileret til G5?

Nej, vel vil jeg ej sende en fejlrapport. Vi har jo edb.mac
Aner ikke om det er den til G5, men i så fald er det vel naturligt, at
min G4 ikke kan spise den. Mener blot at jeg hentede den først anviste
download på hjemmesiden.

> ja, den exekverbare fil i firefox.app/Contents/ hedder firefox-bin.

Men hvad betyder det så?

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-11-04 21:49

nej du vil ej, hvilken binaer version er det du forsøger at køre - den
der er kompileret til G5?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-11-04 00:04

> [...]

> der er kompileret til G5?

> ja, den exekverbare fil i firefox.app/Contents/ hedder firefox-bin.

For da hunde, Morten, vi har da vist talt i munden på hinanden. Jeg har
prøvet at svare, så godt jeg nu kunne, på det andet indlæg fra dig. Det
var næsten identisk
Tankestregen pynter svært på dit dit dit indlæg

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-11-04 01:01

> [...]

> For da hunde, Morten, vi har da vist talt i munden på hinanden. Jeg har
> prøvet at svare, så godt jeg nu kunne, på det andet indlæg fra dig. Det

det første indlæg er superseeded pga. ulæselighed.

> Tankestregen pynter svært på dit dit dit indlæg

ja ik' ?

Fra : Jesper

Dato : 17-11-04 21:50

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Og så undrer det mig at når jeg kører Nightly Build med Firefix henter
> den en ældre udgave - men det skyldes måske at Foxen er nyere end Fixen?

Der er en intern versionsnummerering der kører uafhængigt af de
officelle versionsnumre, således er 1.0 reelt 0.90 og de nightlies der
pt. kan hentes er 0.91+.
--
There is no place like 127.0.0.1