Så har jeg så lige været ovre hos elgiganten, og sælgeren jeg talte med i
butikken sagde at de skam godt vill give os pengene tilbage da det jo var
tredje gang med samme fejl.
MEN.........
Vi kører så hjem og henter apparatet, indlever det i deres service afdeling,
og fortæller at vi er blevet lovet at vi kunne få penge tilbage.
Ekspedienten kigger lidt på papirerne og forsvinder derefter en rum tid. Da
han kommer tilbage fortæller han os at vi desværre ikke kan få pengene
tilbage. Deres politik er at de forsøger rep 3 gange og først derefter giver
pengene tilbage. Han mener at vi i og for sig har ret i at vi kan ophæve
købet efter de 2 gange, men siger så at der er en klausul tilknyttet dette
der siger at hvis de (sælger) bliver pålagt extra store omkostninger ved
dette kan de vælge ikke at godkende ophævelsen af købet (og det ville det jo
gøre da den som sælger sagde: den er jo ikke til atndet end at smide ud for
os) ! Dette mener jeg er noget bæ da den klausul han snakker om så vidt jeg
forstår det kun gælder hvis jeg feks. ønsker varen ombyttet til en nøjagtigt
magen til eller lignende. Sq da ikke ved ophævelse??
Anyway, han var villig til et kompromis hvor vi kunne få en helt ny maskine
(en anden og nyere model) uden beregning. Dette takkede vi nej til da vi
hellere ville ophæve købet!! Vi tog maskinen under armen igen og forlod
serviceafdelingen. Vi gik så ind i butikken og konfronterede ham sælgeren vi
havde talt med med dette, og han sagde bare at han jo åbenbart havde
misforstået det, men hvis vi fik at vide at det var sådan det var, så var
det sådan!
Har han ret eller har jeg?? Har ledt med lys og lygte på feks.
www.forbrug.dk, men kan ikke lige finde nogen eksempler der minder nok om
mit eget tilfælde........
Hvad hulan kan jeg stille op??
Michael