At se en ekstern harddisk
Fra : mbi

Dato : 15-11-04 18:19

Jeg må lige spørger igen. Jeg har brug for at overføre masser af filer
til OS9x maskine. Filerne ligger på en ekstern harddisk som er NTFS
formateret. Jeg kobler denne harddisk til min PB G4 med OSX.3.6 uden
problemer, forbinder maskinen med min gamle OS9 også uden problemer, men
jeg kan ikke få adgang til den eksterne HD på G4 fra min gamle OS9
Normalt kopierer jeg filer fra den eksterne HD på min G4, men nu har jeg
så mange filer, at de ikke engang kan være på G4erens harddisk. Er der
nogen der har et forslag?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-11-04 20:47

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> Jeg har brug for at overføre masser af filer til OS9x maskine.

Brug FTP. Den er indbygget i System 9s Network Browser.

--
A: Because it changes the order you read a conversation
Q: Why is top-posting so annoying?

Fra : mbi

Dato : 15-11-04 22:12

> Brug FTP. Den er indbygget i System 9s Network Browser.
Ja men skal jeg så ikke ha' en FTP server på min OSX? Eller hvordan
ellers?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-11-04 22:15

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> Ja men skal jeg så ikke ha' en FTP server på min OSX? Eller hvordan
> ellers?

Alt findes allerede i OSX

Systemindstillinger/Deling/...

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : mbi

Dato : 15-11-04 22:40

> Alt findes allerede i OSX
Ok, det kan jeg godt se - det var en mulighed. Men, kan man få adgang
til den eksterne HD via ftp client fra OS 9? Ellers tak for tippet.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-11-04 00:46

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> Ok, det kan jeg godt se - det var en mulighed. Men, kan man få adgang
> til den eksterne HD via ftp client fra OS 9? Ellers tak for tippet.

Prøv nu at slå FTP til under Systemindstillinger/Deling.
Du får faktisk følgende melding:
"Andre kan oprette forbindelse til din FTP-server på adressen
ftp://192.168.1.114/"
eller hvad dit IPnr. nu er.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Erik Richard

Dato : 15-11-04 21:48

Hejsa

mbi wrote:
> [...]
> problemer, forbinder maskinen med min gamle OS9 også uden problemer, men
> jeg kan ikke få adgang til den eksterne HD på G4 fra min gamle OS9

Sker sammenkobling via Firewire eller via alm. netværk? - Hvis det sker
via FW, så burde du evt. kunne sætte den eksterne HD direkte til din OS
9.x maskine, hvis den ligeledes har FW port. NTFS arkiveres i OS 9.x
under 'Øvrige formater', så disken _kan_ læses direkte af OS 9.x (9.1+).
Det samme, hvis sammenkobling sker vis USB, hvis HD'en har både USB
1.1/2.0. OS 9.x kan kun håndtere USB 1.1.

> Normalt kopierer jeg filer fra den eksterne HD på min G4, men nu har jeg
> så mange filer, at de ikke engang kan være på G4erens harddisk. Er der
> nogen der har et forslag?

Nok ikke andet end ovenstående, hvis altså du har Firewire/USB på din OS
9 maskine. Hvis det er sat op i ethernet netværk, så er jeg ikke med
længere. Netværk er ikke det, jeg har beskæftiget mig ret meget med.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : mbi

Dato : 15-11-04 22:12

> [...]
> Det samme, hvis sammenkobling sker vis USB, hvis HD'en har både USB
> 1.1/2.0. OS 9.x kan kun håndtere USB 1.1.

Maskiner er forbundet via det interne netværk på arbejdet. Usb porten på
OS 9 maskinen er optaget af andet hardware