Betaling til Post Danmark: Forfaldstidspun~
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 15-11-04 16:29

Hej

Jeg er blevet kontaktet af Post Danmark, som mener, at de har nogle penge
til gode hos mig, for noget told/moms der åbenbart skulle have været pålagt
en forsendelse til mig fra udlandet.
Normalt skal posten jo opkræve disse beløb inden/samtidig med at man får
overdraget forsendelsen, men det har posten altså åbenbart glemt i dette
tilfælde!?
Mit spørgsmål er derfor om Post Danmark kan komme med sådan et krav
efterfølgende, fordi et af deres bude åbenbart har klokket i det - og kan et
sådant krav blive forældet/forfalde - evt. efter hvor lang tid?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Holst

Dato : 15-11-04 16:37

Morten Munk-Jensen wrote:

> [...]
> efterfølgende, fordi et af deres bude åbenbart har klokket i det - og kan et
> sådant krav blive forældet/forfalde - evt. efter hvor lang tid?

Har de bevis på, at de har udleveret pakken til dig?

Eftersom de vel kun burde udlevere den mod betaling af told/moms, så
taler det jo for, at du slet ikke har modtaget den ...

Fra : alexbo

Dato : 15-11-04 16:50

"Morten Munk-Jensen" skrev

> Mit spørgsmål er derfor om Post Danmark kan komme med sådan et krav
> efterfølgende,
Ja, selvfølgelig du skylder jo pengene.
Hvis du glemmer at få penge tilbage i en forretning, mener du så at de er
tabt for evigt.

> og kan et sådant krav blive forældet/forfalde - evt. efter hvor lang tid?
5 år.

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 15-11-04 16:42

Et lille spørgsmål mere vedr. samme emne:

Jeg har sandsynligvis skrevet under på at have modtaget forsendelsen, men
vil det være for meget forlangt, at bede Post Danmark om at redegøre for
hvem forsendelsen var fra, hvad den indeholdte og hvilken værdi den havde?
Disse ting husker jeg nemlig ikke, da der formentligt er tale om en efter
min mening meget gammel sag.

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-11-04 23:24

"Morten Munk-Jensen" <munk_jensenTAGVÆK@yahoo.dk> skrev:

> [...]
> indeholdte og hvilken værdi den havde? Disse ting husker jeg
> nemlig ikke, da der formentligt er tale om en efter min mening

Nej det lyder rimeligt, at du beder om at få at vide præcis, hvad
PostDK mener du skylder dem penge for. Gør det og hvis det PostDK
skriver ikke er hen i vejret så er der ikke andet for end at betale.

--
Morten http://miljokemi.dk