Checke om et ord optræder flere gange... H~
Fra : cjtcjtcjt(fjerndette~

Dato : 15-11-04 12:07

Jeg er ikke klar over om det er en makro i Word jeg skal laves eller jeg
skal
gemme Word-dokumentet i en txt-fil og lave en eller anden Windows-kommando i
en batchfil.

Da jeg er i tvivl tillader jeg at poste det i to grupper
dk.edb.programpakker.ms-office, dk.edb.system.ms-windows

Jeg udsender mails til en forenings medlemmer og intersserede!

Jeg sender mail til en masse mailadresser, som blot står i et Word-dokument

En gang imelem vil jeg gerne checke om er er mailadresser som i dokumentet
optræder flere gange!

Jeg har tidligere gjort det ved at sortere i alfabetisk orden og så rulle
siderne over og se om der er dubletter!

Men jeg synes det er lidt besværligt, så jeg tænkte på om en batchfil eller
makro kan klare det?

Carsten

Fra : Jan F. Niebuhr

Dato : 15-11-04 14:59

Du kan også prøve dk.edb.tekst.ms-word !!!

Fra : Mads

Dato : 15-11-04 15:24

<cjtcjtcjt(fjerndette)@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> siderne over og se om der er dubletter!
>
> Men jeg synes det er lidt besværligt, så jeg tænkte på om en batchfil

Og det vil en makro let kunne løse. Jeg ved ikke om en batchfil kan gøre
det.

Siden du stiller spørgsmålet kunne noget tyde på at du ikke er bekendt med
makroer i word.
Og det gør det lidt svært at hjælpe. Hvis det er tilfældet, så kig evt her
http://word.mvps.org.

Ellers, hvis du har mailadresserne i en tabel kan du jo bruge denne snip
kode:

With ActiveDocument.Tables(1)
I = 1
.Sort CaseSensitive:=True
Do While I <= .Rows.Count
If .Cell(I, 1).Range.Text = .Cell(I + 1, 1).Range.Text Then
.Rows(I).Delete
Else
I = I + 1
End If
Loop
End With

Mvh Mads

Fra : cjtcjtcjt(fjerndette~

Dato : 18-11-04 12:35

Hej!

Nej, jeg er desværre ikke bekendt med at lave makroer.

Jeg kan indspille en makro - men ikke lave en pr. script.

Da jeg ca. laver en makro hvert andet år, vil jeg blive glad hvis en
vil fortælle mig hvordan jeg skal oprette den med din kodestump!

Hvis jeg havbde stor interesse og behov - ville jeg meget gerne kigge på
http://word.mvps.org.
men lige i øjeblikket har jeg ikke tid!

Mine mailadresser står i en tabel,

Jeg gå op og vælger
Funktiiner - Makro -
Og hvad gør jeg så!

Skal jeg vælger scripteditor eller hvad?

Hvordan sætter jeg din kodestump ind?

Carsten

Fra : Mads

Dato : 18-11-04 15:28

> [...]
> vil fortælle mig hvordan jeg skal oprette den med din kodestump!
>
> Hvis jeg havbde stor interesse og behov - ville jeg meget gerne kigge på
Tjah, megn tid bliver spildt af dem der har travlt.

> Mine mailadresser står i en tabel,
>
> Jeg gå op og vælger
> Funktiiner - Makro -
Visual Basic Editor. (nyt vindue åbnes)

(her skulle der stå en masse fornuftigt om hvor makroer placeres og hvordan
det har betydning for hvor de er tilgængelige)

Vælg Inser menu -> Module (du skulle nu i højre side af vinduet have et
blank område)

I dette område skriver du

Sub SorterOgSlet()
[...]
End Sub

Tryk Crtl + S for at gemme, så Crtl + F4 for at lukke Visual basic editoren.

I Word vælger du så Tools menu -> Macro -> Macros -> SorterOgSlet.

Det burde være det

Mvh Mads

Fra : cjtcjtcjt(fjerndette~

Dato : 18-11-04 20:35

Hej Mads!

Tak det er noget i den stil!

Jeg ville dog hellere have at makroen gør opmærksom på dubletterne
så jeg kan slette dem individuelt (ikke alle dubletter skal slettes)

Kan det lade sig gøre?

(Håber ikke jeg er for krævende)

1000 tak!

Hilsen
Carsten

Fra : Mads

Dato : 19-11-04 10:49

> [...]
>
> Kan det lade sig gøre?

If .Cell(I, 1).Range.Text = .Cell(I + 1, 1).Range.Text Then
If Msgbox("Skal den dublerede adresse " & .Cell(I,1).Range.Text & "
slettes?",vbYesNo") = vbYes Then
.Rows(I).Delete
End If
Else